Pagina 1 van 1
waar op letten vectra b v6 170pk 2001
Geplaatst: 22 feb 2006 17:06
door djfloske
collega van me wil gaan kijken naar zo'n vectra zijn er nog punten waar speciaal op gelet moet worden??
Geplaatst: 22 feb 2006 18:56
door Laagvlieger
vergis je niet in de kosten van zo'n V6!!!!!!
Bougies vervangen op zich is al een halve motordemontage!
Let op of die riem al vervangen is.
Dit moet elke 4 jr/60.000 km en dat is NIET goedkoop en MOET bij de dealer.
Voor de rest Vectra-B.
Lawaai of speling in de draagarmbussen op achteras. Lawaaige uitgesleten stabilisatorstangrubbers achteras, Lekkend stuurhuis.
sja wat nog meer.....
Geplaatst: 22 feb 2006 20:51
door Phoenix
rammelende tankbanden
lekke kleppendekselpakkingen
Geplaatst: 22 feb 2006 20:59
door Laagvlieger
Phoenix schreef:rammelende tankbanden
lekke kleppendekselpakkingen
Rammelende tankbanden? serieus? nooit gemerkt!
Kleppendekselpakkignen van de V6 komt vaak door loslopen van de boutjes.
Oh ja! bij stationcaruitvoering willen de dakspanten nog wel eens klapperen. Moet even neiuwe kit tussen dan.
Geplaatst: 23 feb 2006 01:03
door djfloske
thanx boy's aan deze info heb ik wat
Geplaatst: 23 feb 2006 18:01
door Phoenix
Laagvlieger schreef:Phoenix schreef:rammelende tankbanden
lekke kleppendekselpakkingen
Rammelende tankbanden? serieus? nooit gemerkt!
Kleppendekselpakkignen van de V6 komt vaak door loslopen van de boutjes.
Oh ja! bij stationcaruitvoering willen de dakspanten nog wel eens klapperen. Moet even neiuwe kit tussen dan.
yeps tankbanden. geluid lijkt op de versleten draagarm busjes.
een kleinen speling tussen tank en banden wat een errrrrieeeeee rammel geluid maakt
Geplaatst: 23 feb 2006 18:51
door Laagvlieger
ok, kzal der eens op letten!
Geplaatst: 23 feb 2006 21:22
door Bart(astra)
en helaas ook lekkende uitlaatspruitstukken komen voor !
Let ook op roest bij de achterschermen (randjes)
helaas ook bij deze auto's.
Succes !!
Geplaatst: 23 feb 2006 23:25
door Bossa'
Ben bij de V6'en ook vaak koelvl.lekkage tegengekomen bij de warmtewisselaar,zit tussen de cilinderkoppen...vééél weghalen!
Verder,
- speling op stabi-stangen (die aan de veerpoot vastzitten),rammelen.
- cuppende achterbanden,lawaai
- d-riem + bougies zoals Laag al vermeldde
- TID/MID-display valt deels weg
- tellerklokverlichting vaak stuk
Geplaatst: 24 feb 2006 01:19
door Blue Vectra
tering... is er nog wel wat goeds aan zo'n vectra
Geplaatst: 24 feb 2006 07:44
door RedBill
Schrijf maar eens eerlijk de knelpunten van een GSi 2.0 16V op... kom je ook wel aan een aardig lijstje hoor...
En toch rijden we allemaal in een GSi, omdat het gewoon heerlijke auto's zijn.
Geplaatst: 24 feb 2006 18:57
door Laagvlieger
Blue Vectra schreef: tering... is er nog wel wat goeds aan zo'n vectra
Jazeker wel.
Maar hier worden nu ALLE punten opgenoemd die maar voor kunnen komen.
Als je zoiets bij elke willekeurige auto zal doen zou de rook een waslijst uitkomen.
En idd wat Bossa zegt, die lekkage hebben ze in principe allemaal!!!
Geplaatst: 26 feb 2006 10:09
door djfloske
dus een v6 is nogal wat duurder in onderhoud dan bv een c20xe?
en veel dingen moeten bij de dealer en is haast nie zelf te doen
is dit een goede conclusie?
Geplaatst: 26 feb 2006 13:09
door Bart(astra)
Het zit iid iets gecompliceerder in elkaar.
Maar als je een beetje handig bent, kan je veel ook zelf
Geplaatst: 27 feb 2006 09:24
door Blue Vectra
Laagvlieger schreef:
Als je zoiets bij elke willekeurige auto zal doen zou de rook een waslijst uitkomen.
zo had ik het nog niet bekeken