Mijn Astra C20XE

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Mijn Astra C20XE

Bericht door GSi Twente »

Zal hier maar even een nieuw topic aanmaken, waar ik het even centraal hou over m'n Astra.

Afbeelding

Als volgt gaat er niet alles in 1 keer gebeuren natuurlijk.
M'n studentenportomonnee laat dat helaas niet toe.

Belangrijk, wat z.s.m gaat gebeuren:
- Remmerij voor, schijven en blokken.
- Remmerij achter (ombouw Kadett GSi achteras).
- Beurt incl. achterstallig onderhoud.

Remmerij voor zat ik gewoon weer aan de 256x24 schijven te denken.
Geen grotere remmerij helaas, mits ik grote klauwen voor een nette prijs kan vinden. :wink:

Heb v.d. week al wat onderdelen van m'n reserve C20XE gestraald en weggebracht voor poedercoaten.
Distributiekap, kleppendeksel, nokkenastandwielen, pijp v.d. carterontluchting, benzinerail.
Dat is volgende week al klaar.
Als dat terug is gaat de motorruimte dus richting de nette toer.
Plus dat het achterstallige onderhoud wat aandacht krijgt, slangen v.d. carterontluchting, slangklemmen, bedrading inwikkelen en opbinden.
En de beurt niet te vergeten, oliefilter, interieurfilter, bougies, rotor/verdeler, enz, enz.
Goed onderhoud, doet langer leven.

In ieder geval wat er nu al kwa persoonlijke verandering gedaan is.
DTM wisser reeds schuin gezet, rechtop vind ik té sjonnie style.
Nieuwe kentekenverlichting erin gezet.
Calibra leer erin, stoelen en achterbank.
Moet v.d. week nog even skai halen voor de panelen, en dan gaat Niels me d'r mee helpen.
En moet nog een nieuwe pookzak en handremzak bestellen bij de dealer.
Dan via m'n broer z'n werk een setje velours matten, en is de binnenkant ook zover klaar.

En als dan weer eens de beurs is aangevuld, gaan we aan de gang met de bumper en grille.
Voorbumper repareren en mistlampen gaten pasmaken, grill strak maken zonder logo, daarna beide dingen laten spuiten.
Tevens een achterplaat in hoogglans zwart laten spuiten.
Heb al even prijzen opgevraagd voor een nieuwe onderlip, mistlampen, enz.
Die hoor ik morgen.

Keep u posted with pics. 8)
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zal morgen even wat foto's maken. :wink:

Vandaag al wat skai gehaald met dezelfde kleur als de stoelen.
En met de meest zelfde structuur uiteraard.
Binnenkort maar eens een begin maken samen met relliedel.
Vandaag pookzak gemonteerd, was op voorraad bij de Opel dealer.
Ziet er al weer stukken netter uit.

Trouwens stoelverwarming is echt super met dit weer.
Eerder warm dan dat je kachel warme lucht blaast, echt pluspuntje van de auto.

Wat gister even aan het neuzen op ebay naar Lexmaul inlaten.
Kwam toevallig deze foto tegen:
Afbeelding

Aangezien er bij mij nu zo'n supersjonnie filter opzit, wat ik liever niet zie, zat ik zelf al te denken aan een luchtfilterbak.
Deze is van een Kadett GSi 16V, stukkie korter als die van de Astra.
Alleen nadeel, die van de Kadett is wel weer breed.
Nu kwam ik vandaag aan het kijken bij m'n broer op het werk (Saab) en stond een Saab 900 met 2.0 16V, en die had een perfecte luchtfilterbak.
Niet te lang, niet te breed, zelfde diameter inlaat.
Toevallig zit hier in dit dorp een Saab sloperij (Elferink) waar ik morgen dus even heen ga.
Misschien dat ze nog zo'n bak hebben liggen, kan ik die morgen direct even pasmaken.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik heb eventueel ook nog wel een k&n vervangingsfilter voor een kadett luchtfilterbak :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zaterdagmiddag krijgt ie een ML-beurtje.
Dat het moge lekken!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Top! Hoe meer hoe beter :D
Volspuiten dat kreng.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

stomme vraag.., maar wat is in vredesnaam een ML beurtje :oops: :?
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Wordt nog wel wat dat karretje :lol: :wink:

MLen is simpel : meet vóór je begint de rijhoogte voor en achter, en niet stoppen voor 'ie voor én achter 5 mm is gezakt :twisted: :P :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen flauw idee heb... :oops:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gewoon volspuiten tot ie lekt.
8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Net een vrouw, maar dan met een andere slang. :lol:

ML op oliebasis, zegt dat jullie wel wat?
Holleruimtebeschermer, de afkorting voor het spulletje is ML.
Weet de volle naam zo niet.
En nee, geen tectyl, das andere plakzooi.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vanavond nieuwe oliespatplaat (met rubber pakking er dus aan) gemonteerd.
Nieuw filter, nieuwe olie, nieuw kleppendekselrubber, nieuwe o-ring tussen rotor en cilinderkop.
10W40 olie zit er nu op.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

zou persoonlijk geen ML erinspuiten. Zou voor WAX gaan is veel beter spul.

ML word na een tijd hard en kan ook gaan scheuren. Wax blijft lekker plakkerig
Gebruikersavatar
B235R
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2005 13:44
Locatie: Twente

Bericht door B235R »

Charles 16V schreef:zou persoonlijk geen ML erinspuiten. Zou voor WAX gaan is veel beter spul.

ML word na een tijd hard en kan ook gaan scheuren. Wax blijft lekker plakkerig
WaxOyl???

Dat gebruiken ze bij mijn pa ook op het werk (landrover & bedrijfswagen/truckdealer). Wij hebben laatst van de corsa (bj99) van mijn moeder alles ook volgeneveld. Bij mijn pa op het werk gebruiken ze het al meer dan 30 jaar voor chassis, trailers e.d.
Waarom kun je beter Alzheimer hebben dan Parkison?

Je kunt in het cafe beter je bier vergeten te betalen, dan je bier om te stoten!!
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

als het maar een goedje is adt gebaseerd is op vet/flexibel/zacht

moet iig niet uitdrogen en gaan scheuren
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
B235R
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 apr 2005 13:44
Locatie: Twente

Bericht door B235R »

Sin schreef:als het maar een goedje is adt gebaseerd is op vet/flexibel/zacht

moet iig niet uitdrogen en gaan scheuren
Heb laatst nog olie ververst bij mijn moeders corsa, en het was idd nog steeds lekker zacht. Waxoly beurtje was ongeveer een 12 maand geleden......
Waarom kun je beter Alzheimer hebben dan Parkison?

Je kunt in het cafe beter je bier vergeten te betalen, dan je bier om te stoten!!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

375km vandaag, perfect, zonder enig tegenstrijd van Astra. 8)
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Afbeelding
Astra is vies geworden....

Afbeelding
Aldus, nieuwe pookzak.

Afbeelding
Wisser staat nu tenminste goed, minder sjonnie style.

Afbeelding
Zilver metallic laten poedercoaten.

Afbeelding
Lexmaul facherkrummer...

Afbeelding
Ander kleppendeksel, al lijkt ie babyblauw, het is toch echt donkerblauw. :?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Jaja dat zeg je om niet knullig te lijken :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Dafly
forum-gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 nov 2004 16:21
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Bericht door Dafly »

Ziet er netjes uit hoor! toppie


Maaruhhh... niet baby blauw... is je Lexmaul ook niet stiekem rose :lol:
klikkie doen :)

8)
Huub Huub Huub... Astra GSi Truc
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Het is echt giroblauw, past ook beter bij jou. :lol:
Zal vanavond wel even een foto met flits maken, kun je het al beter zien.
Vanmiddag even andere distributiekap erop gezet, en distributie gedeelte ziet er jong uit, nieuwe waterpomp + rollen en riem.
Kwam er alleen achter dat de oliepomp heel lichtelijk lekt.
Maar dat komt binnenkort nog wel aan de beurt.

Handremhoes vanavond maar even erop zetten, en donderdag komen de velours matten binnen.
En nee, traanplaat is fout in een dagelijkse auto.
ME = geen sjonnie style. :wink:

Denk v.d. week even de motorruimte netter opbinden kwa draadwerk met trekbandjes (tie-wrapsss), en wat poetswerk gaat ook wel resultaat geven.

Luchtfilterbak v.d. Saab is het niet geworden, maat v.d. inlaat was net niet de juiste.
Dus wordt de Kadett luchtfilterbak.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Enne...

Afbeelding

:P
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Lekker bezig iig!!

Zien we graag hier op het forum :wink: :thumbsup:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Bossa'
forum-gebruiker
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 jan 2004 12:18
Locatie: No-Ho
Contacteer:

Bericht door Bossa' »

Goed bezig man!

Ga je nou ook nog een keer je vermogen laten testen,aangezien ie nu Lexmaul-getuned is?!Geschat 170pk?! :roll:
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!


New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ja, uiteraard wel.
De vorige eigenaar schatte 170pk, ik hou liever de Lexmaul cijfers aan.
Minimaal 160pk dus.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Afbeelding

Vandaag Calibra Turbo teller gemonteerd.
Komt nog een foto van.
Handremzak zit er ook op.

Morgen hopelijk het setje velours matten binnen.
En ik ga morgen de achterbank proberen te monteren.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie