Graag zou ik het koelsysteem van mijn C20XE eens doorspoelen, omdat er toch wel wat zooi in mijn expansievat te vinden is. Die zooi zit dus waarschijnlijk ook in de rest van het systeem en ik vind dat die zooi eruit moet!
Maar nu is mijn vraag: hoe doe ik dat??
Alvast bedankt voor de tips...
Doorspoelen koelsysteem
onderste slang radiator los, en doorspoelen maar (met de juiste koelvloeistiof/antivries)
ik heb toen me syteem een aantal keer opnieuw gevuld, en als volgt tewerk gegaan, nieuwe meuk er in, goe op temp. brengen, lucht eruit,, dan rustig warm rijden, even sjekke of er nog genoeg inzit/bij vullen even hoorn laten horen dat je er rijdt, slang weer los, doorspoelen , en dan weer vullen...zo heb ik het gedaan... keertje of 2 of 3 op een middag. ik denk dat wijk kersenbogerd/ind.terr. hoorn80 zicht dat nog wel ken herrinneren
ilona: 16/7/2003 / 141357 km, blad 3 onderhoud
ik heb toen me syteem een aantal keer opnieuw gevuld, en als volgt tewerk gegaan, nieuwe meuk er in, goe op temp. brengen, lucht eruit,, dan rustig warm rijden, even sjekke of er nog genoeg inzit/bij vullen even hoorn laten horen dat je er rijdt, slang weer los, doorspoelen , en dan weer vullen...zo heb ik het gedaan... keertje of 2 of 3 op een middag. ik denk dat wijk kersenbogerd/ind.terr. hoorn80 zicht dat nog wel ken herrinneren
ilona: 16/7/2003 / 141357 km, blad 3 onderhoud
LIVE IN THE FAST LANE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer: