Mijn Astra C20XE
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Mijn Astra C20XE
Zal hier maar even een nieuw topic aanmaken, waar ik het even centraal hou over m'n Astra.
Als volgt gaat er niet alles in 1 keer gebeuren natuurlijk.
M'n studentenportomonnee laat dat helaas niet toe.
Belangrijk, wat z.s.m gaat gebeuren:
- Remmerij voor, schijven en blokken.
- Remmerij achter (ombouw Kadett GSi achteras).
- Beurt incl. achterstallig onderhoud.
Remmerij voor zat ik gewoon weer aan de 256x24 schijven te denken.
Geen grotere remmerij helaas, mits ik grote klauwen voor een nette prijs kan vinden.
Heb v.d. week al wat onderdelen van m'n reserve C20XE gestraald en weggebracht voor poedercoaten.
Distributiekap, kleppendeksel, nokkenastandwielen, pijp v.d. carterontluchting, benzinerail.
Dat is volgende week al klaar.
Als dat terug is gaat de motorruimte dus richting de nette toer.
Plus dat het achterstallige onderhoud wat aandacht krijgt, slangen v.d. carterontluchting, slangklemmen, bedrading inwikkelen en opbinden.
En de beurt niet te vergeten, oliefilter, interieurfilter, bougies, rotor/verdeler, enz, enz.
Goed onderhoud, doet langer leven.
In ieder geval wat er nu al kwa persoonlijke verandering gedaan is.
DTM wisser reeds schuin gezet, rechtop vind ik té sjonnie style.
Nieuwe kentekenverlichting erin gezet.
Calibra leer erin, stoelen en achterbank.
Moet v.d. week nog even skai halen voor de panelen, en dan gaat Niels me d'r mee helpen.
En moet nog een nieuwe pookzak en handremzak bestellen bij de dealer.
Dan via m'n broer z'n werk een setje velours matten, en is de binnenkant ook zover klaar.
En als dan weer eens de beurs is aangevuld, gaan we aan de gang met de bumper en grille.
Voorbumper repareren en mistlampen gaten pasmaken, grill strak maken zonder logo, daarna beide dingen laten spuiten.
Tevens een achterplaat in hoogglans zwart laten spuiten.
Heb al even prijzen opgevraagd voor een nieuwe onderlip, mistlampen, enz.
Die hoor ik morgen.
Keep u posted with pics.
Als volgt gaat er niet alles in 1 keer gebeuren natuurlijk.
M'n studentenportomonnee laat dat helaas niet toe.
Belangrijk, wat z.s.m gaat gebeuren:
- Remmerij voor, schijven en blokken.
- Remmerij achter (ombouw Kadett GSi achteras).
- Beurt incl. achterstallig onderhoud.
Remmerij voor zat ik gewoon weer aan de 256x24 schijven te denken.
Geen grotere remmerij helaas, mits ik grote klauwen voor een nette prijs kan vinden.
Heb v.d. week al wat onderdelen van m'n reserve C20XE gestraald en weggebracht voor poedercoaten.
Distributiekap, kleppendeksel, nokkenastandwielen, pijp v.d. carterontluchting, benzinerail.
Dat is volgende week al klaar.
Als dat terug is gaat de motorruimte dus richting de nette toer.
Plus dat het achterstallige onderhoud wat aandacht krijgt, slangen v.d. carterontluchting, slangklemmen, bedrading inwikkelen en opbinden.
En de beurt niet te vergeten, oliefilter, interieurfilter, bougies, rotor/verdeler, enz, enz.
Goed onderhoud, doet langer leven.
In ieder geval wat er nu al kwa persoonlijke verandering gedaan is.
DTM wisser reeds schuin gezet, rechtop vind ik té sjonnie style.
Nieuwe kentekenverlichting erin gezet.
Calibra leer erin, stoelen en achterbank.
Moet v.d. week nog even skai halen voor de panelen, en dan gaat Niels me d'r mee helpen.
En moet nog een nieuwe pookzak en handremzak bestellen bij de dealer.
Dan via m'n broer z'n werk een setje velours matten, en is de binnenkant ook zover klaar.
En als dan weer eens de beurs is aangevuld, gaan we aan de gang met de bumper en grille.
Voorbumper repareren en mistlampen gaten pasmaken, grill strak maken zonder logo, daarna beide dingen laten spuiten.
Tevens een achterplaat in hoogglans zwart laten spuiten.
Heb al even prijzen opgevraagd voor een nieuwe onderlip, mistlampen, enz.
Die hoor ik morgen.
Keep u posted with pics.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zal morgen even wat foto's maken.
Vandaag al wat skai gehaald met dezelfde kleur als de stoelen.
En met de meest zelfde structuur uiteraard.
Binnenkort maar eens een begin maken samen met relliedel.
Vandaag pookzak gemonteerd, was op voorraad bij de Opel dealer.
Ziet er al weer stukken netter uit.
Trouwens stoelverwarming is echt super met dit weer.
Eerder warm dan dat je kachel warme lucht blaast, echt pluspuntje van de auto.
Wat gister even aan het neuzen op ebay naar Lexmaul inlaten.
Kwam toevallig deze foto tegen:
Aangezien er bij mij nu zo'n supersjonnie filter opzit, wat ik liever niet zie, zat ik zelf al te denken aan een luchtfilterbak.
Deze is van een Kadett GSi 16V, stukkie korter als die van de Astra.
Alleen nadeel, die van de Kadett is wel weer breed.
Nu kwam ik vandaag aan het kijken bij m'n broer op het werk (Saab) en stond een Saab 900 met 2.0 16V, en die had een perfecte luchtfilterbak.
Niet te lang, niet te breed, zelfde diameter inlaat.
Toevallig zit hier in dit dorp een Saab sloperij (Elferink) waar ik morgen dus even heen ga.
Misschien dat ze nog zo'n bak hebben liggen, kan ik die morgen direct even pasmaken.
Vandaag al wat skai gehaald met dezelfde kleur als de stoelen.
En met de meest zelfde structuur uiteraard.
Binnenkort maar eens een begin maken samen met relliedel.
Vandaag pookzak gemonteerd, was op voorraad bij de Opel dealer.
Ziet er al weer stukken netter uit.
Trouwens stoelverwarming is echt super met dit weer.
Eerder warm dan dat je kachel warme lucht blaast, echt pluspuntje van de auto.
Wat gister even aan het neuzen op ebay naar Lexmaul inlaten.
Kwam toevallig deze foto tegen:
Aangezien er bij mij nu zo'n supersjonnie filter opzit, wat ik liever niet zie, zat ik zelf al te denken aan een luchtfilterbak.
Deze is van een Kadett GSi 16V, stukkie korter als die van de Astra.
Alleen nadeel, die van de Kadett is wel weer breed.
Nu kwam ik vandaag aan het kijken bij m'n broer op het werk (Saab) en stond een Saab 900 met 2.0 16V, en die had een perfecte luchtfilterbak.
Niet te lang, niet te breed, zelfde diameter inlaat.
Toevallig zit hier in dit dorp een Saab sloperij (Elferink) waar ik morgen dus even heen ga.
Misschien dat ze nog zo'n bak hebben liggen, kan ik die morgen direct even pasmaken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wordt nog wel wat dat karretje
MLen is simpel : meet vóór je begint de rijhoogte voor en achter, en niet stoppen voor 'ie voor én achter 5 mm is gezakt
MLen is simpel : meet vóór je begint de rijhoogte voor en achter, en niet stoppen voor 'ie voor én achter 5 mm is gezakt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Net een vrouw, maar dan met een andere slang.
ML op oliebasis, zegt dat jullie wel wat?
Holleruimtebeschermer, de afkorting voor het spulletje is ML.
Weet de volle naam zo niet.
En nee, geen tectyl, das andere plakzooi.
ML op oliebasis, zegt dat jullie wel wat?
Holleruimtebeschermer, de afkorting voor het spulletje is ML.
Weet de volle naam zo niet.
En nee, geen tectyl, das andere plakzooi.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
WaxOyl???Charles 16V schreef:zou persoonlijk geen ML erinspuiten. Zou voor WAX gaan is veel beter spul.
ML word na een tijd hard en kan ook gaan scheuren. Wax blijft lekker plakkerig
Dat gebruiken ze bij mijn pa ook op het werk (landrover & bedrijfswagen/truckdealer). Wij hebben laatst van de corsa (bj99) van mijn moeder alles ook volgeneveld. Bij mijn pa op het werk gebruiken ze het al meer dan 30 jaar voor chassis, trailers e.d.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Astra is vies geworden....
Aldus, nieuwe pookzak.
Wisser staat nu tenminste goed, minder sjonnie style.
Zilver metallic laten poedercoaten.
Lexmaul facherkrummer...
Ander kleppendeksel, al lijkt ie babyblauw, het is toch echt donkerblauw.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Dafly
- forum-gebruiker
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 20 nov 2004 16:21
- Locatie: 's-Gravenzande
- Contacteer:
Ziet er netjes uit hoor! toppie
Maaruhhh... niet baby blauw... is je Lexmaul ook niet stiekem rose
klikkie doen
Maaruhhh... niet baby blauw... is je Lexmaul ook niet stiekem rose
klikkie doen
Huub Huub Huub... Astra GSi Truc
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Het is echt giroblauw, past ook beter bij jou.
Zal vanavond wel even een foto met flits maken, kun je het al beter zien.
Vanmiddag even andere distributiekap erop gezet, en distributie gedeelte ziet er jong uit, nieuwe waterpomp + rollen en riem.
Kwam er alleen achter dat de oliepomp heel lichtelijk lekt.
Maar dat komt binnenkort nog wel aan de beurt.
Handremhoes vanavond maar even erop zetten, en donderdag komen de velours matten binnen.
En nee, traanplaat is fout in een dagelijkse auto.
ME = geen sjonnie style.
Denk v.d. week even de motorruimte netter opbinden kwa draadwerk met trekbandjes (tie-wrapsss), en wat poetswerk gaat ook wel resultaat geven.
Luchtfilterbak v.d. Saab is het niet geworden, maat v.d. inlaat was net niet de juiste.
Dus wordt de Kadett luchtfilterbak.
Zal vanavond wel even een foto met flits maken, kun je het al beter zien.
Vanmiddag even andere distributiekap erop gezet, en distributie gedeelte ziet er jong uit, nieuwe waterpomp + rollen en riem.
Kwam er alleen achter dat de oliepomp heel lichtelijk lekt.
Maar dat komt binnenkort nog wel aan de beurt.
Handremhoes vanavond maar even erop zetten, en donderdag komen de velours matten binnen.
En nee, traanplaat is fout in een dagelijkse auto.
ME = geen sjonnie style.
Denk v.d. week even de motorruimte netter opbinden kwa draadwerk met trekbandjes (tie-wrapsss), en wat poetswerk gaat ook wel resultaat geven.
Luchtfilterbak v.d. Saab is het niet geworden, maat v.d. inlaat was net niet de juiste.
Dus wordt de Kadett luchtfilterbak.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente