Stationair problemen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Jan-Willem
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2005 17:59
Locatie: Raalte
Contacteer:

Stationair problemen

Bericht door Jan-Willem »

Goeden dag,

Ik heb een probleem met mijn Astra type F het is geen GSI maar kreeg de tip van het opel clup oost forum http://mike.messageboard.nl/6086/viewforum.php?f=10 om het hier eens te proberen onder de opelmonteurs...

Het volgende is het geval,
door een kapotte koppakking heb ik het 1.4nz motorblok vervangen voor een 1.6nz motorblok.
Dit omdat het ook wat sneller is en binnen beperkte blijft.

Alles draait soepel en alles is aangesloten zoals het hoort.
dus kabelboom computer enz. enz. enz.
Echter treed er soms iets vreemds op.

Als de auto gestart is en je laat hem stationair draaien doet hij na ca. 20 minuten een beetje horten en stoten en slaat hij af.
Als je in de auto zit gaat het diagnose lampje ook niet branden op het moment dat het gebeurd.
Opnieuw starten is geen probleem, starten lopen.

Weten jullie waar dit aan kan liggen, misschien de benzinepomp o.i.d.

Tijdens rijden is er geen tekort aan benzine, tenminste hij houd niet in o.i.d.

Het kan herinner ik me nu ook "sludge" in de tank zijn.
Hij heeft immers 4 maanden stil gestaan !!!

Graag hoor ik wat.

Met vriendelijke groeten,

Jan-Willem Woermeijer
Raalte
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

controleer maar eens of je ontsteking nog een vonk af geeft bij het starten alssie afslaat.
Goeie kans dat het ontstekingsmoduul kapot is.
Dat is dat zwarte dichtgegoten blokje dat direct onder de bobine geschroefd zit.

Na 20 min rijden warmt hij ietwat op. Door een interne breuk raakt di everbinding dan los en slaat de motor af. Laat je hem weer even afkoelen dan hersteld ie zich weer en kun je hem weer starten.

Remedie. Moduul vervangen.

Suc6! en laat even weten hoe het afloopt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Jan-Willem
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2005 17:59
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Bedankt voor de reply,

Echter heb ik wat onduidelijkheid veroorzaakt.

Alleen tijdens stationair draaien ca. 20min. slaat hij af.
Start je hem en ga je er mee rijden gebeurt er helemaal niets.
Ik heb al geruime KM's gemaakt rijdend zonder problemen.

Als hij afslaat is het ook geen enkel probleem hem weer direct te starten.
Het kan natuurlijk altijd dat kastje zijn maar wat kost dat nou nog.
Toen mijn broer de Kadett had kosten het kastje Fl75,-

Dat probleem van dat ontsteking is mij op dat gebied bekend, mijn broer heeft ooit een Kadett gehad en die had het ook met enige regelmaat.
Echter had hij altijd een oplopende toerenteller zonder dat er in toeren geklommen werd.


P.s. Een tellerhuis van een Astra GSI met toerenteller past deze ook in een Astra GL.
Ik heb nu geen toerenteller en zou er wel graag een willen hebben.
Is er sprake van de groene draad naar binnen trekken of is er meer werk...
de vraagbaak schema's wordt je ook niet echt wijs uit....



MvG Jan-Willem Woermeijer

Raalte
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

verschilt per kabelboom type. meestal ligt de draad er al, en ja dash past gewoon.

Sjah wat je probleem betreft, wordt dan moeilijker he. Zoek uit waarom ie afslaat. Ontsteking of brandstof.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie