stabilisator stang ( ophanging )
stabilisator stang ( ophanging )
heej,
ik voelde elke keer een tik bij het minste of geringste gat in de weg.
dus ik dacht het is iets aan mijn vering of ophanging.
en ik had gelijk, nu blijkt de stabilisator stang afgebroken te zijn.
hier op het plaatje is het te zien.
er hoor dus nog een rubber tussen te zitten en daarmoet een bout doorheen die het geheel aan elkaar houdt, deze is nu afgebroken.
maar wat moet er nu allemaal gemaakt worden om dit weer goed te krijgen..
en wat kost zo'n ding ?
met vriendelijk groet
smatse
ik voelde elke keer een tik bij het minste of geringste gat in de weg.
dus ik dacht het is iets aan mijn vering of ophanging.
en ik had gelijk, nu blijkt de stabilisator stang afgebroken te zijn.
hier op het plaatje is het te zien.
er hoor dus nog een rubber tussen te zitten en daarmoet een bout doorheen die het geheel aan elkaar houdt, deze is nu afgebroken.
maar wat moet er nu allemaal gemaakt worden om dit weer goed te krijgen..
en wat kost zo'n ding ?
met vriendelijk groet
smatse
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Contacteer:
die oude moet je even doorzagen met een ijzerzaag. Helemaal binnen in het rubber zit een stalen ring. dus doorzagen tot aan/in je stabilisatorstang, dan schuif je hem er zo af.
idd die nieuwe met even iets afwasmiddel ofzo of zuurvrij vet. geen lagervet, motorolie o.i.d dat vreet het rubber weg.
suc6
idd die nieuwe met even iets afwasmiddel ofzo of zuurvrij vet. geen lagervet, motorolie o.i.d dat vreet het rubber weg.
suc6
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
jahoor bij mij is die nu ook gebroken.. Alleen het onderste gedeelte is er af gebroken dus niet helemaal zoals op de foto hierboven.
want normaal hoort aan de onderkant van de draagarm toch ook nog een stukje bus uit te komen? dat is bij mij dus niet meer.
maar wat moet je er nou psies vanaf slijpen? dat kleine rondje ervoor al? (wat een beetje brokkelig is op de foto?) of gewoon dat kunstof en dat rubber??
want normaal hoort aan de onderkant van de draagarm toch ook nog een stukje bus uit te komen? dat is bij mij dus niet meer.
maar wat moet je er nou psies vanaf slijpen? dat kleine rondje ervoor al? (wat een beetje brokkelig is op de foto?) of gewoon dat kunstof en dat rubber??
oke tnx!smatse schreef:Alleen het kunstof en het rubber.
dan kun je hem eraf wrikken.
dat brokkelige stuk is wat zand dat er op zit.
vervolgens effe de stang op gladden dmv van schuurpapiertje en dan met dreft aan de gang en de nieuwe er proberen op te krijgen.
het viel me van de week ineens op dat als ik door een kuil of bocht reedt dat ik een soort klap hoorde alsof er een steen onder de auto door schoot. schrok me rot
het is ook maar af en toe.... dus hoor het niet altijd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
week
Heey!
ik had dat ook en heb er zeker half jaar mee rondgereden:S maar 2 weken geleden laten maken en bij lasaulec koste die 8 euro. ik had welk de grootste maat maar heb ook geen gsi!! bij de opel dealer 24 euro per stuk geloof ik
het is inderdaad best makkelijk te maken alleen kreeg ik hem eerst nie makkelijk eromheen:S
ik had dat ook en heb er zeker half jaar mee rondgereden:S maar 2 weken geleden laten maken en bij lasaulec koste die 8 euro. ik had welk de grootste maat maar heb ook geen gsi!! bij de opel dealer 24 euro per stuk geloof ik
het is inderdaad best makkelijk te maken alleen kreeg ik hem eerst nie makkelijk eromheen:S
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,