Pagina 1 van 2

Stroom probleempje... [update]?

Geplaatst: 14 nov 2005 23:14
door GSi Twente
Heb even een klein probleem.
Hopelijk wordt ie niet erger.

Als ik 's avonds de auto start, dan gaan alle lampjes netjes uit, alleen zie ik heel vaag het acculampje iets oplichten.
Zet ik de stoelverwarming, achterruitverwarming, kachel voluit aan dan begint het lampje al meer te zichtbaar te worden.
Heb niks geen problemen dat ie te weinig stroom heeft met starten.
Maar ik vraag me wel af waarom die dit doet, laadstroom v.d. dynamo niet genoeg?
Of zou het met de bedrading te maken hebben?

Heb nog 3 dynamo's liggen, maar als er revisie gepleegd moet worden, dan liever voorkomen, dan naderhand pas genezen.

En nog wat, hij lekt lichtjes olie, alleen kwam ik er later pas achter, carter zweet dus.
Heb al een spatplaat met die rubber pakking van de XEV opgehaald.
Maar komt het wel eens voor dat de leidingen van de oliekoeler zweten?

Geplaatst: 14 nov 2005 23:29
door Charles 16V
Volgens mij heeft iedere astra last van dat irritereerd accu lampje.
Bij mij brand het al als 's avonds als ik de blazer aan heb. zet ik de achteruitverwarming aan dan brand tie nog feller.

Is volgens mij gewoon een bekend probleem geen zorgen om maken.
Meet gewoon wat de dynamo laadt.

Geplaatst: 14 nov 2005 23:33
door Sounddragon
Massa probleem, check de massapunten (die matjes) van je blok naar het chassis :wink:

je kan het even snel testen door met een startkabel even massa te maken van je blok naar je chassis ergens...

Geplaatst: 15 nov 2005 00:08
door vexz
Ik heb hetzelfde euvel, en ik had een probleem dat ie slecht starte, was de massa kabel van het blok bijna door. Daar zit een nieuwe aan, maar ik heb nog steeds dat probleem, wel in mindere mate.

Wat en waar ligt dr meer aan de aarde dan? Ik bedoel niet simpele lampjes e.d. want die kunnen dat toch niet in die mate veroorzaken. Alles werkt overigens nog prima.

Geplaatst: 15 nov 2005 06:45
door snarfjuh
Mijne vorige astra had er ook last van en heb er zeker nog een jaar zo mee gereden. Verder merkte ik er niks aan, dus zal wel niet zo'n heel groot probleem zijn. De massa kabel van het blok naar het chassis is ook al vervangen toen, maar mocht niks baten.

Geplaatst: 15 nov 2005 12:43
door heineken
ik heb het alleen als ik me ramen sluit (electrisch)
en hoelanger ik het knopje ingedrukt hou,hoe meer het lampje oplicht :shock:

Geplaatst: 15 nov 2005 13:14
door smatse
de achteruit verwarming gebruik zoveel stroom dat de accu het heel zwaar krijgt, en volgens mij gaat dan het accu lampje een beetje branden, omdat de accu het dan heel zwaar heeft.

kan volgens mij helemaal geen kwaad

Geplaatst: 15 nov 2005 13:14
door GSi Twente
Jep, dat had ik ook geprobeerd, daardoor zie je het ook meer oplichten.

Geplaatst: 15 nov 2005 13:45
door vexz
GSi Twente schreef:Jep, dat had ik ook geprobeerd, daardoor zie je het ook meer oplichten.
bij mij idem, hoe meer stroomvreters je aanzet hoe meer dat lampie gaat branden. Klinkt ook nogal logisch..

Geplaatst: 15 nov 2005 15:57
door Phoenix
ik zou toch maar eens kijken voor een nieuwe dynamo, lampie hoort niet te branden onder het rijden :?

Geplaatst: 15 nov 2005 15:58
door RedBill
Hier precies hetzelfde "probleem". Als ik de achterruitverwarming, ruitenwissers, blower en radio, verlichting enzo aan heb, begint het lampje al wel redelijk zichtbaar te zijn 's avonds. Als ik dan ook nog mijn remlichten en richtingaanwijzer aan heb, neemt dat nog verder toe. Ik heb echter nooit mijn accu leeg, dus ik maak me geen zorgen...

Zolang als je accu nog wel gewoon bijlaadt, ook als je al je verbruikers aan hebt zou ik me geen zorgen maken...

