Pagina 1 van 1

nokkenas keering

Geplaatst: 13 dec 2005 17:47
door AsTrA-GsI
ik zit even met een vraag,ik ben tot de ontdekking gekomen dan mijn nokkenas keering lekt dus ik wil hem gaan vervangen,maar ik hoorde als je eenmaal de distr.riem eraf hebt gehaalt dan je hem gelijk moet vervangen en de waterpomp ook de riem is niet zo lang geleden vervangen.
ik hoop iets te horen maar alsvast bedankt.

ed van bekkum

Geplaatst: 13 dec 2005 18:20
door Laagvlieger
hoelang en hoeveel km geleden issie vervangen dan?
Waterpomp vervangen is onzin.

Geplaatst: 13 dec 2005 18:34
door AsTrA-GsI
ja ik weet niet wanner ik had hem gekocht met op de kap 127000 hij staat nu op 188000
dus jah ik weet ook niet hoelang gelede maarja het maak niet zo uit ik bne zelf monteur die ik heb die spullen ook voor een appel en een ei.

nog even een vraagje stappen moter schoonmaken bedoelen jullie gewoon de gasklep????

m.v.g ed vna bekkum

Geplaatst: 13 dec 2005 18:42
door GSi Twente
Stappenmotor = LFR, die hangt onder je inlaat.
Staat Bosch op, als je wat licht erbij hebt, zie je hem wel.

Geplaatst: 13 dec 2005 18:45
door AsTrA-GsI
en hoe kant ik die het best schoonmaken moet ik hem lichtje op schuren ofzo of met rem reiniger?

bedankt ed

Geplaatst: 13 dec 2005 18:50
door AsTrA-GsI
zit tie acherop je je gasklep die sensor?????

Geplaatst: 13 dec 2005 19:11
door GSi Twente
Nope.

Heb zo geen afbeelding.
Moeilijk uit te leggen, hij hangt onder je inlaat tegen je onderblok.
Dus SFI bak eraf, und koeken bitte.

Geplaatst: 13 dec 2005 19:11
door D_V_R_O_S
als je die keerring(en) vervangt hoef je dis.riem er niet af hoor.

Geplaatst: 13 dec 2005 19:12
door Laagvlieger
ok, je riem moet je gewoon vervangen, die is er aan toe. Moet elke 60.000 km of 4 jr.

LFR is geen sensor, maar een actuator.
De LFR regelt je stationair toerental via een luchtomloop om de gasklep heen. Probleem is dat ze vervuilen en daardoor stroef gaan.
Oplossing:

LFR demonteren, schoonspuiten met carburateurreiniger, en tijdens het spuiten d eklep via een accu op 12v laten "klapperen".
Daarna, accu minuutje losgooien om de motronic te resetten, zodat de ingeleerde waarden weer gereset worden naar 0.

Wat voor motor ligt erin dan?

Geplaatst: 13 dec 2005 19:17
door AsTrA-GsI
oke ik zal ffies gaan speuren waar die zit maar ffies nog was ik vergeten te zeggen het gaat om een astra 2.0 8 klepper maar ik zal ffies opzoeken gaan

maar alsvast bedankt

Geplaatst: 13 dec 2005 19:18
door GSi Twente
DaVaRiOuS schreef:als je die keerring(en) vervangt hoef je dis.riem er niet af hoor.
Leg uit... misschien kan ik wat leren. :lol:
Als jij de bakkant bedoeld, ja, dan hoeft dat normaal niet.
Bedoel je de distributie-zijde, succes. :lol:

Geplaatst: 13 dec 2005 19:18
door Laagvlieger
bij een 8 klepper zittie zo pal voor je neus.
Daar kijk je recht tegen aan, hangt via zo'n haaks slangetje aan je inlaatspruitstuk.

Afbeelding

Geplaatst: 13 dec 2005 19:20
door AsTrA-GsI
ow oke maar wel op de volgorde wat je zei schoonmaken ik zal het morgen even gaan doen.

bedankt ed van bekkum

Geplaatst: 13 dec 2005 19:22
door Laagvlieger
ja stappenmotor van de 2 liter 8 klepper en 16 klepper zijn hetzelfde, alleen zittie bij de 16v op een HELE leuke plek. :lol:

Geplaatst: 13 dec 2005 19:26
door AsTrA-GsI
ow oke maar bedankt voor de moeite en de tips

ed

Geplaatst: 13 dec 2005 19:42
door GSi Twente
Laagvlieger schreef:ja stappenmotor van de 2 liter 8 klepper en 16 klepper zijn hetzelfde, alleen zittie bij de 16v op een HELE leuke plek. :lol:
Gymnastiek oefeningen.
Zere kuiten kun je er ook wel van krijgen. :lol: