Hey, aangezien ik dus nu klaar ben met men motor te vervangen en nog een paar kleine dingen aan te passen, is het tijd om men remmen eens na te gaan kijken.
Ik heb het gevoel dat de remmen niet goed meer werken, omdat deze meer van voor remt, als van achter (ik weet dat dit een beetje normaal is, maar tis nu echt wel extreem)
De auto heeft 1,5 jaar stil gestaan, mss dat dit hier iets mee te maken heeft, want van te voren had ik er geen problemen mee.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?? Of moet ik ze een keer ontluchten ofzo (en hoe doe ik dit?)
Grtzz
Slecht werkende remmen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Slecht werkende remmen
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik denk dat gewoon je remblokken achter zijn vastgeroest in de klauw.
Haal (hak en beitel) de remblokken er maar uit achter, en maak ze weer gangbaar. Glijvlakken even gladveilen en daarna met keramisch vet of kopervet invetten. Daarna moet het goed zijn.
Is trouwens ook goed mogelijk dat het remblokje uit elkaar is gevallen. Dan zit er niets anders op dan de remblokken achter allemaal te vervangen.
Ontluchten lijkt me overbodig, want dat voel je wel in het pedaal als er lucht in het systeem zit (Sponsig gevoel).
Haal (hak en beitel) de remblokken er maar uit achter, en maak ze weer gangbaar. Glijvlakken even gladveilen en daarna met keramisch vet of kopervet invetten. Daarna moet het goed zijn.
Is trouwens ook goed mogelijk dat het remblokje uit elkaar is gevallen. Dan zit er niets anders op dan de remblokken achter allemaal te vervangen.
Ontluchten lijkt me overbodig, want dat voel je wel in het pedaal als er lucht in het systeem zit (Sponsig gevoel).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Ahzo, dat sponzige gevoel heb ik wel hoor, dus straks effe mijn remmen toch maar eens ontluchten, kan trouwens nooit kwaad
Nu zei een kamaraad van me dak ook beter meteen staalgevlochten remleidingen kon steken, waar is dit goed voor??
Ohja, hij remt vanachter wel hoor, alleen niet erg veel.
Mja als ik dan toch bezig ben kan beter ook gelijk andere remblokken steken. Welke kan ik het beste plaatsen, want ik heb nu heel erg veel last van piepende remmen, en heeeeel veeel remstof.
Grtzz
Nu zei een kamaraad van me dak ook beter meteen staalgevlochten remleidingen kon steken, waar is dit goed voor??
Ohja, hij remt vanachter wel hoor, alleen niet erg veel.
Mja als ik dan toch bezig ben kan beter ook gelijk andere remblokken steken. Welke kan ik het beste plaatsen, want ik heb nu heel erg veel last van piepende remmen, en heeeeel veeel remstof.
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Staalgevlochten remleidingen is bij de standaardremmetjes beetje overkill.
Is om pedaal harder te maken. De gummidelen gaan bij heel hard remmen een beetje uitzetten en daardoor verlies je iets aan remdruk. Maar is niet echt nodig hoor.
Ik heb zelf Ferodo DS2500 blokken.
Deze bevallen me super. Remstof heb je minder en wat er zit veeg je er zo af. Het brandt niet in op je velg.
Is om pedaal harder te maken. De gummidelen gaan bij heel hard remmen een beetje uitzetten en daardoor verlies je iets aan remdruk. Maar is niet echt nodig hoor.
Ik heb zelf Ferodo DS2500 blokken.
Deze bevallen me super. Remstof heb je minder en wat er zit veeg je er zo af. Het brandt niet in op je velg.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