Geplaatst: 15 nov 2005 16:28
door vexz
Phoenix schreef:ik zou toch maar eens kijken voor een nieuwe dynamo, lampie hoort niet te branden onder het rijden :?
Neej, ik heb de laadstroom gemeten, dat was prima in orde, en er zit een nieuwe accu in. Nooit een lege accu gehad of problemen dr mee.

Geplaatst: 15 nov 2005 17:24
door GSi Twente
Vreemd, lijkt dan wel standaard bij de GSi's.
Misschien zwaardere accu plaatsen?
Dan is de reserve iig grote.

Wat voor accu (hoeveel vermogen) ligt er normaal standaard in de GSi c20xe?

Geplaatst: 15 nov 2005 17:38
door pluggie
Ik heb het niet hoor.
Ik heb wel een auto die na 25 minuten deuren open etc, kleppies open, meteen platte accu heeft. Da's weer anders ;)

Geplaatst: 15 nov 2005 17:45
door Ruud.o
Niet alleen de gsi heeft daar last van;)

Ook mij GT heeft hier problemen mee, dit ook na het vervangen van de dynamo en accu. Er is bij de dealer niks gevonden, alles is al vakker doorgemeten.

Geplaatst: 15 nov 2005 17:53
door Sounddragon
Ik heb het ook niet, en nooit gehad ook, en als er íemand stroom consumeert in de auto ben ik het wel :lol:

Maar ik gaf een tipje : CHECK even OF HET MINDER WORDT/WEG GAAT ALS JE EEN STARTKABEL TUSSEN JE BLOK EN CARROSSERIE ZET :wink:

Gewoon even kijken waar het gelazer vandaan komt en oplossen die handel :)

Dus AL die mutsen die nu lopen te mekkeren van : :shock: Ow...dat hebbik ook :? :( : naar buiten met je donder, kabel ritselen en checkuh.... :twisted:


:lol:

Geplaatst: 15 nov 2005 17:53
door vexz
GSi Twente schreef:Vreemd, lijkt dan wel standaard bij de GSi's.
Misschien zwaardere accu plaatsen?
Dan is de reserve iig grote.

Wat voor accu (hoeveel vermogen) ligt er normaal standaard in de GSi c20xe?
Ik heb dr al een grotere inzitten dan standaard. Weet zo niet meer wat er in zat en er nu in zit.

Begint op een schoonheidsfoutje te lijken waar we mee moeten leven..

mijn c18xe had het overigens niet.

Geplaatst: 15 nov 2005 18:21
door Laagvlieger
Ahh dat had ik ook!!!!

Zwak brandend lampje, paar weken later PATS, dynamo stuk, begon 16 volt te laden.
Nieuwe dynamo geplaatst, lampje bleef flauw branden. Ook leuk met de muziek aan, ging ie op de bass mee :lol: .

Kheb nu digidash, probleem weg!
Ik denk dat het dus gewoon in de printplaat zit van de gsi dashes!
Daar zit een diode in en ik vermoed dat die iets "doorlekt" wat het flauw branden tot gevolg heeft.

Geplaatst: 15 nov 2005 18:52
door Sounddragon
Dat verklaart dan evt ook waarom ik het niet heb... :roll:

Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan :?:

Geplaatst: 15 nov 2005 19:04
door smatse
Sounddragon schreef:Dat verklaart dan evt ook waarom ik het niet heb... :roll:

Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan :?:
Dash van een Gsi is gemaakt om hoge snelheden en hoge toeren aan te kunnen geven he... TJA ....... :lol:

Geplaatst: 15 nov 2005 19:06
door snarfjuh
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 15 nov 2005 19:38
door GSi Twente
Hahaha, denk dat Soundje nu op zoek gaat naar een Calibra Turbo teller. :lol:

Maar goed, afkloppen dus.
Ik hou het wel in de gaten voor het geval dat... :wink:

Geplaatst: 16 nov 2005 08:28
door RedBill
Standaard accu in een GSi is 45 Ah. Ik had er een 55 Ah in liggen, maar die heeft de geest gegeven. (ook inderdaad snel de accu leeg bij gebruik van radio en open deuren / achterklep.)

Dit hebben ze bij de dealer geconstateerd toen ik bij de opeltestdagen was. Gelijk maar even een nieuwe aangeschaf (45 Ah). Deze is wel wat lichter, maar ik heb er op dit moment toch geen zware ICE in liggen.

Geplaatst: 16 nov 2005 09:55
door Sin
8v is 45
16v is 55

standaard

Geplaatst: 16 nov 2005 11:00
door GSi Twente
Kijk, das handige info. :thumbsup: