Pagina 1 van 1
Accu kapot, of iets anders?
Geplaatst: 26 dec 2005 12:45
door 2.nullutje
Hey mensen, allereerst fijne 2e kerstdag
Ik heb een probleempje met mn stroom
Het is nu bijna iedere dag zover dat ik mn auto niet meer gestart krijg omdat mn accu leeg is. Kan em op alternatieve manier gewoon starten. Als ik dan effe gereden heb is ie ook weer prima te starten via accu.
Maaaarrr...
Als ik hem dan effe een dagje laat staan is de accu weer op. Heb accu doorgemeten die geeft aan 11,60 volt dus die is goed naar mijn mening.
Zou hij misschien ergens stroom verliezen? Moet ik een sterkere accu? Kan ik controleren of tie stroom verliest?? heelllpp
Geplaatst: 26 dec 2005 12:50
door Marty
Meet eens hoeveel je Accu geeft als je wagen loopt, en of je dynamo dus nog wel voldoende werkt.
anders lekstroom zoeken:
http://gsi.vanmeenen.net/forum/viewtopi ... =lekstroom
Geplaatst: 26 dec 2005 13:48
door Laagvlieger
11,6 volt vind ik ERG weinig voor een volle accu.
Dus wat mart al zegt: Controleer laadstroom, laat de accu testen en mocht dat alles gioed zijn controleer je ruststroomverbuik.
Geplaatst: 26 dec 2005 18:22
door GSI1816V
11,6 volt is veel te weinig voor `n volle accu!.. dat kan niet goed zijn
mogelijkheid is dat er 1 van je cellen in de accu defect is, zelfde probleem heb ik ook ooit gehad, je kan er gewoon even mee naar `n garage in de buurt gaan die kunnen je accu doormeten met `n speciale meter!.. de meeste garages hebben wel zoiets liggen.
Geplaatst: 26 dec 2005 22:33
door Matt
Een volle accu moet 12,80 volt aangeven.
Het minimale voor een accu is 12,35 volt en belast moet deze hoger dan 9,00 aangeven
Geplaatst: 26 dec 2005 22:37
door Laagvlieger
hoger dan 9,5 volt zelfs!!!
Bij 9 volt slaan de stuurapparaten al in de fout!!!
Geplaatst: 26 dec 2005 22:39
door Matt
Laagvlieger schreef:hoger dan 9,5 volt zelfs!!!
Bij 9 volt slaan de stuurapparaten al in de fout!!!
Oke
bij mij op m'n werk geven ze 9 volt aan voor minimaal belast.
Zal bij elke auto wel anders zijn? Maar ja, hoe hoger hoe beter
Geplaatst: 27 dec 2005 00:16
door Sounddragon
Gezien de tijd van het jaar, zal de accu wel overleden zijn...
Als de laadstroom goed is, is het gewoon je accu...
Geplaatst: 27 dec 2005 09:50
door GSi Twente
Toevallig een accu met kijk-oogje bovenop?
Groene kleur = OK.
Zwarte kleur = kaduk.
Check.
Geplaatst: 27 dec 2005 14:53
door 2.nullutje
GSi Twente schreef:Toevallig een accu met kijk-oogje bovenop?
Groene kleur = OK.
Zwarte kleur = kaduk.
Check.
Nope, geen kijkoogje
mja...
Wou em net weer starten en was nu helemaal leeg. Eergisteren heb ik nog gereden, toen was tie wel opgeladen (kon em toen namelijk telkens weer starten).
Kan een accu nou uit zichzelf spanning verliezen, zonder dat ie t verliest aan stroomverbruikers (knipperlampje alarm etc.)?
Kga vandaag og morgen wel even naar de garage. Hoop alleen dat het een simpel probleempje is en niet zoiets als de bobine.
Bedankt jongens!!
Geplaatst: 27 dec 2005 15:24
door pluggie
Zal wel vrij simpel accu overleden zijn. Ga der even mee naar je accuboer, die kan hem even aan de tester gooien. Stuk issie nu waarschijnlijk toch, paar keer volledig ontladen kan die niet zo goed tegen.
Geplaatst: 27 dec 2005 15:53
door GSI1816V
`n accu kan idd stroom verliezen, als de cellen kapot zijn binnenin.. ga er gewoon even mee langs de garage!.. dan weet je het zeker!.. en anders pak even je mulitmeter en meet de laadspanning van je dynamo, als dit goed is, dan weet je het meteen zeker dat je accu kapot is
Stefan
Geplaatst: 27 dec 2005 18:03
door Roy 2.0 16v
mijn accu was vorige week ook overleden. soms kon ik em wel starten na een stuk te hebben gereden, soms niet..
Geplaatst: 29 dec 2005 15:10
door 2.nullutje
Heb vanmiddag mn accu doorgemeten, hij gaf zelf nog maar iets van 4 volt aan. Toen ik hem startte meette ik een spanning van schommelend om de 13,90 volt. Is dit de goede oplaadspanning?
Geplaatst: 29 dec 2005 16:04
door Sounddragon
Jah, zéker als de accu zo dood als een pier is
Ga maar een nieuwe halen, je ECU vindt dat welles nietes spelen met de stroom niet echt geweldig
Geplaatst: 30 dec 2005 21:37
door 2.nullutje
Heb vanmiddag een nieuwe accu gehaald, 70 aH.
Is een groot zwaar ding. Nu blijft dat lampje in mn dash met dat accutje erop branden. Dit deed hij eerst ook af en toe. Laadt ie dan niet op of hoe zit dat.
Als hij oplaadt, hoeveel spanning moet ik dan kunnen meten?
Geplaatst: 30 dec 2005 21:56
door Sounddragon
Als ie goed is doorgeladen ongeveer 12.6 met motor en kontakt uit, en tussen de 13.8 en 14.4 met de motor draaiend..
check anders ook even je massa, mbv een startkabel als het lampje blijft branden
Was pas ook een topic over, schijnt ook aan je dash te kunnen liggen (GSI kwaaltje), en dan valt er weinig aan te doen
Check deze maar even :
Klikkie doen
Geplaatst: 31 dec 2005 09:59
door Laagvlieger
zwak branden is niet erg.
Fel branden wel.
Als ie fel brand dan is je dynamo stuk, heeft je dynamo geen goede massa of is het D+ draadje op de dynamo los en ergens tegen massa te bungelen ofzo.
Geplaatst: 31 dec 2005 11:59
door 2.nullutje
Ik merktte dat ie af en toe gaat branden, heel zwak en als ik het gas intrap gaat ie ineens fel branden. En paar minuutjes later is ie plotseling weer weg.
Uhm, accu geeft idd 12,60 ofzo aan onbeladen en met draaiende motor 13,90 ofzo.
Dus ik moet het blok effe aan het chassis koppelen en dan kijken of tie nog gaat branden?
khoop dat dat t is
Geplaatst: 31 dec 2005 12:18
door Sounddragon
klopt, en anders ben je het zoveelste GSI dash slachtoffer
Geplaatst: 13 jan 2006 22:07
door 2.nullutje
Ik heb tot nu toe geen problemen meer met die accu
ik ben geholpen!!
bedankt voor de reacties allemaal!!!
Geplaatst: 13 jan 2006 22:22
door Sounddragon
Heb je er nu nog wat aan gedaan/veranderd dan ????