Pagina 1 van 2

monteren van een Lexmaul RAM inductie

Geplaatst: 08 okt 2005 19:48
door smatse
bij deze ga ik uitleggen hoe we een lexmaul inlaatspruitstuk gaan monteren. :lol: :lol: :lol: ( joepie met foto's )

het belangrijkste bij het monteren van een lexmaul is natuurlijk:

Een spruitstuk ( want zonder een kan er niets gemonteerd worden )
Afbeelding

Injectoren
Afbeelding

ook niet geheel onbelangrijk is een auto, ( want op je fiets heb je er niets aan)

Afbeelding

En we gaan het monteren bij de moter ipv van dat gekke blinkende ding bovenaan.

Afbeelding

dit ding dus....

Afbeelding

Om beschadigingen tegen te gaan van vallende sleutels en schroevendraaiers is het niet geheel onbelangrijk om alles netjes in te pakken.

Afbeelding

vervolgens zoekt men wat gereedschap bij elkaar.

Afbeelding

en begint een aantal dingen los te maken.

Afbeelding

de electra voor de injectoren en andere sensoren gaat ook los, dit door middel van klemmetjes log te maken.

Afbeelding

en het hele gedoe kan verwijderd worden.

Afbeelding

Ook gaat de luchtfilter met toebehoren even aan de kant.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens houden we dit over na het verwijderen van een hoop slangen.

Afbeelding

het gasklephuis gaat eraf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens komen we bij de benzine slangen en retour slang.
Als deze los moet is het niet onverstandig op een paar dikke bouten bij de hand te hebben om vervolgens in de slangen te stoppen om zo benzine verlies tegen te gaan.

Afbeelding

Vervolgens kunnen allebouten rondom het spruikstuk worden losgemaakt om het spruitstuk te verwijderen van het moterblok.


Afbeelding

even een verschil foto van het oude en nieuwe

Afbeelding

Afbeelding

vervolgens wordt het lexmaul spruikstuk weer vastgebout op het blok.

Afbeelding

en worden de onderdelen er weer opgzet die op dezelfde manier verwijderd zijn.

Afbeelding

Afbeelding

En het geheel zit erop.... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Nog even een foto van de nieuwe luchtroosters.

Afbeelding

en de nieuwe sticker

Afbeelding

hopende hiermee een goede uitleg geplaatst te hebben.
mvgr smatse

Geplaatst: 08 okt 2005 19:52
door pluggie
Leuke repo !

Geplaatst: 08 okt 2005 19:58
door Sounddragon
Netjuhs...alleen volgende keer even een digicam regelen voor de foto's :lol:

Mooi man heb ik meteen een preview van hoe het er straks uit gaat zien :P

mijne ligt nog braaf te wachten op vervolg van het projekt, mijn uitlaat spruitstuk is van de week gelast en voorzien van een dikke metalen plaat aan de onderkant om herhaling van het stukrijden te voorkomen. Spruitstukkie bleek trouwens ook van Lexmaul te zijn, dus straks gaan we in- én uit via Lexmaul 8)

Volgende projekt wordt : even sparen voor een lekkere nokkenas voor in de bewerkte kop, stralen en spuiten van kop en kleppen deksel, en dan gaat het hele zaakie er in één keer op :P

Geplaatst: 08 okt 2005 22:08
door Laagvlieger
leuke repo!

Geplaatst: 10 okt 2005 18:03
door djfloske
mooi :D

Geplaatst: 10 okt 2005 19:12
door Melbo
Netjes hoor! :thumbsup:

Geplaatst: 10 okt 2005 22:06
door Rallyastra
Goed bezig kerel 8)

Geplaatst: 10 okt 2005 22:31
door chucky66
ziet er goed uit nice!!

hoeveel vermogen heb je nou en wat is standaard??
135 pk?? en nu 140??
en geluid??

Geplaatst: 11 okt 2005 11:23
door GSi Twente
Inbouw ziet er netjes uit. :wink: 8)

Geplaatst: 11 okt 2005 15:31
door Rallyastra
chucky66 schreef:ziet er goed uit nice!!

hoeveel vermogen heb je nou en wat is standaard??
135 pk?? en nu 140??
en geluid??
115 pk standaard en nu denk ik 130 pk

Geplaatst: 11 okt 2005 15:44
door smatse
wat rallygast zegt klopt denk ik ongeveer wel, maar ja zeker weet je het pas op de test bank he.

maar das de moeite niet echt waard nu

maar nu trekt ie boven de 4000 rpm nog hevig door wat ie eerst helemaal niet deed

