Pagina 1 van 1

getik in motor

Geplaatst: 13 okt 2005 12:35
door 2.0 freak
wanneer mijn motor koud is en begint te rijden dan gaat het in me motorruimte flink tikken. Zijn dat me klepstoters?? of is het wat anders?
Wanneer de motor warm is is het voorbij...Ik heb zelf 15W40 olie das tog goed?
en ik heb een 2.0XE uit '92

gr Rainier

Re: getik in motor

Geplaatst: 13 okt 2005 15:01
door D_V_R_O_S
2.0 freak schreef:wanneer mijn motor koud is en begint te rijden dan gaat het in me motorruimte flink tikken. Zijn dat me klepstoters?? of is het wat anders?
Wanneer de motor warm is is het voorbij...Ik heb zelf 15W40 olie das tog goed?
en ik heb een 2.0XE uit '92

gr Rainier
is vrij normaal bij deze blokkies. heb ik ook (mijna is uit '91).
alleen ik heb er 5w40 olie inzitten.

opel standaard = 10w40

Geplaatst: 13 okt 2005 16:19
door Dafly
mijne zit 0W40 in

Geplaatst: 13 okt 2005 18:21
door pluggie
10W40 moet erin, en als het over is alssie warm is, prima.

Geplaatst: 13 okt 2005 18:40
door Laagvlieger
10W40 papagaai petmode.

Jah das je klepstoters. als koud tikt en warm over is dan is het niet erg.
:P

Geplaatst: 13 okt 2005 19:23
door heineken
bij mij gaat het wel steeds iets langer duren voordat ze eindelijk eens stil zijn..is dat heel erg dan?duurt wel min 3 tot 5 minuten voordat ik ze niemeer hoor.en als de moter warm is hoor ik het delaatste tijd nogsteeds tikken,maar dan wel een stuk zachter..

Geplaatst: 13 okt 2005 20:18
door Sounddragon
Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:

Geplaatst: 13 okt 2005 23:21
door D_V_R_O_S
Sounddragon schreef:Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
idd.. en als je een 16V hebt hoor je het weer erger dan een 8V.
16V heeft 2 nokkenassen en 1 ervan wordt aangedreven door de ander d.m.v. een ketting. en die hoor je ook nog eens ratelen.

Geplaatst: 13 okt 2005 23:23
door Sounddragon
Zo'n 16V is gewoon nét een rammelaar :twisted: :lol:

Geplaatst: 14 okt 2005 10:49
door Laagvlieger
DaVaRiOuS schreef:
Sounddragon schreef:Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
idd.. en als je een 16V hebt hoor je het weer erger dan een 8V.
16V heeft 2 nokkenassen en 1 ervan wordt aangedreven door de ander d.m.v. een ketting. en die hoor je ook nog eens ratelen.
Echt nie!
Tis geen japanner ofzo.

Geplaatst: 14 okt 2005 12:56
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:
DaVaRiOuS schreef:
Sounddragon schreef:Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
idd.. en als je een 16V hebt hoor je het weer erger dan een 8V.
16V heeft 2 nokkenassen en 1 ervan wordt aangedreven door de ander d.m.v. een ketting. en die hoor je ook nog eens ratelen.
Echt nie!
Tis geen japanner ofzo.
ow nou vertel jij het dan hoe dat zit... allesweter! :lol:

Geplaatst: 14 okt 2005 15:05
door Laagvlieger
gewoon distributieriem.
Nix ingewikkelds aan, simpelste constructie die der is.
Waar jij die ketting nou vandaan haalt :?:
:lol:

Afbeelding

Geplaatst: 14 okt 2005 18:51
door opelforum
waarschijnlijk van zn fiets af :D :D :D

Geplaatst: 11 jul 2006 23:13
door Hendrikstra
hoi,

dit heb ik ook. maar is er nog iets aan te doen?
ik hoorde iets van machine olie ofzo, geen idee waar je die jongen het over had. maar klopt dit?

Geplaatst: 12 jul 2006 10:55
door D_V_R_O_S
Hendrikstra schreef:hoi,

dit heb ik ook. maar is er nog iets aan te doen?
ik hoorde iets van machine olie ofzo, geen idee waar je die jongen het over had. maar klopt dit?
als je het echt helemaal weg wilt hebben zou je toch nieuwe klepstoters erin moeten laten zetten.

zelf heb ik het in de winter altijd erger als in de zomer (is ook logisch).
ik gebruik sinds een jaar Valvoline olie en vindt ik een stuk lekkerder lopen dan bijv. die Shell olie

heb ook ffies met Castrol gereden was ook wel prima.
maar ik zweer bij Valvoline (10W40) 8)

Geplaatst: 12 jul 2006 21:27
door Laagvlieger
Hendrikstra schreef:hoi,

dit heb ik ook. maar is er nog iets aan te doen?
ik hoorde iets van machine olie ofzo, geen idee waar je die jongen het over had. maar klopt dit?
Ik zou e rnix aan doen.
Is een beetje eigenschap van deze motoren.
Vanaf MY1993 zijn er verbeterde types gemonteerd. Mar die kunnen ook evengoed tikken. Ik zou er geen goedjes ingooien.
Je ZOU je auto en Forte behandeling (engine flush) kunnen LATEN geven. Is altijd te proberen als je je er erg aan stoort.