Pagina 1 van 1
Kabelboom in de deur
Geplaatst: 10 mar 2006 19:47
door shania
Hallo,
Ik zit met een raar probleem.
Ik heb electrische ramen, die probeer ik nu in te bouwen.
allemaal leuk en aardig.
bijrijders kant is geen probleem
Nu de bestuurders kant.
hier heb ik twee kabelbomen voor.
ik heb er 1 gepakt en die werkt goed, hier zit alleen geen cenrale deur vergrendeling op.
Dus ik dacht van ik pak die andere. Daar zit het wel op. maar van die werkt het electrische raam gedeelte van de bestuurders kant niet.
Nu wil ik die stekkertjes in die grote ronde stekker verwisselen maar HOE KRIJG IK DIE LOS???
Heb een tijdje zitten mieren maar het is me niet gelukt.
Weet iemand hier een handig heid voor???
alvast bedankt.
Groeten Twan
Geplaatst: 10 mar 2006 20:53
door Laagvlieger
zitten gewoon vergrendelt.
Die grijze clip iets wegklikken en dan met een amp stekker demonteergereedschap of een heeeeeeel dun pinnetje de stekekrs ontgrendelen.
Dit is NIET makkelijk als je geen stekkerontgrendelervaring hebt.
Heb je dat niet, knip de draden dan af en soldeer ze. even krimpkousje eromheen en tis weer netjes en net zo goed.
Geplaatst: 10 mar 2006 21:50
door RedBill
Ik moet wel zeggen dat het me erg verbaasd dat je een kabelboom hebt waar wel bekabeling voor elec. ramen op zit maar niet voor CV!
Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.
Nu is de stekker die aan je elektrische ramen moet wel hetzelfde als die in je slot gaat bij de CV, maar ik kan me niet voorstellen dat je je daarbij vergist...
Kun je foto's maken van je kabels? dan kunnen we ze even bekijken voor je ze gaat slopen. Die dingen zijn nog vrij lastig om los aan te komen, en nieuw hardstikke duur, dus verkloten, dat zou zonde zijn.
Geplaatst: 10 mar 2006 21:57
door Marty
RedBill schreef:Ik moet wel zeggen dat het me erg verbaasd dat je een kabelboom hebt waar wel bekabeling voor elec. ramen op zit maar niet voor CV!
Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.
Fout.. Losse Optie's
Geplaatst: 11 mar 2006 15:04
door RedBill
Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).
Blijf het dus wat vreemd vinden...
Geplaatst: 11 mar 2006 17:44
door Charles 16V
RedBill schreef:Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).
Blijf het dus wat vreemd vinden...
In duitsland kan alles
Geplaatst: 11 mar 2006 22:50
door Laagvlieger
RedBill schreef:Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).
Blijf het dus wat vreemd vinden...
dank je wel
Hhaha mijne had electrische ramen en GEEN CV.
Was in duitsland gewoon opties.
Duitsland kon je astra gsi krijgen hoe de klant hem wou. Dus zelfs ZONDER BC!!!!!!! en 16v's zonder waaiervelgen!!!!
Geplaatst: 12 mar 2006 13:39
door RedBill
Hmmm, zijn die Duitsers nog gekker dan ik al dacht...
@Laag: No offense...
Geplaatst: 12 mar 2006 18:22
door Laagvlieger
neej slim. Je kon hem daar kopen naar jouw smaak.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.
In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
Geplaatst: 12 mar 2006 19:01
door GSi Twente
En zoals stoelverwarming, koplamp wis-was installatie, enz.
Geplaatst: 13 mar 2006 08:09
door RedBill
Laagvlieger schreef:neej slim. Je kon hem daar kopen naar jouw smaak.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.
In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
Ik probeer ook alleen maar me gezicht te redden...
Maar dat maakt het voor de Nederlandse Astra wel duidelijker. Want dan weet je wel zeker dat in alle originele GSi's wel een BC zit...
Voor de budget Duitser had het dus inderdaad wel voordelen.
Geplaatst: 13 mar 2006 18:29
door Laagvlieger
ja toen er nog weinig import reed in NL kon je al zien dat het een 16v was puur door de mistlampen.
Geplaatst: 13 mar 2006 19:54
door pluggie
En een 8V had NIET standaard mistlampen bv, dan WEL weer als optie in NL. Dus Als er iemand dan 16V logo's had maar geen mistlampen, heuj een 8V nepper "HOE WEET JIJ DAT ?"
Geplaatst: 13 mar 2006 20:02
door snarfjuh
Maar ik had een orginele nederlandse 16v zonder mistlampen, hoe verklaar je dat dan
Hebben er ook niet in gezeten btw.
Geplaatst: 13 mar 2006 20:08
door 2.0 freak
k heb een duitse zonder cv en electrische ramen en mist lampen.
zal vast heel duur geweest zijn
maarja joh als het maar goed rijd. Tegenwoordig heb je al die dingen voor een prikkie...
Geplaatst: 13 mar 2006 20:10
door pluggie
snarfjuh schreef:Maar ik had een orginele nederlandse 16v zonder mistlampen, hoe verklaar je dat dan
Niet
Beats me !
Geplaatst: 13 mar 2006 20:41
door Sounddragon
Geplaatst: 14 mar 2006 20:32
door shania
Ben er gister avond weer even mee bezig geweest.
Krijg van de week Het goede gereedschap.
Tot die tijd blijf ik proberen omhem toch aa nde gang te krijgen.
Heb het vermoeden dat er een massa fout in zit omdat ik de meest uit een lopende waardes op welke draad dan ook meet.
(cv en alles werkt wel goed) dus blijf het vreemd vinden.
Maar toch bedankt voor de reacties. en zo leer je nog een hoop over wat betreft de opties op een astra