Tellerstand
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Tellerstand
Ik heb een tijd geleden een andere teller moeten laten monteren. De tellerstand was een stuk hoger maar de prijs was zo aantrekkelijk dat ik hem niet kon laten liggen.
Nu vraag ik me dus af hoe ik de tellerstand terug kan zetten op het aantal kilometers dat mijn blok werkelijk heeft gedraaid.
Is dit bij een C2.0XE uit 1-94 nog met een kabel of gaat dat anders?
Nu vraag ik me dus af hoe ik de tellerstand terug kan zetten op het aantal kilometers dat mijn blok werkelijk heeft gedraaid.
Is dit bij een C2.0XE uit 1-94 nog met een kabel of gaat dat anders?
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Nou, teller eruit gehaald. (Veel teveel werk, was Corsa A gewend), tellerstand naar originele passende stand teruggezet. Teller teruggeplaatst, gisteravond nog even contact aan, motor starten maar alle lampjes deden het en de toerenteller ook.
Ik voelde me een hele klusser.
Vanochtend stukje rijden, dagteller loopt, kilometers lopen, snelheidsmeter doet het niet meer.
HELP
Waar kan dat nu aan liggen???
Ik voelde me een hele klusser.
Vanochtend stukje rijden, dagteller loopt, kilometers lopen, snelheidsmeter doet het niet meer.
HELP
Waar kan dat nu aan liggen???
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Ik heb de grijze bus waar de kabel achter in de teller gaat verwijderd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn. Wel weer terug geplaatst. Maar kan het niet gewoon pech zijn dat ik de kabel niet diep genoeg heb geklikt? Hij viel wel achter de veerring bij het herplaatsen in de auto.
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Het contragewichtje zat achter de naald (achter het centerkapje) maar dus BOVEN de tellerplaten (niet in het binnenwerk). Ik wilde de naald verwijderen (wat dus niet nodig bleek). Ik heb vanmiddag even gekeken en de snelheidsmeter werkt wél op elektrische impuls. Er zit een zwart kastje aan de achterzijde van de klok en die geeft een impuls naar een koperen ring die dus weer de naald laat draaien. Maar hoe het nu komt dat die opeens niet meer wil aangeven hoe snel ik ga???
Mensen die zo'n kastje hebben liggen mogen mailen, mensen met een werkende tellerbak ook...
Mensen die zo'n kastje hebben liggen mogen mailen, mensen met een werkende tellerbak ook...
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ahum, dat kastje is de pulsGENERATOR!!!
De snelheidsmeter bedient dat klastje nie andersom.
Werkt gewoon mechanisch, het aloude systeem dat ook in de A Kadett zat.
Dat kastje is puur om van een analoog snelheidssignaal een digitaal signaal te maken. via een optische schijf op de tellerkabel en een IR lichtsluis.
Dat signaal heeft de ECU en de BC en de radio nodig.
Je zal op zoek moeten naar een andere teller en ik bang.
Kheb er wel een paar liggen mar das allemaal maar tot 220.
Of trek je teller eens uit elkaar en kijk waarom het niet werkt.
Is gewoon een magneet trommel systeem.
De snelheidsmeter bedient dat klastje nie andersom.
Werkt gewoon mechanisch, het aloude systeem dat ook in de A Kadett zat.
Dat kastje is puur om van een analoog snelheidssignaal een digitaal signaal te maken. via een optische schijf op de tellerkabel en een IR lichtsluis.
Dat signaal heeft de ECU en de BC en de radio nodig.
Je zal op zoek moeten naar een andere teller en ik bang.
Kheb er wel een paar liggen mar das allemaal maar tot 220.
Of trek je teller eens uit elkaar en kijk waarom het niet werkt.
Is gewoon een magneet trommel systeem.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Ik heb er eentje gevonden hoor. Van een 92-er maar dat maakt niet uit toch?
Gelijk de oude goed uit elkaar gehaald en...
Het spiraalveertje van de tellernaald was lam. (zat een knikje in), bij het terugdraaien van de stand heb ik de tellerplaat moeten verdraaien en daar is iets te onvoorzichtig gebeurt ben ik bang.
Maar goed: weer wat geleerd.
Nu maar hopen dat de tellerbak die morgen met de post komt geen stand van ver over de 2 ton heeft, kan ik weer opnieuw beginnen
Gelijk de oude goed uit elkaar gehaald en...
Het spiraalveertje van de tellernaald was lam. (zat een knikje in), bij het terugdraaien van de stand heb ik de tellerplaat moeten verdraaien en daar is iets te onvoorzichtig gebeurt ben ik bang.
Maar goed: weer wat geleerd.
Nu maar hopen dat de tellerbak die morgen met de post komt geen stand van ver over de 2 ton heeft, kan ik weer opnieuw beginnen
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Het moet niet veel duurder gaan worden...
Nieuwe (gebruikte) tellerkast binnen.
223.000km.
Weer even open moeten maken dus.
(ik weet nu hoe het moet, dacht ik...)
!!!
Bij het wisselen van de tellerplaat (ik heb zelf alles in wit) moest dus ook de tellernaald er af.
Heel voorzichtig gedaan ivm de veer.
Hele spul in elkaar gezet en bij de proefrit...
Stapvoets ging ik al 40 km/h.
In z'n 1e versnelling haalde ik de 70.
2e - 120km/h
3e - 170km/h etc.
Bij thuiskomst het hele spul voor de 17e keer in 1 week losgehaald.
Naald iets onder de 0km/h op de as gezet en voorzichtig over de "0-stop" heengeholpen met als resultaat:
Ik rij weer gewoon ZONDER snelheidsmeter!!!
Wie wil er TEGEN BETALING mijn probleem verhelpen.
Anders zet ik de Astra in de woonkamer neer en krijgt ie een 2e leven als open haard. (maar dat meen ik natuurlijk niet he...)
Nieuwe (gebruikte) tellerkast binnen.
223.000km.
Weer even open moeten maken dus.
(ik weet nu hoe het moet, dacht ik...)
!!!
Bij het wisselen van de tellerplaat (ik heb zelf alles in wit) moest dus ook de tellernaald er af.
Heel voorzichtig gedaan ivm de veer.
Hele spul in elkaar gezet en bij de proefrit...
Stapvoets ging ik al 40 km/h.
In z'n 1e versnelling haalde ik de 70.
2e - 120km/h
3e - 170km/h etc.
Bij thuiskomst het hele spul voor de 17e keer in 1 week losgehaald.
Naald iets onder de 0km/h op de as gezet en voorzichtig over de "0-stop" heengeholpen met als resultaat:
Ik rij weer gewoon ZONDER snelheidsmeter!!!
Wie wil er TEGEN BETALING mijn probleem verhelpen.
Anders zet ik de Astra in de woonkamer neer en krijgt ie een 2e leven als open haard. (maar dat meen ik natuurlijk niet he...)
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Volgens mij is een DIGITAAL dashje ECHT iets voor jou !
Scoor je toch een Kadett Dash en vrot die in een Astra behuizing.. .. ohnee..je was niet zo'n hobbyist....
Dan koop je er eentje in Astra behuizing.. geloof dfat Oe natje die dingen loopt te massa produceren.
Scoor je toch een Kadett Dash en vrot die in een Astra behuizing.. .. ohnee..je was niet zo'n hobbyist....
Dan koop je er eentje in Astra behuizing.. geloof dfat Oe natje die dingen loopt te massa produceren.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Vectra A LCD dan? Kost maar 400 a 500 euries.
Maar kom je niets raars tegen bij de tellers gezien je de tellerstand wou veranderen.
Snap anders niet hoe die handelaren dat meestal doen... misschien hun even bellen? (serieus)
Maar kom je niets raars tegen bij de tellers gezien je de tellerstand wou veranderen.
Snap anders niet hoe die handelaren dat meestal doen... misschien hun even bellen? (serieus)
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Ik denk dat als ik een (tja hoe noem je zo iemand) tellerstandenmanipulator bel en hem vraag hoe hij het doet dat ie me heel hard uitlacht, denk je ook niet? Als ie z'n geld wil verdienen zal ie waarschijnlijk zeggen dat ik het voortaan bij hem moet laten doen. Ben er overigens vandaag achter gekomen dat de proefrit van gisteren te kort was. Bij (ik schat) zo'n 60-70 km/h begint m'n snelheidsmeter te werken.
Ik ga nu dus zo'n 30 in z'n 2 bij 5000rpm, 80 in z'n 3 bij 5000rpm etc. Staat het f#*king veertje dus weer te strak. Maar die krijg je dan toch nooit meer goed afgesteld dan? Afstellen tijdens het rijden is niet te doen.
Waar is Danny als je hem nodig hebt?
Ik ga nu dus zo'n 30 in z'n 2 bij 5000rpm, 80 in z'n 3 bij 5000rpm etc. Staat het f#*king veertje dus weer te strak. Maar die krijg je dan toch nooit meer goed afgesteld dan? Afstellen tijdens het rijden is niet te doen.
Waar is Danny als je hem nodig hebt?
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!