Domme vraag..
Domme vraag..
Waar zit het olie filter precies en waar zit het brandstof filter. Astra gsi c20xe m2.8
Ik zie als ik het stuur gedraait heb en uitstap, en dan de wielkas (vraag me nie welke kant van de auto.. ) in kijk een zwart filter zitten dus zeg maar aan de zijkant van het "blok" welk van de 2 is dit?
En nog een vraag: Ik heb er nu Valvoline Durablend op zitten, Half syntheet, 5w40 kun je dit naar dat je dit er af hebt laten lopen ook vervangen voor een vol synth?
Half synth is geen mineraal olie.. toch?
Volgens degene waar ik de auto heb gekocht een paar maand geleden zat er altijd vol syntheet in..
Ik zie als ik het stuur gedraait heb en uitstap, en dan de wielkas (vraag me nie welke kant van de auto.. ) in kijk een zwart filter zitten dus zeg maar aan de zijkant van het "blok" welk van de 2 is dit?
En nog een vraag: Ik heb er nu Valvoline Durablend op zitten, Half syntheet, 5w40 kun je dit naar dat je dit er af hebt laten lopen ook vervangen voor een vol synth?
Half synth is geen mineraal olie.. toch?
Volgens degene waar ik de auto heb gekocht een paar maand geleden zat er altijd vol syntheet in..
Tekst..
aha kijk eens aan! Toppie bedankt voor het antwoord!Sin schreef:half kun je vervangen door vol ja
Daarna wel geen half meer derin mikken
oliefilter zit aan pass kant van t blok onderaan
brandstof filter ook aan pass kant onder de auto net voor t achterwiel meen ik
Vol en half kun je niet mengen. Dat had ik wel gedacht.
Wat kunnen/zijn de problemen als de auto eerst een jaar of 10.000 km op vol synth heeft gelopen, je laat de olie eraf en doet er weer half in?
Ik had al wel eens ergens gelezen dat mineraal en vol synth niet samen gingen (dus eerst blok goed reinigen en dan vol synth erop) en je dan problemen met keringen en pakkingen? kon krijgen, meen dat het opelforum.nl was.
Tekst..
half syntheet is gedeeltelijk mineraal en gedeeltelijk synthetisch
eum ja da meng verhaal week ook nie t fijne vanaf
heb nog picca voor je gevonden
als je de pass deur open wilt doen en je kijkt naar je morkap
moet je de auto wegdenken want t blok op deze foto is vanuit zelfde hoek genomen je ziet t filter hier duidelijk zitten
eum ja da meng verhaal week ook nie t fijne vanaf
heb nog picca voor je gevonden
als je de pass deur open wilt doen en je kijkt naar je morkap
moet je de auto wegdenken want t blok op deze foto is vanuit zelfde hoek genomen je ziet t filter hier duidelijk zitten
Laatst gewijzigd door Sin op 31 aug 2005 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
W201 fan boy o_0
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker