Pagina 1 van 1

Remvloeistof snel leeg?

Geplaatst: 18 sep 2005 18:32
door Blauwe Parel
Ik merk zelf dat mijn remvloeistofpotje behoorlijk snel leeg raakt. Of tewel hij zou ergens vloeistof moeten verliezen.

Als ik mijn rempendaal stevig intrap dan voel je ook dat het rempedaal onder je wegzakt.

Wat kan het zijn waardoor de remvloeistof zo snel opgaat?

Zou het misschien de hoofdremcilinder kunnen zijn? Zo ja wat zou dat dan ongeveer gaan kosten als reparatie bij de dealer? (voor diegene die bij opel werken)

As ik een tijdje als ik stil sta het pendaal inhou dat zie ik aan de onderkant of op de plaats waar de auto staat geen lekkage.

Het gaat overigens om een astra opc.

Hebben de astra's overigens een hydraulische koppeling of een gewone?

Geplaatst: 18 sep 2005 18:53
door Laagvlieger
hydraulische koppeling ja.
Start je motor, en ga met je volle gewicht en al je kracht op het rempedaal staan voor een tiental sec.

Daarna goed checken, als je lekt moet je het dan terug kunnen vinden.

Geplaatst: 18 sep 2005 22:00
door pluggie
Ja, ga gewoon dit eens doen, kijk eens waar die kan lekken. Ga sowieso eens onder liggen, waar issie nat ?

Pak je een doek, veeg je overal even schoon, na 2 daagjes, als je olie verliest, kijk je waar die weer nat is.

Zo zoek je hem. kHeb bij oude huisgenoot van me wel gezien, Golf II gewoon 1 kant achter zeikes nat als je het zo doet. Hoppa, gevonden.

Geplaatst: 19 sep 2005 12:22
door Blauwe Parel
@ Laagvlieger Heb het getest maar kon zoiezo op de grond nergens nattigheid vinden. Bij de voorvelgen (zaten er net nieuw op dus ook de binnenkant was nog schoon) kon ik ook geen lekkage ontdekken. Bij de achtervelgen (schijfremmen) heb ik overigens nog niet gecheckt.

@ watahyahknow De opc heeft schijfremmen achter. Heb niet echt gemerkt dat de motor rookt.

@ Pluggie Heb onder de auto gelegen maar kon geen lekkage vinden. Onder het remvloeistofpotje ook niet overmatige vettigheid.

Geplaatst: 19 sep 2005 19:09
door Sounddragon
Check ook je remklauwen en schijven of er daar ergens olieresten te vinden zijn van lekkende zuigers in je klauwen, en net even rechts van het midden boven je achteras zit ook een verdeelblokje waar ie kan lekken :wink:

Achter ook even naar je klauwen en velgen kijken of je niks ziet. Als ie écht nergens lekt dan zit het idd waarschijnlijk intern in je hoofdremcilinder, maar als je zó snel druk verliest dat je het pedaal voelt zakken, moet het er bijna onderuit piesen, zoniet >>>>hoofdremcilinder :(

Geplaatst: 19 sep 2005 19:22
door Blauwe Parel
wat zijn de kosten ongeveer voor het vervangen van de hoofdremcylinder?

In de velgen kan ik zoiezo niks van vetresten terug vinden. Zal het verdeelblokje op de achteras ook controleren.

Thanks voor de tips allemaal

Geplaatst: 19 sep 2005 19:25
door Sounddragon
Blauwe Parel schreef:wat zijn de kosten ongeveer voor het vervangen van de hoofdremcylinder?
Op de sloop een paar tientjes, en ganz neu.... denk ik dat je beter even kan gaan zitten, maar dat weet Laag beter als ik :wink: (means : ik heb um nog nooit gemold) :oops:

Geplaatst: 22 sep 2005 12:21
door Blauwe Parel
Even een update:

Heb foto's gemaakt van de koppeling aan de onderkant van de auto. Het is namelijk niet een probleem met de remmen maar met de druklager van de koppeling.

Zie de foto's :


Wat zou het vervangen/repareren van deze druklager ongeveer gaan kosten bij de dealer?

Geplaatst: 22 sep 2005 16:30
door Blauwe Parel
als je de hele link kopieërt en vervolgens in je adresbalk plakt dan kun je ze ook zien.

Geplaatst: 22 sep 2005 18:29
door Laagvlieger
denk aan een uur of 4 werk.

reken totaal op 400 a 500 euro.

Geplaatst: 22 sep 2005 20:07
door Laagvlieger
Bak moet eraf ja. Zit hydraulische unit direct achter het druklager.

Geplaatst: 22 sep 2005 23:45
door Blauwe Parel
@ Laagvlieger is dat inclusief een nieuwe druklager?

Bossa kwam met deze afbeelding over het vervangen van de druklager

Afbeelding

Geplaatst: 23 sep 2005 19:36
door Laagvlieger
neej was puur wat het aan werk kostte.
Komt dus n og wat bbij voor het lager/bedieningscilinder.

Geplaatst: 27 sep 2005 16:42
door Blauwe Parel
Ben vandaag even bij de dealer geweest.

Volgens de monteur was het niet de koppelingscylinder. Hij "zweette" wel wat maar het was niet noemenswaardig. Als de cylinder echt zou lekker dan zou er wel een druppel onderhangen en zou het schakelen ook veel moeilijker gaan.

Bij het indrukken van het rempendaal leek het wel alsof er wat lucht in de leidingen zat maar dat was verder ook niet de oorzaak.

Donderdag gaat hij terug naar de dealer en dan kijken ze op de brug of ze ergens aan de onderkant een lekkage kunnen vinden en halen ze het remvloeistofpotje en/of hoofdremcylinder los om te kijken of deze soms lekt in de rembekrachtiger/booster.

Ik hou jullie op de hoogte. Of heeft iemand anders nog ideën?

Geplaatst: 30 sep 2005 08:34
door Blauwe Parel
de rechterachterremklauw lekte remvloeistof.

Klopt het dat je deze per 2 moet vervangen? Dus ook links?

Geplaatst: 30 sep 2005 19:27
door Laagvlieger
moet per 2, omdat je nu overstapt naar een nieuw en verbeterd type klauw. Daar passen de oude blokken niet meer in, Tis een compleet andere klauw. vandaar dat je 2 nieuwe moet.

Geplaatst: 01 okt 2005 15:04
door Blauwe Parel
dus moet je ook nieuwe remblokken en wat eventueel nog meer?

Geplaatst: 01 okt 2005 16:36
door Laagvlieger
nix, gewoon blokken en klauwen.

Trouwens, ik heb begrepen dat de aftermarket die oude klauwen nog wel kan leveren.
Informeer daar eens.