gsi afgekeurd HELP
gsi afgekeurd HELP
hallo,
vandaag is mijn astra vor de apk keuring geweest.
hij is afgekeurd op drie puntjes.
code 801 remlucht regelaar vast (???? geen idee????)
code 809 remverschil voor (Remklauw even loshalen (maar hoe precies??))
code 801 Handrem blijft er niet op staan. (in de auto is dat palletje niet helemaal lekker volgens mij, moet daar een hele nieuwe hendel in dan ofzo??)
Kunnen jullie mij helpen deze puntjes te verhelpen? zijn niet echt hele grote punten maar moet wel even gedaan worden.
kom maar op met de oplossingen aub.
oja en hij zei er nog bij dat mijn draag armrubber rechtsvoor bijna kapot is. kan ik dit zelf vervangen of moet dat oo kweer geperst worden ofzo??
greetzz en alvast heeeel erg bedankt.
vandaag is mijn astra vor de apk keuring geweest.
hij is afgekeurd op drie puntjes.
code 801 remlucht regelaar vast (???? geen idee????)
code 809 remverschil voor (Remklauw even loshalen (maar hoe precies??))
code 801 Handrem blijft er niet op staan. (in de auto is dat palletje niet helemaal lekker volgens mij, moet daar een hele nieuwe hendel in dan ofzo??)
Kunnen jullie mij helpen deze puntjes te verhelpen? zijn niet echt hele grote punten maar moet wel even gedaan worden.
kom maar op met de oplossingen aub.
oja en hij zei er nog bij dat mijn draag armrubber rechtsvoor bijna kapot is. kan ik dit zelf vervangen of moet dat oo kweer geperst worden ofzo??
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Re: gsi afgekeurd HELP
shania schreef:
code 801 remlucht regelaar vast - Last afhankelijke remdrukregelaar???
Zit aan je achteras onder de auto.. even beetje kruipolie .. kun je hem zo weer ganbaar maken
code 809 remverschil voor - Remklauw eraf halen is zo gebeurd... wiel eraf.. klauw zit aan de achterkant met 2 x inbus vast... Zuiger vast misschien?,,
code 801 Handrem blijft er niet op staan. -Handrem laat ik even schieten...
Rubbers moeten erin en eruit geperst worden.. heel goed zelf te doen... alleen heb je wel een pers nodig..
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Voor wat betreft de handrem: Als de punt van het palletje zo is afgesleten (afgerond) dat ie niet meer blijft hangen, dan kun je het beste op de sloop even een handrem halen, Volgens mij is het palletje los moeilijker te vervangen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: gsi afgekeurd HELP
code 801 remlucht regelaar vast - Last afhankelijke remdrukregelaar???
Zit aan je achteras onder de auto.. even beetje kruipolie .. kun je hem zo weer ganbaar maken
kan je mij vertellen hoe ik dit moet doen? eventueel met een foto?
volgens mijn oom moet er een hele nieuwe in van 98.50 euro.
alvast heel erg bedankt.
greetzz
kan je mij vertellen hoe ik dit moet doen? eventueel met een foto?
volgens mijn oom moet er een hele nieuwe in van 98.50 euro.
alvast heel erg bedankt.
greetzz
- Marty
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Men neme... 1 Bussie kruipolie.. en je recht of linker hand (naar keuze)
Spuit hem even flink in... en dan gewoon weer gangbaar maken (hier komt dan die hand naar keuze aan te pas)
gewoon even heen en weer bewegen.. weer beetje olie... dingen willen wel eens een beetje vast roesten/ gaan zitten.
Eventueel met een staalborstel even die troep eraf halen.
Spuit hem even flink in... en dan gewoon weer gangbaar maken (hier komt dan die hand naar keuze aan te pas)
gewoon even heen en weer bewegen.. weer beetje olie... dingen willen wel eens een beetje vast roesten/ gaan zitten.
Eventueel met een staalborstel even die troep eraf halen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Marty
- Oud-Clublid
- Contacteer:
ALs het over de LAST AFHANKELIJKE REMDRUKREGELAAR GAAT...... dan heb ik geen foto..
"remluchtregelaar" zou even niet weten wat je daarmee bedoelt..
Maar de L.A Remdrukreg. hangt aan je achteras ... midden van je auto. tuseen je achterwielen.. grote veer eraan. kan niet missen.
Maar de L.A Remdrukreg. hangt aan je achteras ... midden van je auto. tuseen je achterwielen.. grote veer eraan. kan niet missen.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Moet je je middenconsole losschroeven (zitten schroeven onder je asbak en onder het bakje onder je handrem. Als ik het goed heb zitten daaronder bouten/schroeven voor de bevestiging van je handrem hendel...shania schreef:weet je hoe ik die hele hendel eruit kan krijgen???
ik heb even zitten kijken maar het zit hem idd in dat palletje.
maar ik kan geen schroeven vinden hoe die hele hendel vast zit.
greetzz
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
ga ik dat morgen even na vragen.Marty schreef:ALs het over de LAST AFHANKELIJKE REMDRUKREGELAAR GAAT...... dan heb ik geen foto..
op het briefje wat ik gekregen heb stond het zo omschreven.
in ieder geval al bedankt. ik laat het morgen nog even weten
thanks. Morgen even kijken en even een nieuwe (gebruikte) halen op de sloop. alle astra's zijn hetzelfde wat dat betreft neem ik aan.RedBill schreef:Moet je je middenconsole losschroeven (zitten schroeven onder je asbak en onder het bakje onder je handrem. Als ik het goed heb zitten daaronder bouten/schroeven voor de bevestiging van je handrem hendel...shania schreef:weet je hoe ik die hele hendel eruit kan krijgen???
ik heb even zitten kijken maar het zit hem idd in dat palletje.
maar ik kan geen schroeven vinden hoe die hele hendel vast zit.
greetzz
greetz
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Als het die remDRUKbegrenzers zijn, ipv een last afhankelijke remdruk regelaar, die aan de onderkant langs je wielbak hangen, dan heb ik die nog wel voor je.
Komen van m'n GSi af.
En die zijn nieuw idd DUUR.
Kijk eerst maar even wat je voor type hebt.
Welk bouwjaar rij je?
Komen van m'n GSi af.
En die zijn nieuw idd DUUR.
Kijk eerst maar even wat je voor type hebt.
Welk bouwjaar rij je?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
heb vandaag de beste man die hem gekeurd heeft even gebeld.
Het gaat om de remDRUKregelaar.
zit bij de achteras, waar alle remleidingen naar achter op uitkomen, aan dat ding zit een hefboom die met een veer aan de achteras is verbonden,meestal zit die hefboom gewoon vast.
hier zal ik eens even naar gaan kijken.
@ gsi twente check pm.
Het gaat om de remDRUKregelaar.
zit bij de achteras, waar alle remleidingen naar achter op uitkomen, aan dat ding zit een hefboom die met een veer aan de achteras is verbonden,meestal zit die hefboom gewoon vast.
hier zal ik eens even naar gaan kijken.
@ gsi twente check pm.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer: