motor houd in / stotterd

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

motor houd in / stotterd

Bericht door Roy 2.0 16v »

jahoor, ik heb alweer wat !! :(

sinds gister stotterd de motor soms als ik even wat meer toeren maak bij optrekken.. dan voel en hoor je dat de auto wat pruttelt en ploft, en na enkele seconden is ie daar doorheen en trekt ie verder weer normaal op..

ik zat zelf te denken aan een verstopte benzinefilter, en hoop niet dat het de lucht/massa meter is. of de lambdasonde.

wat zal ik doen ? volgende week maar nieuwe lucht / benzinefilter + bougies plaatsen.? en als het dan nog zo is ??? het kan volgens mij van alles zijn namelijk.. :cry:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik neem aan dat je zelf wel een beetje weet wat de staat van onderhoud van je auto is...als je dat niet weet, zou ik idd eens beginnen met die puntjes die je al noemde, zodat je dat soort dingen gewoon kan uitsluiten...

Met dit vochtige, natte, zoute weer kunnen stekkerverbindingen en kabels makkelijk een beetje vochtig of vuil worden..

Geeft ie verder geen foutmeldingen ofzo ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gewoon groot onderhoud doen zoals jeff al zegt, daarna pas verder zoeken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Darknexus
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

Had het ook :S en heb het nu nog steeds soms [alleen als het koud weer is of als het regent] Heb zelf echter de probleem niet gevonden [ooK na grote beurt] :D.

Maarja er was op OGC ook een forum erover en echt veel mensen hadden er daar last van :S.
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Darknexus schreef: Maarja er was op OGC ook een forum erover en echt veel mensen hadden er daar last van :S.
Achterstallig onderhoud idem? :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

90% van de problemen zijn terug te voeren op slecht onderhoud.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

achterstallig onderhoud is er cker. de vorige eigenaar heeft er bijna een jaar niks aan laten doen...

ik had de auto al laten nakijken, en alles was nog goed, moest alleen een nieuwe accu. (en nieuwe banden, radio erin, boordcomputer vervangen)

maar als er geen concrete oplossing is ga ik gewoon af en toe dingen vervangen en schoonmaken. zoals ik al zei in de 1e post.

maar dat gestotter kwam opeens, 2 weken geen last, dan 2x wel in 2 dagen, en vanavond had ik nergens last van. dus ik wacht het wel even af, en als er weer vrije tijd is, heb ik genoeg te doen 8)

zelf denk ik aan troep in de benzinetank en verstopt filter
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Als ik wist dat de auto zo slecht was onderhouden door de vorige eigenaar, had ik het bij aankoop meteen laten doen, of zelf gedaan 8)

Better safe than sorry :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter, bougies, rotor, verdeelkap, olie + filter.

Beetje lekkende pakkingen en rubbers vervangen.
Eventueel ook de bougiekabels.

Laat je computer eens uitlezen, mocht je motor-lampje ooit eens gebrand hebben.
Eventueel LFR eens goed schoonmaken... daarna verder kijken/afwachten.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie