Deurloze greepsloten
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Deurloze greepsloten
Ben net die grepen uit de andere station aan het slopen, maar wat ga je nou overbouwen en wat niet ????
Der zit een berg stangetjes in, en van de helft kan je niet zien waar ze heenlopen
Daarbij zit de greep in een soort van metalen kuipje geschroefd, die hem op zijn plek houdt, maar die greep alleen kan je dus niet overzetten, dat kuipie moet ook mee neem ik aan ??? anders krijg ik een beetje ruzie met het slot vrees ik..
Er gaat in de voordeur 1 stangetje vervallen, die loopt verder naar beneden volgens mij, da's degene die via het slot de CV bedient lijkt me, die gaat dus weg, en dan dat stangetje vanaf de greep naar het slot zelf, die gaat weer in dat horizontale gaatje waar ie uit kwam lijkt me....
En... net ónder het slot, zit een soort sensortje, plat vierkant blokkie wat tegen de slotbehuizing aan zit dmv een klemmetje, 3 draadjes eraan... wasda En gaat dat dus ook vervallen ???
Bijkomende vraag : hoe zit dat met je 'supervergrendeling' ?? je draait straks met de afstandbediening niet meer die sleutel door...betekent dat dus, dat je die funktie niet meer kan gebruiken ?? of zijn daar foefjes voor ???
Anyone ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Super vergrendeling " Safe lock" = dat blokje waar jij niet van weet wat het is!
Sleutel draait door en tikt dat dingetje aan.. dan gaatie naar safelock.
Die achterplaat (metalen) zou ik ook mee nemen op je nieuwe handgrepen.. gewoon compleet overslopen dus!
Verder zou het allemaal voor zich moeten wijzen, compleet met ALLES overbouwen en het moet werken.
Sleutel draait door en tikt dat dingetje aan.. dan gaatie naar safelock.
Die achterplaat (metalen) zou ik ook mee nemen op je nieuwe handgrepen.. gewoon compleet overslopen dus!
Verder zou het allemaal voor zich moeten wijzen, compleet met ALLES overbouwen en het moet werken.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Maar die safe lock gaat dus niet meer werken straks ???? of moek dan iets fabrieken wat dat schakelaartje aantikt ???? gebeurt nu door het slot, en dat is er straks dus niet meer...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Werkt wel.. als je dat wilt.. dan moet je gewoon het schakelaartje aansluiten en dichttikken.. dan zal hij wanneer de CV aangaat.. Op Safelock gaan.
normaal gaat het ind. door de sleutel.. Slotloos = meestal geen sleutel meer gebruiken
normaal gaat het ind. door de sleutel.. Slotloos = meestal geen sleutel meer gebruiken
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
En dat willen we dus, gaan we doen....
Straks es even op die andere schakelaar kijken hoe dat psies werkt....
Wilde trouwens vanmorgen nog even snel naar de sloop op de 2 andere grepen te scoren, waren die lamzakken gewoon dicht
Moet ze vóór woensdag hebben, anders kunnen ze niet worden meegespoten
Straks es even op die andere schakelaar kijken hoe dat psies werkt....
Wilde trouwens vanmorgen nog even snel naar de sloop op de 2 andere grepen te scoren, waren die lamzakken gewoon dicht
Moet ze vóór woensdag hebben, anders kunnen ze niet worden meegespoten
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Daar stond ik vanmorgen dus voor de deur....
Ik wéét dattie ze heeft liggen, alleen hij wil er veels te veel voor hebben
Ik wéét dattie ze heeft liggen, alleen hij wil er veels te veel voor hebben
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Sound, Als je naar slotloze grepen overgaat hoef je die blokjes met die schakelaartjes niet over te zetten, omdat dat op zich alleen de bediening is voor je Centrale vergrendeling. Als jij er geen slot meer in heb zitten zul je die dus ook nooit meer met de sleutel bedienen.
Als het geen slotloze deurgrepen zijn dan zou ik ze wel netjes mee overzetten. Mocht je dan je deur met de sleutel open willen maken ipv met afstandbediening dan werkt je CV tenminste en gaan je kofferbak en tankklep ook mee open. (en in jouw geval ook je achterdeuren).
