Restauratie. Astra GSi 8V 2.nullutje - Nieuwe kleur
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Restauratie. Astra GSi 8V 2.nullutje - Nieuwe kleur
Mijn auto is eindelijk in de reparatie.
De achterschermen zouden vervangen worden en de dorpels worden ook vernieuwd, simpelweg omdat deze ook een 'beetje' doorgeroest zijn.
Als die delen gespoten gaan worden, zou de kleur die besteld moet worden niet de originele kleur worden omdat hij al behoorlijk verkleurt is. Dit zou dan tegen het roze aanzitten.
Aangezien ik dit niet wil heb ik besloten om hem te laten spuiten. De nieuwe kleur wordt zwart, diepzwart.
Ik zal hier regelmatig wat foto's plaatsen van de vordering.
Hierbij alvast de eerste paar...
Dit is het rechterscherm na mijn confrontatie met een paaltje.
Na een hoop bombarie met een vastgeroeste deurscharnier is de deur er dan toch uit.
En tja, kennelijk zat er nog een vreemd persoon in mijn wielkas.
De dorpels zijn een beetje doorgeroest.
Beetje mijn dorpels bij elkaar vegen.
De achterschermen zouden vervangen worden en de dorpels worden ook vernieuwd, simpelweg omdat deze ook een 'beetje' doorgeroest zijn.
Als die delen gespoten gaan worden, zou de kleur die besteld moet worden niet de originele kleur worden omdat hij al behoorlijk verkleurt is. Dit zou dan tegen het roze aanzitten.
Aangezien ik dit niet wil heb ik besloten om hem te laten spuiten. De nieuwe kleur wordt zwart, diepzwart.
Ik zal hier regelmatig wat foto's plaatsen van de vordering.
Hierbij alvast de eerste paar...
Dit is het rechterscherm na mijn confrontatie met een paaltje.
Na een hoop bombarie met een vastgeroeste deurscharnier is de deur er dan toch uit.
En tja, kennelijk zat er nog een vreemd persoon in mijn wielkas.
De dorpels zijn een beetje doorgeroest.
Beetje mijn dorpels bij elkaar vegen.
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 18 apr 2006 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Weet je wat ik nou echt niet snap? Dat je niet dat hele zijscherm vervangt! Je hebt al bijna het hele zijscherm eruit geslepen, en een compleet nieuwe erin zetten bespaart je straks gewoon zoveel tijd en werk om alles weer strak te krijgen (als je dat uberhaupt op deze manier al lukt).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ik heb met hun besproken of het wel of niet beter is om volledige achterschermen te plaatsen, zij zeggen mij dat het op deze manier prima lukt, zolang alle roest maar weg is. Aan de binnenkant komt overal waar niet gespoten wordt zinkspray. Nieuwe schermen kosten veel meer en het is volgens hun niet nodig. Niet dat ik jullie adviezen niet geloof ofzo, maar het wordt nu bij een schadeherstelbedrijf gerepareerd en naar mijn mening weten zij wel wat ze doen (jullie natuurlijk ook wel ), plus dat het een kennis van mij is dus afraffelen zal ie wel niet doen. Maar in ieder geval wel bedankt voor de adviezen, nu weet ik (belangrijker dat zij) ervan af weten of het wel of niet beter is volledige zijschermen te vervangen. Als het nou toch niet goed gaat kan ik later altijd nog terugvallen en dan komt dat wel goed.
Hier nog een paar foto's:
Hier nog een paar foto's:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nieuwe schermen zijn altijd beter... inzetstukken krijg je donders veel plamuur erover, golfbad als de gazastrook als je er langs kijkt.
Inzetstukken tegenover complete schermen kosten kwa werk evenveel, dus waarom het mooie laten voor het mindere.
DAAROM NIEUWE COMPLETE SCHERMEN!
Als hun adviseren inzetstukken, dan zijn hun niet eerlijk om jou te adviseren.
Doe je je eigen voordeel ermee... het resultaat zal in beide gevallen de meningen wel bepalen, vooral die van jezelf.
Inzetstukken tegenover complete schermen kosten kwa werk evenveel, dus waarom het mooie laten voor het mindere.
DAAROM NIEUWE COMPLETE SCHERMEN!
Als hun adviseren inzetstukken, dan zijn hun niet eerlijk om jou te adviseren.
Doe je je eigen voordeel ermee... het resultaat zal in beide gevallen de meningen wel bepalen, vooral die van jezelf.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Hey maar wat bedoelen jullie nou precies dan met de wielkastranden?
Want wat er nu bij mij in gaat zijn niet alleen de randen maar een compleet stuk tot aan ongeveer het midden van de zijschermen (zeg maar tot aan die rand). Bedoelen jullie dit met de wielkastrand? Want boven het stuk tot waar gesneden is zit nergens meer roest.
Want wat er nu bij mij in gaat zijn niet alleen de randen maar een compleet stuk tot aan ongeveer het midden van de zijschermen (zeg maar tot aan die rand). Bedoelen jullie dit met de wielkastrand? Want boven het stuk tot waar gesneden is zit nergens meer roest.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
aha, nou ik heb hun werk gezien en wat ze al gedaan hebben valt niet tegen. Ze hebben een keer een mercedes opgeknapt, daar zat ook allemaal roest op, en een eend. Die was echt helemaal strak afgewerkt. Plus dat ze al negen jaar ervaring hebben dus ik vertrouw er wel op.Laagvlieger schreef:gaat ook niet om de roest. Gaat erom dat als je strax strak langs het scherm kijkt dat je grote kans hebt op een golflandschap door plaatspanning.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: