foutcode 15 electrisch schema sensor vervangen
foutcode 15 electrisch schema sensor vervangen
mijn astra 94 x20fszr 2.0 gsi geeft code 15 aan, de sensor v/h koelwater(blauwe) heb ik al vervangen, wie kan mij verder helpen.
En wie kan mij een schema van dit gedeelte bezorgen zodat ik kan gaan meten.
Goetjes Andrea
En wie kan mij een schema van dit gedeelte bezorgen zodat ik kan gaan meten.
Goetjes Andrea
Bedrading ziet er oke uit, zal dadelijk eens even de spanning gaan meten.Marty schreef:15
Coolant Senor - voltage high
Kan ook zijn dat de sensor GOED is! Maar de aansluing of bedrading slecht is! COntroleer dat even!
Als ik de computer reset en het storingslampje brand nog niet dan verzuipt de moter.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
De computer zet hem dan in z'n noodloop, en daarom brand het motorlampje.
Denk dat het dan wel aan de bedrading moet liggen.
Even een nieuw draad met kabelschoentje opnieuw eraan maken, want die schuif je op de sensor.
Denk dat het dan wel aan de bedrading moet liggen.
Even een nieuw draad met kabelschoentje opnieuw eraan maken, want die schuif je op de sensor.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gemeten;andrea schreef:Bedrading ziet er oke uit, zal dadelijk eens even de spanning gaan meten.Marty schreef:15
Coolant Senor - voltage high
Kan ook zijn dat de sensor GOED is! Maar de aansluing of bedrading slecht is! COntroleer dat even!
Als ik de computer reset en het storingslampje brand nog niet dan verzuipt de moter.
Bruin-aarde 5,02v
Blauw-aarde 4,97v
Bruin-blauw 0,05 v
Kan iemand mij verder helpen via deze gegevens?
Ik geloof dat de spanning max 4,5 Volt mag zijn maar weet niet of ik goed meet
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
max is idd 4,5 volt bij AANGESLOTEN verbruiker (sensor).
Als die los ligt dan zit het idd op 5 volt rechtsreeks vanuit de ECU.
maar je moet meten op de stekker, op die 2 pootjes. Dan moet je 5 volt hebben.
Maar ik snap je motorcode ook niet. die bestaat niet
Als die los ligt dan zit het idd op 5 volt rechtsreeks vanuit de ECU.
maar je moet meten op de stekker, op die 2 pootjes. Dan moet je 5 volt hebben.
Maar ik snap je motorcode ook niet. die bestaat niet
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
voltage hoog is onderbreking. Kan ook onderbreking zitten in het stuurapparaat he!
Maar als je over die 2 pinnen minder dan 5 volt meet, terwijl contact aan staat dan is je bekabeling gaar, of problemen met je motorstuurapparaat.
Wat je nu dan moet doen is contact uit, die stekker op die sensor kortsluiten, en dan stekker op stuurapparaat loshalen en kijken hoeveel weerstand je meet in de stekker van het stuurapparaat naar je sensor toe. Dit moet nagenoeg 0 ohm zijn. Is die hoger of oneindig -> kabelbreuk, iis die wel netjes nagenoeg 0 ohm -> probleem in motorstuurapparaat.
Maar als je over die 2 pinnen minder dan 5 volt meet, terwijl contact aan staat dan is je bekabeling gaar, of problemen met je motorstuurapparaat.
Wat je nu dan moet doen is contact uit, die stekker op die sensor kortsluiten, en dan stekker op stuurapparaat loshalen en kijken hoeveel weerstand je meet in de stekker van het stuurapparaat naar je sensor toe. Dit moet nagenoeg 0 ohm zijn. Is die hoger of oneindig -> kabelbreuk, iis die wel netjes nagenoeg 0 ohm -> probleem in motorstuurapparaat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Zal ik doen, hou je op de hoogte.Laagvlieger schreef:voltage hoog is onderbreking. Kan ook onderbreking zitten in het stuurapparaat he!
Maar als je over die 2 pinnen minder dan 5 volt meet, terwijl contact aan staat dan is je bekabeling gaar, of problemen met je motorstuurapparaat.
Wat je nu dan moet doen is contact uit, die stekker op die sensor kortsluiten, en dan stekker op stuurapparaat loshalen en kijken hoeveel weerstand je meet in de stekker van het stuurapparaat naar je sensor toe. Dit moet nagenoeg 0 ohm zijn. Is die hoger of oneindig -> kabelbreuk, iis die wel netjes nagenoeg 0 ohm -> probleem in motorstuurapparaat.
