Probleem met astra C14NZ

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Probleem met astra C14NZ

Bericht door Blitzkrieg »

Hallo ik post dit om een vriend van me te (proberen) helpen.

Hij rijdt in een astra uit 93 (C14NZ E2) hier heeft hij door een beunhaas de koppaking van laten vervangen (deze was gescheurt) toen hij de auto terug kreeg reed hij gewoon echter was de tank bijna leeg. Hij dacht het wel tot huis te kunnen halen met het beetje benzine wat er in zat maar helaas hij viel stil. Kan benzine gehaald en erin gegooid, maar de auto is niet meer te starten.

Uitlezen op de "paperclip" manier geeft de volgende fouten:

12 = Initiation of Diagnosis (Begin van de uitlees diagnose)

22 = Throttle Potentiometor Sensor- low voltage- (Iets met je gasklep positie sensor, lage spanning?)

33 = Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor- High voltage- (?)

35 = Idle steppermotor- Poor or no idle speed control- (zo goed is me engels niet, maar iets met je stappenmotor geloof ik?)

45 = Oxygen Sensor- Ar/fuel mixture to rich (mengsel is te rijk?)

Bijna al deze kreten zeggen mij niks hebben jullie enig idee?
Geen spoilers maar liters!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

denk dattie de 2 massadraden is vergeten aan te sluiten die op het nokkenashuis zitten.

Leuk he die beunhaasjes.
:lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ik heb het ook gehad dat ik na het leegrijden de auto niet meer gestart kreeg.

Ga ook niet zomaar verder starten, dan gaat de benzinepomp kapot.

Gewoon aanvoerslang van benzine naar blok loshalen en contact aanzetten. Controleren of er benzine uitkomt en weer terugplaatsen.

Nu is de lucht uit het systeem en komt er weer benzine in de motor.

succes
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Plaats reactie