Geplaatst: 11 okt 2005 15:55
door Rijontzegging
Rallyastra schreef:
chucky66 schreef:ziet er goed uit nice!!

hoeveel vermogen heb je nou en wat is standaard??
135 pk?? en nu 140??
en geluid??
115 pk standaard en nu denk ik 130 pk
krijgt toch niet 15 erbij?

lijkt me dat je met alles boven de 5 pk winst tevreden moet zijn

Geplaatst: 11 okt 2005 17:47
door smatse
kweet het ook niet precies hoor, maar hoor wel veel mensen praten over 10 a 15 pk op het blok extra, en het loopt echt veel sneller.

en drinkt ook wel wat meer bens :evil:

Geplaatst: 14 okt 2005 16:37
door chucky66
zuipen mot ie :lol: :lol: :lol: :lol:

power moet ergens vandaan komen he!!
ik he 3 x getankt van huis naar de ring en terug :lol: :lol: :lol: :lol:
wel steeds hard gereden hoor

Geplaatst: 14 okt 2005 16:46
door Sounddragon
Jah, is leuk Fred :lol: maar een Lexmaul spruitstukkie is netuurluk niet te vergelijken met die raffinaderij van jou he :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 14 okt 2005 17:06
door Rallyastra
Plus dat waterhoofd van hem :lol:

fdsf

Geplaatst: 14 mei 2007 10:41
door Delax80
zijn misschien maar weinig die zo;n ding op een 8v zetten.....maar is dit nie wat voor tech. archief??

Geplaatst: 14 mei 2007 10:51
door Sounddragon
Of... je vist even een oud topic uit de sloot op pagina 5 ofzo :lol:

Geplaatst: 14 mei 2007 11:45
door JW
Heel gaaf!
Ook mooi van de beschrijving... heb zelf de LMM wat aan jouw blinkende ding zat ook een paar keer los gehad... (geen autotechneut) Toen was ik al trots op mezelf :lol:

Maar de voordelen van een lexmaul? Meer pk's? beter geluid?

fds

Geplaatst: 14 mei 2007 12:06
door Delax80
haha ik heb heel pagina 3 van projecten al door gespit:P tis rustig op stage en vind er heel erg interessante dingen tussen staan!!

kan maar zo dat er zo weer een oud topic bovenaan staat :lol:

Geplaatst: 14 mei 2007 12:15
door Roy 2.0 16v
Delax, heb jij net als ik een slopende stage met niks te doen?
je bent smorgens aan het haasten om er 8,30 te zijn, en vervolgens doe je de hele dag bijna niks anders dan voor jezelf internetten ?? 8)
zeer herkenbaar

ik moet tot eind juni. dan zijn mn 20 weekkies eindelijk om en heb ik weer vrije dagen voor auto-klusjes. Ook beter werk en veel beter loon dan stagevergoeding grrr

fds

Geplaatst: 14 mei 2007 12:59
door Delax80
ik moet niet klage met me stage hoor :D

krijg best goed betaald voor stage (hoef trouwens maar 2 dage p/w en doe er 3 dus ook wel beetje logisch). en het hele bedrijf bestaat uit 3 personen (bedrijfsleider, de poetser en ik). maandag benk altijd in me 1tje (vink juist super want kan je bewijzen dat je auto's kan verkopen:P) en vrijdag en zaterdag met ze 2e.

maar zoals nu ist idd rustig:S is 1 iemand langs geweest maar die deal gaat waarschijnlijk wel door. (bmw 316 touring uit 2002)

hebbe ook welles om beetje "Opel gerelateerd" te babbele leuke Opels staan....tijdje geleden hadde we een 3.2 v6 vectra staan....maar meeste is toch audi/bmw/vw

Geplaatst: 14 mei 2007 13:40
door Roy 2.0 16v
das geen stage, das vrijwilligerswerk!

paar dagen per week lekker autogerelateerd werk willen doen en nog betaald krijgen ook. zeurkous. ik ben panklaar met jou hahahaha
probeer je astra daar te verkopen, dan lees ik hopelijk ook geen jaloursmakende verhalen meer :wink:

ik doe 5 dagen nutteloos saai ''werk'' ala puur uitzitten
en op zaterdag leuker werk.
maar t houd me van de straat

Geplaatst: 14 mei 2007 17:28
door Sounddragon
Bij ons zijn stagelopers meestal ook blij als de dag om is, maar dan meer omdat ze dan kuisverrot zijn :twisted: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 14 mei 2007 19:00
door opcman
netjes uitgelegd zo zien we het graag.