Andrea
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Heej Andrea, even offtopic, en voor mijn beeldvorming, ben jij een man of ben jij een vrouw.
Als je een vrouw bent: een enorm applaus voor je technische kennis!
Als je een man bent: Ook goed bezig.
Als je een vrouw bent: een enorm applaus voor je technische kennis!
Als je een man bent: Ook goed bezig.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Zoooow die is lekker.. dus jij zegt nu dat het voor een vrouw practisch onmogelijk is om zulke kennis te vergaren??RedBill schreef:Heej Andrea, even offtopic, en voor mijn beeldvorming, ben jij een man of ben jij een vrouw.
Als je een vrouw bent: een enorm applaus voor je technische kennis!
Als je een man bent: Ook goed bezig.
(dat ze het over het algemeen minder interesseert even daar gelaten)
Tekst..
tja girl power!!!vexz schreef:Zoooow die is lekker.. dus jij zegt nu dat het voor een vrouw practisch onmogelijk is om zulke kennis te vergaren??RedBill schreef:Heej Andrea, even offtopic, en voor mijn beeldvorming, ben jij een man of ben jij een vrouw.
Als je een vrouw bent: een enorm applaus voor je technische kennis!
Als je een man bent: Ook goed bezig.
(dat ze het over het algemeen minder interesseert even daar gelaten)
Bekabeling was oke, kon slechts een draad in de aansluiting v/d computer vinden, de andere blauwe kwam uit in een groen stekkertje onder de computer. Zitten er 3 van, de middelste was groen.
Ben naar de autosloop geweest, computer gewisseld voor dezelfde gl copm. , storing bleef.
Nu nog iets dat ik nog niet verteld heb, als ik de zekering van de t.c. eruit trek heb ik geen storing.
Motor loopt dan wel hoog stationair +/- 1400 rpm, verbruik stijgt tot 1,9 l/h
De jongen die me hielp op de sloop zei dat er waarschijnlijk een kabelstoring achter het zekeringen kastje zit, daar moet ik eens goed kijken.
Iemand al eerder gehad of een oplossing voor dit probleem?
Groet Andrea
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Respect!Andrea schreef:tja girl power!!!
Ik kan je zo vanaf afstand helaas niet helpen. Laagvlieger werkt bij de dealer dus het is het meest waarschijnlijk dat hij de juiste waardes boven water kan halen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
sjooh eindelijk iemand op nivo!!!andrea schreef:tja girl power!!!vexz schreef:Zoooow die is lekker.. dus jij zegt nu dat het voor een vrouw practisch onmogelijk is om zulke kennis te vergaren??RedBill schreef:Heej Andrea, even offtopic, en voor mijn beeldvorming, ben jij een man of ben jij een vrouw.
Als je een vrouw bent: een enorm applaus voor je technische kennis!
Als je een man bent: Ook goed bezig.
(dat ze het over het algemeen minder interesseert even daar gelaten)
Bekabeling was oke, kon slechts een draad in de aansluiting v/d computer vinden, de andere blauwe kwam uit in een groen stekkertje onder de computer. Zitten er 3 van, de middelste was groen.
Ben naar de autosloop geweest, computer gewisseld voor dezelfde gl copm. , storing bleef.
Nu nog iets dat ik nog niet verteld heb, als ik de zekering van de t.c. eruit trek heb ik geen storing.
Motor loopt dan wel hoog stationair +/- 1400 rpm, verbruik stijgt tot 1,9 l/h
De jongen die me hielp op de sloop zei dat er waarschijnlijk een kabelstoring achter het zekeringen kastje zit, daar moet ik eens goed kijken.
Iemand al eerder gehad of een oplossing voor dit probleem?
Groet Andrea
meesten hier komen niet verder dan "doet ut niet, kweenie, hoe mut dat dan???"whahah.
Maar je probleem.
dat met die TC zegt me zo even nix, computer kunnen we uitsluiten.
Die sensor heeft samen met meer sensors een gecombineerde massa.
Evt heb ik wel schema's met pinbezettingen erbij, maar via mail wordt dat nix, daar het een vrij groot bestand is.
mocht je schema willen voeg je me maar toe op msn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: foutcode 15 electrisch schema sensor vervangen
andrea schreef:x20fszr
x = X-treem
20 = aantal liters
F = model astra
S = Dat je op super moet rijden
Z = Zuipt enorm
R = Reverse
Moet jij toch weten marcel
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: