ABS

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

ABS

Bericht door FrankyGSI »

Hoi,

Het gaat om een Astra '91 C20NE 8v
Ik heb echt zo'n raar probleem met mijn ABS systeem.
soms werkt het en soms niet, dit probleem speelt al een jaar nu, maar hij moet binnekort gekeurd worden, dus moet er nu wel even iets aan doen.

De ene keer werkt het gewoon 3 weken achter elkaar probleemloos, en dan doet ie het ineens 3 dagen niet bijvoorbeeld en dan weer een week wel, het wisseld een beetje... heel vaag, als het niet werkt gaat het abs lampje branden en blokkeerd hij ook bij krachtig remmen.

Ik weet dat het het beste is om hem aan een computer te hangen maar zijn er misschien punten die ik kan nakijken zonder uitlees computer?

alvast bedankt!

groetjes frank
AstraMarc
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:03
Locatie: Enter

Bericht door AstraMarc »

http://gsi.vanmeenen.net/forum/viewtopic.php?t=3798

Zie hier, hoe je je abs kunt uitlezen, kan je zien waar de fout in zit.
Astra GSi 2.0 16V
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Oke bedankt, ik had al gezocht in het archief, maar was dit niet tegen gekomen, Zo kom ik er wel uit!

Badankt! Groeten franky
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Zo ik heb hem uitgelezen: er kwamen de volgende codes uit:

12 inleiding diagnose (vrij normaal lijkt me :) )
43 toerental sensor rechtsvoor Onderbreking
56 Diagnose Bedieningsfout

die code 12 en 43 snap ik wel, maar waar slaat code 56 op?

trouwens ook nog een vraagje over code 43, moet ik denken aan een draag breuk? of aan een kapotte sensor, omdat hij het soms een lange tijd wel doet en dan ineens weer niet... Ik heb ook wel gemerkt dat mijn abs lampje een maand brande toen kreeg ik een lekke band, dus opkrikken en daarna deed abs het ineens weer, misschien doordat hij uit zijn veren kwam is de draad in een andere houding komen te liggen en weer verbinding.. dus misschien een draad breuk...

alvast bedankt! Franky
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

56 is volgens opel schema's een niet bestaande code.

Waarschijnlijk heb je draadbreuk ja. De coaxkabel wil nog wel een doorslijten als de kabel niet goed in zijn houder zit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie