Pagina 1 van 2

Schokken

Geplaatst: 03 jan 2006 12:59
door Juin
Hallo!

Ik heb een probleempje weet niet of dit normaal is maar dat is de vraag aan jullie! :lol: hoe los ik dit op! het gaat om het volgende...

Als ik gewoon aan het rijden ben.. maakt niet uit welke versnelling, en laat me gas los dan schokt ie altijd een keer erg. Geef ik dan weer gas schokt ie eerst ook weer een keer.

Ook als ik gewoon rijdt bijvoorbeeld op een 80 weg. dan is het heel moeilijk om constant 80 te blijven rijden. ik kan me gaspedaal eigenlijk zegmaar niet op een punt houden want dan wil ie of optrekken of langzamer gaan.

Heel moeilijk uit te leggen dit maar hoop dat jullie me een beetje begrijpen. Vind dit zo irritant! dit is gewoon niet leuk meer...

Er zit ook geen andere filter ofzo op alles orgineel...

Zijn er misschien mensen die me hiermee kunnen helpen?

Groeten,

Jon

Geplaatst: 03 jan 2006 13:17
door Juin
Het gaat om een astra gsi 1.8 16v ecotech dacht ik

Re: Schokken

Geplaatst: 03 jan 2006 13:18
door D_V_R_O_S
Juin schreef:Hallo!

Ik heb een probleempje weet niet of dit normaal is maar dat is de vraag aan jullie! :lol: hoe los ik dit op! het gaat om het volgende...

Als ik gewoon aan het rijden ben.. maakt niet uit welke versnelling, en laat me gas los dan schokt ie altijd een keer erg. Geef ik dan weer gas schokt ie eerst ook weer een keer.

Ook als ik gewoon rijdt bijvoorbeeld op een 80 weg. dan is het heel moeilijk om constant 80 te blijven rijden. ik kan me gaspedaal eigenlijk zegmaar niet op een punt houden want dan wil ie of optrekken of langzamer gaan.

Heel moeilijk uit te leggen dit maar hoop dat jullie me een beetje begrijpen. Vind dit zo irritant! dit is gewoon niet leuk meer...

Er zit ook geen andere filter ofzo op alles orgineel...

Zijn er misschien mensen die me hiermee kunnen helpen?

Groeten,

Jon
ga eens 80 rijden en houdt je gaspedaal op 1 punt (dus niet bewegen)
kijk dan ook even op je boordcomputer wat je verbruik doet (het actuele verbruik) neemt deze ook langzaam toe of loopt deze langzaam af of blijft deze gelijk?

Geplaatst: 03 jan 2006 13:24
door Juin
bedankt ik zal dit straks na me werk eens proberen met naar huis rijden en dan laat ik het wel weten...

Verder geen idee of ooit eerder gehoord wat het kan zijn?

Geplaatst: 03 jan 2006 16:28
door Juin
Niemand dit probleem ooit gehad of van gehoord?

Ik wacht af.... Mijn dank zal groot zijn!



owjah dis me motor:
ASTRA GSI C1.8XE E2

Geplaatst: 03 jan 2006 16:32
door smatse
kzou het ook niet weten jon..

schokken kan vanalles zijn.

kapotte lucht massa meter.
rotte bougies.
rotte bougies kabels.
bibberige voet van de chauffeur. :lol:

maar weet het verder niet.

ajuin.

Geplaatst: 03 jan 2006 16:34
door Juin
smatse schreef:kzou het ook niet weten jon..

schokken kan vanalles zijn.

kapotte lucht massa meter.
rotte bougies.
rotte bougies kabels.
bibberige voet van de chauffeur. :lol:

maar weet het verder niet.

ajuin.
thnx sander voor de info...
maar rotte bougies geloofk nie die zijn nieuw, kabels ook, allebei vervangen met grote beurt en bibberige voet... tjah zou kunnen maar is niet zo en kapotte luchtmassa meter zou nog kunnen maar hoe kun je dat zien.....

Geplaatst: 03 jan 2006 16:34
door Marty
Gaat je pook ook bewegen?

Zou ook nog een kapotte motorsteun kunnen zijn, dat geeft ook de meest rare problemen.

Kijk eens onder je motorkap, en geef gas. Controleer of het blok erg veel kantelt zodra er kracht op komt en er weer af gaat.

Geplaatst: 03 jan 2006 16:44
door Juin
ja dan beweegt me pook dacht ik ook ja die voel je dan ook beetje op en neer gaan...

Geplaatst: 03 jan 2006 16:45
door Juin
maar wat is veel kantelen eigenlijk dan ? want als ik dat doe kantelt ie wel iets ja

Geplaatst: 03 jan 2006 17:07
door Marty
Tja.. moeilijk te zeggen..

Blok zal altijd wel iets bewegen... maar niet buitensporig... is lastig uit te leggen.. :roll:

Kijk de steunen even na...

Maar het kan ook iets anders zijn waardoor je wagen schokt...... zoals al eerder genoemd.. Boegie's.. boegiekabels. Benzinefilter... onderhoud dus.

