EBC ZUIGT
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
EBC ZUIGT
Rij ik Almelo beetje te sporten tegen een Sirocco, lekker z'n gangetje... Jongen doet z'n raampje open bij het 2e stoplicht, Sirocco met 130 pk ofzo (volgens mij ook niet een eerlijke opsomming).
Maar ding woog 900kg, dus wel even 195kg (globaal) minder als de Astra.
Stoplichtsprint weet je wel...
Heb winterbanden, dus geen volle grip, maar Astra bleef hem wel voor, 2 keer.
Volgende stoplicht, kut, ineens rook.
Ineens rook!
Terwijl ik met een Sirocco de gek aan zit te steken.
Sta je daar, voor de stoplichten, lekker lullig, ineens rook vanaf je wielen.
Ik dacht in 1e instantie olie, dus snel aan de kant gezet.
Komt me daar toch een lucht vrij van die remmen...
Dit is nu de 1e maal dat m'n remmen begonnen te roken!
Niet normaal, laatst nog nieuwe remvloeistof ververst, maar deze remmerij is ronduit ROMMEL!!!
EBC ZUIGT
Maar ding woog 900kg, dus wel even 195kg (globaal) minder als de Astra.
Stoplichtsprint weet je wel...
Heb winterbanden, dus geen volle grip, maar Astra bleef hem wel voor, 2 keer.
Volgende stoplicht, kut, ineens rook.
Ineens rook!
Terwijl ik met een Sirocco de gek aan zit te steken.
Sta je daar, voor de stoplichten, lekker lullig, ineens rook vanaf je wielen.
Ik dacht in 1e instantie olie, dus snel aan de kant gezet.
Komt me daar toch een lucht vrij van die remmen...
Dit is nu de 1e maal dat m'n remmen begonnen te roken!
Niet normaal, laatst nog nieuwe remvloeistof ververst, maar deze remmerij is ronduit ROMMEL!!!
EBC ZUIGT
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Is nieuw : EBC Smoke stuff
Mooi kut man...hoe kan dat nou ??? even goed kijken of er niet toevallig stiekem toch olie o.i.d. op de remmen is gekomen, heb nog nooit gehoord dat iemand dit soort probs had met EBC blokken, en dan zéker niet al na 2 stoplichies
Mooi kut man...hoe kan dat nou ??? even goed kijken of er niet toevallig stiekem toch olie o.i.d. op de remmen is gekomen, heb nog nooit gehoord dat iemand dit soort probs had met EBC blokken, en dan zéker niet al na 2 stoplichies
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ging een goeie rit aan vooraf.
Maar dan nog, heb al eerder fading gehad met deze remmerij.
En dan kan wel al irriteren.
Waarom het mij gebeurt? Misschien gebruik ik de remmen daadwerkelijk wel op een andere manier als jullie.
Want je hebt afremmen en remmen.
Als je aan het sporten bent, gebruik je je remmen volledig.
Maar dan nog, heb al eerder fading gehad met deze remmerij.
En dan kan wel al irriteren.
Waarom het mij gebeurt? Misschien gebruik ik de remmen daadwerkelijk wel op een andere manier als jullie.
Want je hebt afremmen en remmen.
Als je aan het sporten bent, gebruik je je remmen volledig.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ikke niet..ik wil meestal vooruit als ik aan het sporten ben....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Je hebt je remmen VERKEERD ingeremd.
Geeft niks hoor, gebeurt 99% van degene die die blokkies kopen.
Iedereen wil sportspul maar niemand verdiept zich er genoeg in.
Ik neem aan dat je de blokken met kevlar bedoelt:
Nieuwe monteren, snelheid bereiken van rond de 160 op een STILLE LEGE WEG en 1X (!!!) VOL in de ankers.
(dit is dus het volledig tegenovergestelde van wat je doet met normale blokken)
Daarna óf gelijk aan de lucht laten koelen, óf zonder hard remmmen (liever helemaal niet) naar huis en daar laten koelen.
LET WEL: De meeste standaard schijfjes van Astra GSI vinden dit niet erg leuk en trekken krom.
Tip: Koop er gelijk GOEDE sportschijven bij die de hiitte aankunnen.
(mocht je geen complete set hebben gekocht.)
En daarnaast kun je natuurlijk ook HEEL ERG FOUT REMMEN he?
Wat je NOOIT moet doen tijdens het optrekken-remmen bij zware rembelasting is (je ziet zoveel scheefzittende pubers deze fout maken);
Je rempedaal bij het rode stoplicht ingedrukt houden.
Kromme schijven, geglazuurde blokken.
Hou hem desnoods effe licht vast op de handrem maar laat je schijven en blokken ongemoeid koelen.
Geeft niks hoor, gebeurt 99% van degene die die blokkies kopen.
Iedereen wil sportspul maar niemand verdiept zich er genoeg in.
Ik neem aan dat je de blokken met kevlar bedoelt:
Nieuwe monteren, snelheid bereiken van rond de 160 op een STILLE LEGE WEG en 1X (!!!) VOL in de ankers.
(dit is dus het volledig tegenovergestelde van wat je doet met normale blokken)
Daarna óf gelijk aan de lucht laten koelen, óf zonder hard remmmen (liever helemaal niet) naar huis en daar laten koelen.
LET WEL: De meeste standaard schijfjes van Astra GSI vinden dit niet erg leuk en trekken krom.
Tip: Koop er gelijk GOEDE sportschijven bij die de hiitte aankunnen.
(mocht je geen complete set hebben gekocht.)
En daarnaast kun je natuurlijk ook HEEL ERG FOUT REMMEN he?
Wat je NOOIT moet doen tijdens het optrekken-remmen bij zware rembelasting is (je ziet zoveel scheefzittende pubers deze fout maken);
Je rempedaal bij het rode stoplicht ingedrukt houden.
Kromme schijven, geglazuurde blokken.
Hou hem desnoods effe licht vast op de handrem maar laat je schijven en blokken ongemoeid koelen.
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
EBC heeft idd behoorlijk wat problemen sinds een tijdje met hun remblokken.Ze zijn vorig jaar ofzo overgestapt op een nw materiaal maar dit blijkt geen succes.Bij diverse leveranciers komen klanten terug met hun EBC blokken omdat onder andere de voering spontaan loslaat van de blokken......Is al een tijdje een bekend probleem maar er zijn maar weinig leveranciers die dit toe durven geven heb ik het idee.
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ik heb die rommel zelf niet gemonteerd vriend.kotey schreef:Je hebt je remmen VERKEERD ingeremd.
Geeft niks hoor, gebeurt 99% van degene die die blokkies kopen.
Iedereen wil sportspul maar niemand verdiept zich er genoeg in.
Zat er al op toen ik deze auto kocht.
En dat heeft zowaar niets met inremmen te maken.
En remverschil tussen goed en goed is ook erg groot.
Bij mijn vorige werk, hadden we DTCC clio's, die reden eerder met renault sport blokken, ook dikke rommel.
Daarna Ferodo setup gehad, remmen als een gek, maar de schijf was wel eerder op.
Daarna over gegaan op Pagid, vanwege de race-Porsche's ook met Pagid reden, en dat bleef gewoon goed remmen.
Pagid blauw om precies te zijn.
En dat EBC ook niet wordt geleverd aan de auto- en rally-sport markt zal ook wel z'n meer dan duidelijke reden hebben.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Ik heb die rommel zelf niet gemonteerd vriend.GSi Twente schreef:kotey schreef:Je hebt je remmen VERKEERD ingeremd.
Geeft niks hoor, gebeurt 99% van degene die die blokkies kopen.
Iedereen wil sportspul maar niemand verdiept zich er genoeg in.
Zat er al op toen ik deze auto kocht.
Ik legde je ook alleen uit dat ze verkeerd ingeremd zijn.
Wie dat gedaan heeft doet er niet toe.
Als je met DTTC Clio's hebt gewerkt zou je dus eigenlijk al moeten weten dat je met gebakken blokken reed voor je hier je vraag stelde toch?
Maar goed, sport en/of cirquit remmen worden na een paar uren vervangen.
Als je DIE kwaliteit wilt moet je ook bereid zijn ze zo vaak te vervangen.
Wil je een tussenweg dan kun je idd beter voor Ferodo/Sparco of andere sportieve straatblokkies gaan.
Ik zelf heb er blokken met kevlar tussen zitten. M'n schijven gaan snel maar het remt heerlijk.
Snel vervangen dus anders wordt de neus onherroepelijk een keer korter.
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ervaring doet leren, EBC nog nooit mee gemaakt.
Nu wel, en binnenkort nooit meer.
En het is zozeer geen vraag, ik betuigde meer de daadwerkelijke ervaring wat EBC voor mij betekent.
Wat de rest ermee doet, dat is is je eigen zaak, bij mij komt het er nooit meer op.
Nu wel, en binnenkort nooit meer.
En het is zozeer geen vraag, ik betuigde meer de daadwerkelijke ervaring wat EBC voor mij betekent.
Wat de rest ermee doet, dat is is je eigen zaak, bij mij komt het er nooit meer op.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik heb ook ferodo blokken rondom remt super en dan ben ik nog niet eens de DS2500 wij lieten trouwens voor de rally altijd zelf blokken maken waar nog asbest in zat die dingen remden ook al een gek koste wel 200 euro voor een set alleen zijn nu niet meer te krijgen
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
EBC beweert niet dat je velgen niet meer vuil worden. EBC beweert dat het remstof zich niet meer zo aan je velgen hecht.oenatje schreef:oja ik heb wel eens gehoord dat die greenstuff je velgen niet zo vuil maakt. DAT IS DUS NIET WAAR.
mijn velgen worden nu zelfs sneller vuil als voorheen
Ik heb ze jaren op een rally auto gehad met spierwitte velgen en die kon ik probleemloos afspuiten.
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: