monteren van een Lexmaul RAM inductie
Geplaatst: 08 okt 2005 19:48
bij deze ga ik uitleggen hoe we een lexmaul inlaatspruitstuk gaan monteren. ( joepie met foto's )
het belangrijkste bij het monteren van een lexmaul is natuurlijk:
Een spruitstuk ( want zonder een kan er niets gemonteerd worden )
Injectoren
ook niet geheel onbelangrijk is een auto, ( want op je fiets heb je er niets aan)
En we gaan het monteren bij de moter ipv van dat gekke blinkende ding bovenaan.
dit ding dus....
Om beschadigingen tegen te gaan van vallende sleutels en schroevendraaiers is het niet geheel onbelangrijk om alles netjes in te pakken.
vervolgens zoekt men wat gereedschap bij elkaar.
en begint een aantal dingen los te maken.
de electra voor de injectoren en andere sensoren gaat ook los, dit door middel van klemmetjes log te maken.
en het hele gedoe kan verwijderd worden.
Ook gaat de luchtfilter met toebehoren even aan de kant.
Vervolgens houden we dit over na het verwijderen van een hoop slangen.
het gasklephuis gaat eraf.
Vervolgens komen we bij de benzine slangen en retour slang.
Als deze los moet is het niet onverstandig op een paar dikke bouten bij de hand te hebben om vervolgens in de slangen te stoppen om zo benzine verlies tegen te gaan.
Vervolgens kunnen allebouten rondom het spruikstuk worden losgemaakt om het spruitstuk te verwijderen van het moterblok.
even een verschil foto van het oude en nieuwe
vervolgens wordt het lexmaul spruikstuk weer vastgebout op het blok.
en worden de onderdelen er weer opgzet die op dezelfde manier verwijderd zijn.
En het geheel zit erop....
Nog even een foto van de nieuwe luchtroosters.
en de nieuwe sticker
hopende hiermee een goede uitleg geplaatst te hebben.
mvgr smatse
het belangrijkste bij het monteren van een lexmaul is natuurlijk:
Een spruitstuk ( want zonder een kan er niets gemonteerd worden )
Injectoren
ook niet geheel onbelangrijk is een auto, ( want op je fiets heb je er niets aan)
En we gaan het monteren bij de moter ipv van dat gekke blinkende ding bovenaan.
dit ding dus....
Om beschadigingen tegen te gaan van vallende sleutels en schroevendraaiers is het niet geheel onbelangrijk om alles netjes in te pakken.
vervolgens zoekt men wat gereedschap bij elkaar.
en begint een aantal dingen los te maken.
de electra voor de injectoren en andere sensoren gaat ook los, dit door middel van klemmetjes log te maken.
en het hele gedoe kan verwijderd worden.
Ook gaat de luchtfilter met toebehoren even aan de kant.
Vervolgens houden we dit over na het verwijderen van een hoop slangen.
het gasklephuis gaat eraf.
Vervolgens komen we bij de benzine slangen en retour slang.
Als deze los moet is het niet onverstandig op een paar dikke bouten bij de hand te hebben om vervolgens in de slangen te stoppen om zo benzine verlies tegen te gaan.
Vervolgens kunnen allebouten rondom het spruikstuk worden losgemaakt om het spruitstuk te verwijderen van het moterblok.
even een verschil foto van het oude en nieuwe
vervolgens wordt het lexmaul spruikstuk weer vastgebout op het blok.
en worden de onderdelen er weer opgzet die op dezelfde manier verwijderd zijn.
En het geheel zit erop....
Nog even een foto van de nieuwe luchtroosters.
en de nieuwe sticker
hopende hiermee een goede uitleg geplaatst te hebben.
mvgr smatse