ETC lampje.
- Hendrikstra
- forum-gebruiker
ETC lampje.
Hoi!
Ik heb sindskort een opel astra Gsi 2.0 16v.
Nu is mijn vraag, wat betekend nou precies het knopje/lampje ETC?
Als ik me auto start, en ga rijden dan moet ik verplicht op mijn etc knop drukken anders rijd die niet, en als ik dat doe komt mijn abs lampje erbij.
Nu is mijn verteld dat ik me abs sensor moet vervangen, en weg is het probleem. klopt dit?
Hoop dat iemand mijn antwoord kan geven.
ben niet zo thuis in het abs en etc, heb hiervoor een opel astra 2.0 8v gehad, en die had dat allemaal niet.
Groetjes,
Maurice
Ik heb sindskort een opel astra Gsi 2.0 16v.
Nu is mijn vraag, wat betekend nou precies het knopje/lampje ETC?
Als ik me auto start, en ga rijden dan moet ik verplicht op mijn etc knop drukken anders rijd die niet, en als ik dat doe komt mijn abs lampje erbij.
Nu is mijn verteld dat ik me abs sensor moet vervangen, en weg is het probleem. klopt dit?
Hoop dat iemand mijn antwoord kan geven.
ben niet zo thuis in het abs en etc, heb hiervoor een opel astra 2.0 8v gehad, en die had dat allemaal niet.
Groetjes,
Maurice
-
- forum-gebruiker
- Hendrikstra
- forum-gebruiker
ja dat kan.
ik heb zelf ook een gsi 16v ( )
en daar heb ik hetzelfde probleem mee.
de ETC (electronic traction control) controleert de snelheid van de aangedreven wielen (dit geval de voorwielen) met de snelheid van de niet aangedreven wielen (dit geval de achterwielen) en als er een te groot verschil zit in de waardes voor en achter regelt de ETC het motorvermogen terug tot het moment dat de wielen niet meer doorslippen.
moet je even controleren of de ABS-sensoren nog goed zijn en de poolwielen (lijkt op een ring met tanden) niet vuil zuin.
verder kunnen de steunen van de abs sensoren krom zijn en dan loopt de ABS-sensor tegen het poolwiel (als je achteruit rijt klinkt het als een krekel geluid ongeveer).
en anders moet je even naar de opel dealer en de auto uit laten lezen
ik heb zelf ook een gsi 16v ( )
en daar heb ik hetzelfde probleem mee.
de ETC (electronic traction control) controleert de snelheid van de aangedreven wielen (dit geval de voorwielen) met de snelheid van de niet aangedreven wielen (dit geval de achterwielen) en als er een te groot verschil zit in de waardes voor en achter regelt de ETC het motorvermogen terug tot het moment dat de wielen niet meer doorslippen.
moet je even controleren of de ABS-sensoren nog goed zijn en de poolwielen (lijkt op een ring met tanden) niet vuil zuin.
verder kunnen de steunen van de abs sensoren krom zijn en dan loopt de ABS-sensor tegen het poolwiel (als je achteruit rijt klinkt het als een krekel geluid ongeveer).
en anders moet je even naar de opel dealer en de auto uit laten lezen
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Hendrikstra
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Kosten kunnen w enix over zeggen als we niet weten wat het probleem is.Hendrikstra schreef:hoi!
bedankt voor jullie antwoorden.
mijn ETC lampje brand continue als ik op het knopje drukt op mijn Dashboard, later komt daar ook mijn abs lampje bij!
Iets ergs?
kosten om het te laten maken? Kosten abs sensor laten maken?
Groetjes,
Daarom is uitlezen eigenlijk de enigste optie.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