Als het geen slotloze deurgrepen zijn dan zou ik ze wel netjes mee overzetten. Mocht je dan je deur met de sleutel open willen maken ipv met afstandbediening dan werkt je CV tenminste en gaan je kofferbak en tankklep ook mee open. (en in jouw geval ook je achterdeuren).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
probleem is nou net, dat dat blokkie je safelock aanstuurt, en da's wel erg prettig als het werkt....
Het worden idd slotloze grepen, is alleen weer een beetje lastig die safelock als je een keertje storing zou hebben, of accu leeg ofzo....dan kan je hem van binnen uit dus ook niet openmaken....
Heb ik al eens gehad, en da's niet leuk...ondersteboven in je auto liggend de voorstoel losschroeven, dis op de achterbank frotten, deurpaneel eraf wurmen met je deuren dicht, en het stekkertje van de CV weer vastmaken.....BzzzzzT ! ! ! hehehh, hij is weer open
Zit ook nog een extra funktie op zo'n CV set....zou je het boeltje daarmee niet op de een of andere manier op en van de SL kunnen zetten ???
OF zou je van één van de deuren het SL systeem kunnen saboteren ???? dat er ééntje is die wel opengaat in geval van nood ????
Het worden idd slotloze grepen, is alleen weer een beetje lastig die safelock als je een keertje storing zou hebben, of accu leeg ofzo....dan kan je hem van binnen uit dus ook niet openmaken....
Heb ik al eens gehad, en da's niet leuk...ondersteboven in je auto liggend de voorstoel losschroeven, dis op de achterbank frotten, deurpaneel eraf wurmen met je deuren dicht, en het stekkertje van de CV weer vastmaken.....BzzzzzT ! ! ! hehehh, hij is weer open
Zit ook nog een extra funktie op zo'n CV set....zou je het boeltje daarmee niet op de een of andere manier op en van de SL kunnen zetten ???
OF zou je van één van de deuren het SL systeem kunnen saboteren ???? dat er ééntje is die wel opengaat in geval van nood ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Mijne kan NIET meer op de safelock.
Maja, dan heb ik weer zoiets, als ze zelfs met loeiend alarm er dan toch PERSE inwillen, dan liever via de deur dan het breekijzer via bv bovenlangs zoals we nu paar keer gezien hebben.
Mijn baas op de Utrechtse Nieuwegracht zet zelfs de oldtimer gewoon open, type, liever dat ze even rondgluren dan de ruit inmeppen. Maja, die heeft dan weer geen bende ijsco's derin liggen.
Maja, dan heb ik weer zoiets, als ze zelfs met loeiend alarm er dan toch PERSE inwillen, dan liever via de deur dan het breekijzer via bv bovenlangs zoals we nu paar keer gezien hebben.
Mijn baas op de Utrechtse Nieuwegracht zet zelfs de oldtimer gewoon open, type, liever dat ze even rondgluren dan de ruit inmeppen. Maja, die heeft dan weer geen bende ijsco's derin liggen.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Psies...da's net het probleem, ik wil eigenlijk kunnen kiezen offie wel of niet op de lock staat.. er moet iig een maniertje te verzinnen zijn om de safelock te omzeilen igv nood....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Het idee van de safelock is dat de schakelaar die de CV bedient constant ingedrukt is. Oftewel er wordt constant het signaal "sluiten" gegeven, doordat de schakelaar bediend is.
Je zou daar dus een elektronisch bediende schakelaar tussen kunnen zetten die je bedient via een knop op je CV. Die hebben toch vaak wel een extra functie, bijvoorbeeld voor het uitschakelen van ultrasoonbeveiliging? Moet je zoiets dergelijks ook voor het al dan niet gebruiken van de safelock kunnen maken.
Je zou daar dus een elektronisch bediende schakelaar tussen kunnen zetten die je bedient via een knop op je CV. Die hebben toch vaak wel een extra functie, bijvoorbeeld voor het uitschakelen van ultrasoonbeveiliging? Moet je zoiets dergelijks ook voor het al dan niet gebruiken van de safelock kunnen maken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Klopt, maar die pulse wordt constant gegeven zodra de schakelaar ingedrukt is. Dat signaal overruled wel een signaal om de deuren te openen.
