ruitenwisservloeistofslangentjes.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

ruitenwisservloeistofslangentjes.

Bericht door shania »

Hallo,

mijnbroertje heeft ook een astra. Nu werkt achter zijn ruitenwisservloeistofsproeier niet (wat een woord zeg).

Hij heeft zaterdag er naar gekeken maar blijkt dat het slangtje in de klep ergens geknapt is.

nu is mijn vraag HOE loop dit slangetje naar voren??

Over het dakhemeltje of gewoon onder door de dorpel ergens ofzo??

Greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

bovenaan de achterdeur lopen 2 rubberen kreukelslangetjes van de deur naar de carrosserie, als ik me niet vergis zit in de rechter het slangetje van de sproeier, en in de linker de bedrading van je CV, klepverlichting wisser e.d. Het slangetje gaat vandaar in de bovenstijl aan de bijrijderskant naar voren, door de raamstijl weer naar beneden en voilá ... een tankje :D

meestal als ie los is, is het bij dat achterdeur kreukelfriemel kutwoord slangetje :? :lol: daar nét in de auto zit een koppelstukje en die wil nog wel eens losgaan... controleer vóórdat je hemels uit auto's gaat trekken wel even of het pompje wél goed is.
Voor en achter zitten op hetzelfde pompje, trek gewoon even één voor één de slangetjes los en even sproeien.. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

slangetje is ook gewoon te repareren met een verbindings stukje
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

ok dan weten we nu in ider geval waar hij loopt.

vanaf dat kreukelslangetje konden we hem al niet meer vinden. voor werkt het wel gewoon achter dus niet. Hebben het wel geprobeerd en we konden ook nergens water vinden. (waar blijft dat water eigenlijk??) of zou idd ook het pompje kapot zijn??

greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat loopt met wat geluk via je achterruitstijl je scherm in geloof ik, en daar weer uit via dat ......lamaar...... :?
Het loopt eruit iig, let ook op vlekken in de hemel rechtsachterin. heb ik ook gehad...even flink sproeien :shock: :? regent het achterin.... :lol:

Het loopt iig weg.... :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

slangetje stuk, zoals thijs (phoenix al zegt, repareren met koppelstukje. Komt vaak voor dit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Om het geknapte stukje slang uit je carosserie te vissen moet je wel je hemeltje loshalen en met niet al te dikke vingers het slangetje te pakken zien te krijgen. Met heel veel pech kan dat slangetje een terugtrekkende beweging hebben gemaakt tot aan je voordeur. Als je em dan te pakken hebt kun je em dus weer een heel stuk terug trekken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik heb één keer een nieuw slangetje doorgevoerd van voor naar achter, en heb gewoon met een stukkie installatiedraad (dat buigbare kleurtjesspul) van achter naar voor doorgevoerd, slangetje eraan met een stukkie isolatieband, en dan trek je hem zó terug naar waar ie hoort :wink:

Als je hem van bovenaf niet kan pakken, volstaat in 9 van de 10 gevallen om alleen achter even de hemel los te maken zodat je erbij kan.., dan hoeft ie er niet helemaal uit :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Of even vissen met een lasdraad en een lampje! Leuk joh :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
MrDeeJay Loves His Astra
forum-gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
Locatie: Lommel (België)

Bericht door MrDeeJay Loves His Astra »

Heb ik ook al aan de hand gehad, maar mijne was helemaal tot in de stijl bij de voorste deur gekropen. Wat een kut werkje was me dat zeg, mja komt idd vaker voor. Ik heb nu een bezineleiding er door getrokken van voor tot achter, wedden dat ie nu niet meer knapt :D :D

Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
Plaats reactie