Geplaatst: 03 jan 2006 17:13
door D_V_R_O_S
pook beweegt ook altijd.. is bij de nieuwere auto's zelfs ergers dan de oudere auto's.
je mag ook het liefst niet je hand op de pook houden (reden weet ik zelf ook even niet :) )

maar het kan ook slechte inspuiting zijn

Geplaatst: 03 jan 2006 17:16
door Juin
ja 3 maanden geleden grote beurt gehad enzo maarjah kan het gewoon niet snappen....

Geplaatst: 03 jan 2006 17:53
door D_V_R_O_S
kan wel zo zijn, maar 1 dag later ken ineens je auto stil vallen.
dusja :roll:

inwendig (in je motor) kijken ze niet met een grote beurt...

Geplaatst: 03 jan 2006 18:23
door Laagvlieger
nieuwe auto's hebben dat minder hoor dat kantelen doordat die kabels hebben ipv stangenstelsel.
:roll:

Maar precies zoals mart zegt, check je motorophangrubbers.
Ook kan er overmatig veel speling in je aandrijving zitten. Dus je assen enzo. Als het mechanisch allemaal goed is moet je verder zoeken en dan meer richting electronica.

Je hebt dus geen brandende lampjes ofzo op je dash?

Geplaatst: 03 jan 2006 18:30
door smatse
hej jon marcel zegt dat het misschien in de aandrijving kan zitten.

en jij zei net dat je hoezen kapot zijn bij de aandrijving.

begint bij mij al een lampje te branden..

Geplaatst: 04 jan 2006 07:39
door DayWaLk3R
Jah zouden idd wel is de ophangrubbers/motorsteunen kunnen zijn.. hek ook gehad :oops: .. en is lastig uit te leggen.. tis eigenlijk een soort trillen bij gaslos .. en dat werd steeds erger.

omdat na te kijken zou je toch even op de brug moeten en die rubbers nakijken.. toen die van mij op de brug stond, was tog wel duidelijk te zien dat ze kapot waren.. maja bij mij waren der 2 al ver heen... vandaar dat mijn blok ook echt schuin in de wagen lag... tegen me luchtfilterbak aan.

Geplaatst: 04 jan 2006 09:32
door Juin
Tjah moet hem toch wegbrengen voor die aandrijfas hoezen te vervangen en dan zullen we meteen is even kijken of het dat is... Hoewel me motor er wel gewoon netjes in hangt. Hij kantelt wel een beetje met gas geven maar weet niet of dat veel is...

Geplaatst: 06 jan 2006 08:56
door Juin
Zou ik dit probleem niet kunnen minderen door het afdoppen van mijn EGR klep??


Hij kantelt niet te veel en verbruik constant biljft ook gewoon goed..

En na een uurtje dingen gelezen te hebben over de egr klep dacht ik misschien wel dat dit me wel kan helpen....

Maar mijn vraagje waar zit dat ding ergens? heb wel materialen om een mooie dichte pakking te maken hier op me werk maar weet zo niet waar ik moet zoeken onder de motorkap...

Daarom hier even een foto van onder mijn motorkap misschien dat iemand hem kan aanwijzen voor me ??

Alvast bedankt!

Afbeelding

Geplaatst: 06 jan 2006 10:31
door Laagvlieger
Jij hebt geen EGR dus dat valt af.
Wel zie ik een lekkere scheur in je spruitstuk zitten.
Check die maar eens op lekkage of kromgetrokken pasvlak.

Geplaatst: 06 jan 2006 10:39
door Juin
Die is wel dicht ja...

Maar er zit dus geen EGR klep op?

Dacht dat die op alle ecotech motoren zaten...

Geplaatst: 06 jan 2006 10:41
door Juin
Zou ik me gasklep schoon moeten maken?

Geplaatst: 06 jan 2006 16:21
door Laagvlieger
maar weet je honderd procent zeker dt aje bougiekabels goed zijn? doormeten en natspuiten bij lopende motor.

Geplaatst: 13 jan 2006 00:21
door pieterterp
wat ik geleerd heb met diesel techniek, is dat als je gas los laat, je motor in principe uitgaat.
komt geen benzine meer in.
zodra je gas geeft, slaat ie weer aan zeg maar
dat kan die schok veroorzaken,
onze auto's hebben dat ook.

Geplaatst: 13 jan 2006 10:42
door RedBill
Laat ik even bijdehand gaan doen...
pieterterp schreef:wat ik geleerd heb met diesel techniek, is dat als je gas los laat, je motor in principe uitgaat.
komt geen benzine meer in.
Gelukkig komt er zelden benzine in een dieselmotor... Daar doet ie het namelijk niet op...
pieterterp schreef:zodra je gas geeft, slaat ie weer aan zeg maar
dat kan die schok veroorzaken,
onze auto's hebben dat ook.
Diesels blijven tijdens het afremmen op de motor altijd nog wel een heel klein beetje diesel inspuiten, om te zorgen dat de wagen niet te sterk afremt. (De compressie van een diesel is nogal hoog in vergelijking met een benzinemotor). Dus helemaal "uit" zoals Pieterterp zegt gaat ie volgens mij niet. De inspuiting wordt echter wel geminimaliseerd.

Of dat het schokken als resultaat kan hebben zou ik niet durven zeggen...