Tenminste, dat was bij mij volgens mij het geval (na een inbraakpoging, waardoor mijn CV op afstand niet meer werkte, omdat die schakelaar scheef zat en constant werd bediend).
Tenminste, dat was bij mij volgens mij het geval (na een inbraakpoging, waardoor mijn CV op afstand niet meer werkte, omdat die schakelaar scheef zat en constant werd bediend).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dan moet je dus iets bouwen wat na een puls die schakelaar ingedrukt houdt, en na dezelfde puls ook weer loslaat
Zelf vasthouden doettie niet, anders hoefde je je sleutel geen kwartslag door te draaien om het palletje op de schakelaar te draaien....
Gaat lastig worden denk ik....
Misschien dat David een oplossing weet ????
Misschien dat ik die schakelaar wel ergens onopvallend binnen handbereik bouw, misschien kan ik hem simpelweg vervangen door een schakelaartje in de onderkant van het deurpaneel ofzo...zou dat geen idee zijn ????
Dan staat ie altijd op safelock en igv nood kan je via de achterdeur bij de schakelaar om de safelock uit te gooien...werkt alleen niet als de accu's leeg zijn, maar dan kan je via de motorkap weer stroom op de accu zetten, dan ben je er ook...
Moet ik alleen weten of je die schakelaar gewoon kan vervangen voor een 1-0 of 1-0-1 schakelaartje ergens in deurpaneel of onder het dash of stoel ofzo....ik neem tenminste aan dat je dat signaal ook op de kiekert kan pakken en onderbreken....
Zelf vasthouden doettie niet, anders hoefde je je sleutel geen kwartslag door te draaien om het palletje op de schakelaar te draaien....
Gaat lastig worden denk ik....
Misschien dat David een oplossing weet ????
Misschien dat ik die schakelaar wel ergens onopvallend binnen handbereik bouw, misschien kan ik hem simpelweg vervangen door een schakelaartje in de onderkant van het deurpaneel ofzo...zou dat geen idee zijn ????
Dan staat ie altijd op safelock en igv nood kan je via de achterdeur bij de schakelaar om de safelock uit te gooien...werkt alleen niet als de accu's leeg zijn, maar dan kan je via de motorkap weer stroom op de accu zetten, dan ben je er ook...
Moet ik alleen weten of je die schakelaar gewoon kan vervangen voor een 1-0 of 1-0-1 schakelaartje ergens in deurpaneel of onder het dash of stoel ofzo....ik neem tenminste aan dat je dat signaal ook op de kiekert kan pakken en onderbreken....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Of je vervangt de schakelaar door een op afstand bedienbaar relais, dat bedoelde ik eigenlijk.Sounddragon schreef:Dan moet je dus iets bouwen wat na een puls die schakelaar ingedrukt houdt, en na dezelfde puls ook weer loslaat
Zelf vasthouden doettie niet, anders hoefde je je sleutel geen kwartslag door te draaien om het palletje op de schakelaar te draaien....
Als het relais bediend is is het elektrisch circuit gesloten, als het relais niet bediend is is het circuit geopend, en is er dus geen puls.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
jah, maar je vergeet een kleinigheidje.....dat schakelaar verhaal is voor als de AB het niet doet, en je dus ook je afstandbediende relais niet kan bedienen ....ik moet handmatig, vanuit het interieur de deuren kunnen ontgrendelen in geval van nood...
de achterdeur blijft zowieso voorzien van een slot, dus daar kan ik naar binnen als het moet, maar dan krijg ik nog steeds de deuren niet van de safe lock
Dat relais verhaal is leuk voor het evt in- en uitschakelen van de safe lock via de AB, maar niet als de accu leeg is
de achterdeur blijft zowieso voorzien van een slot, dus daar kan ik naar binnen als het moet, maar dan krijg ik nog steeds de deuren niet van de safe lock
Dat relais verhaal is leuk voor het evt in- en uitschakelen van de safe lock via de AB, maar niet als de accu leeg is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)