velgen + apk banden

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
erik
forum-gebruiker

velgen + apk banden

Bericht door erik »

heeft iemand 5 x 110 velgen met goede apk banden.
ik zit namelijk met het volgende probleem:
de 5 gaats velgen die ik nu heb komen niet door de keuring heen met die banden die erop zitten.
iemand anders had wel 5 x 110 velgen voor mij, maar daarmee kon ik alleen nog rechtdoor rijden, wanneer ik wilde draaien kwamen ze tegen me verbredingsset aan.
de nieuwe velgen die ik heb bestelt komen pas over 3 weken binnen.
dus zou ik van iemand 5 x 110 velgen + goede apk banden kunnen lenen voor 1 dagje.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Misschien wel een beetje een stom idee hoor, maar wat dacht je van nieuwe banden kopen ???? :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Sounddragon schreef:Misschien wel een beetje een stom idee hoor, maar wat dacht je van nieuwe banden kopen ???? :roll:
Dat had ik eerst ook als reactie neergezet, maar toen las ik zijn zinnetje dat zijn nieuwe velgen pas over drie weken binnenkomen... Denk niet dat hij voor die drie weken nog andere banden wil aanschaffen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Die nieuwe velgen zijn toch ook 18 inch ???? banden kan je dan later weer overgooien op je nieuwe velgen, of verkopen met deze set...wordt ie alleen weer wat duurder....aan de andere kant gaan mensen dan minder lopen pingelen omdat er gewoon nieuwe banden omheen liggen...niks mis mee lijkt me.... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
erik
forum-gebruiker

Bericht door erik »

ik heb nu 16 inch originele calibra turbo velgen. deze had ik gekocht zodat ik toch gewoon een tijdje kon rijden.( die nieuwe velgen zouden immers al een half jaar geleden ofzo binnen zijn gekomen). maar met die banden kom ik de keuring niet door.
de nieuwe velgen zijn 17 inch, waardoor het banden overzetten ook nie gaat.
ik was nie van plan om om voor 3 weken 2 keer 4 banden te gaan kopen.
als niemand 5 x 110 velgen + banden heeft zet ik die bak van me voor de deur en ga ik wel op me gemak audio inbouwen. maar het klote eraan is dat ik dan pas over week of 4 a 5 weer kan rijden (moet ook nog gespoten worden)
hij kan nu nog niet gespoten worden omdat misschien strax met die 17 inch het draaien ook net niet gaat waardoor of de verbredingsset iets naar achter zal moeten worden gezet of er zal een stukje van de verbredingsset afgehaald moeten worden ( aan de kant van de deur loopt hij breed uit naar de sideskirts)
en dan zou die dan nog een keer naar de spuiter moeten.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Hmmm, schiet lekker op dan, ik wist niet dat zo'n infinity set zoveel problemen met zich mee brengt, of heb je gewoon een vreemde velgmaat gekocht dat het misschien niet gaat passen ???? :? :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

erik
forum-gebruiker

Bericht door erik »

16 inches met ik geloof 60 banden past niet.
17 inch met 35 banden moet normaal wel passen maar doordat ik et 12 heb weet ik niet of het wel gaat passen. als het nie past moet er gewoon een klein stukje vanaf (wat je toch haast nie ziet).
we zullen het wel zien.

maar niemand 5 x 110 velgen + banden
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Op 17 inch horen 40 serie banden, als je dan tóch moet 'verbouwen' zou ik er iets meer vanaf halen, als je dat toch niet ziet, en die rolomtrek lekker goed houden.... :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

erik
forum-gebruiker

Bericht door erik »

maar misschien hoeft er nix vanaf, en als het nie hoeft liever niet.
en er komt 205-35 en 225-35 onder
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

erik schreef:maar misschien hoeft er nix vanaf, en als het nie hoeft liever niet.
en er komt 205-35 en 225-35 onder
Hou er dan idd wel rekening mee dat je rolomtrek niet meer klopt hè... :wink:
erik
forum-gebruiker

Bericht door erik »

maak da wa uit dan ....
is toch alleen dat je kmteller afwijkt.
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Mooiste is dat tellerafwijking juist minder wordt met grotere wielen/banden.
Plaats reactie