Koppakking kapoet?? :s
Koppakking kapoet?? :s
Gisteren gaf mijn boordcomputer ineens "koelvloeistofpeil" aan. Dus ik even kijken & hij stond inderdaad wat aan de lage kant. Ik verder naar huis rijden en de temperatuur goed in de gaten houden.
Vandaag vol goede moed een flesje koelvloeistof gehaald en ik draai die dop van dat reservoir af & ik zie dit:
Nu heb ik zo het flauwe vermoeden dat mijn koppakking eraan is, omdat je dan vaak hoort van de drap in het koelvloeistofreservoir! De auto rijdt verder net als normaal. Ik heb nog gekeken of ik ergens misschien koelvloeistof kon vinden wat eruit gelekt was, maar helaas... Ik hoop stiekem dat de vorige eigenaar ooit een x een lekke koppakking heeft gehad & deze heeft laten maken, maar de koelvloeistof vervolgens niet ververst heeft ofzoiets...en dat dus die drap nog van de vorige x is! Maar het is wel erg toevallig dat het gebeurt terwijl ik ineens koelvloeistof kwijt ben...
Iemand die mij misschien uit mijn lijden kan verlossen (of juist niet)?
Vandaag vol goede moed een flesje koelvloeistof gehaald en ik draai die dop van dat reservoir af & ik zie dit:
Nu heb ik zo het flauwe vermoeden dat mijn koppakking eraan is, omdat je dan vaak hoort van de drap in het koelvloeistofreservoir! De auto rijdt verder net als normaal. Ik heb nog gekeken of ik ergens misschien koelvloeistof kon vinden wat eruit gelekt was, maar helaas... Ik hoop stiekem dat de vorige eigenaar ooit een x een lekke koppakking heeft gehad & deze heeft laten maken, maar de koelvloeistof vervolgens niet ververst heeft ofzoiets...en dat dus die drap nog van de vorige x is! Maar het is wel erg toevallig dat het gebeurt terwijl ik ineens koelvloeistof kwijt ben...
Iemand die mij misschien uit mijn lijden kan verlossen (of juist niet)?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Die uitslag is een beetje stroperig. Net zoals kopervet zeg maar.pluggie schreef:In die bovenste foto ziet die uitslag er wel "hard" uit, dan is niks aan het handje, maar je weet het zo.
@Laagvlieger: Het is een C20XE.
Ik zal de koelvloeistof zo eens bijvullen dan. Maar het is dus niet zo dat het beter is om alles even goed door te spoelen, zodat die drap eruit is?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nummer van de kop zonder DIS kun je zo aflezen, staat aan linkerkant op de zijkant. Bv bij KS 400 of 700, of 851. Met DIS staat het net achter de DIS.
Maar peilstok schoonmaken en gewoon na week eens kijken. Als het olie is issie "vers" zeg maar, op jouw foto lijkt het meer met "korreltjes" je hebt er altijd wat vervuiling, zoals Laag zegt, alle vuil hoopt zich er op na verloop van tijd.
Maar peilstok schoonmaken en gewoon na week eens kijken. Als het olie is issie "vers" zeg maar, op jouw foto lijkt het meer met "korreltjes" je hebt er altijd wat vervuiling, zoals Laag zegt, alle vuil hoopt zich er op na verloop van tijd.
Heb net die peilstok schoongemaakt en vloeistof bijgevuld. Schoonspoelen zal ik een x doen als ik wat meer tijd heb, maar eerst eens kijken of het terugkomt of niet.pluggie schreef:Nummer van de kop zonder DIS kun je zo aflezen, staat aan linkerkant op de zijkant. Bv bij KS 400 of 700, of 851. Met DIS staat het net achter de DIS.
Maar peilstok schoonmaken en gewoon na week eens kijken. Als het olie is issie "vers" zeg maar, op jouw foto lijkt het meer met "korreltjes" je hebt er altijd wat vervuiling, zoals Laag zegt, alle vuil hoopt zich er op na verloop van tijd.
In ieder geval bedankt voor de tips! Scheelt me weer een weekend balen!!
Net achter de DIS? Nee tussen de DIS en nokkenascensor? idg ronde ding.. en bij mij staat er dat akelige rot nummer.. 8 5 9... (dat was toch dat nummer van de mindere kop?)pluggie schreef:Nummer van de kop zonder DIS kun je zo aflezen, staat aan linkerkant op de zijkant. Bv bij KS 400 of 700, of 851. Met DIS staat het net achter de DIS.
Maar peilstok schoonmaken en gewoon na week eens kijken. Als het olie is issie "vers" zeg maar, op jouw foto lijkt het meer met "korreltjes" je hebt er altijd wat vervuiling, zoals Laag zegt, alle vuil hoopt zich er op na verloop van tijd.
Heb je er ook echt een dikke drap in zitten.. of alleen smeer op dat ding?
Dat zwarte op die koelvloeistof dop/censor kan ook van dat ding zelf komen, er zit een zwart stukje metaal in dat witte spul, boven in..
even dat ding met een doek schoonmaken.. dan kun je het wel zien.
EDIT: je hebt em al schoon gemaakt..
als je koel vloeistof verliest dan zou ook bv je waterpomp kaput kunnen zijn!? Maar dat hoor je meestal wel als ik me niet vergis..
Tekst..
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
bij mij geeft die altijd als ik hem start koelvloeistofpeil aan.
toen ik hem kocht had die jongen dat al gezegt... en als ik hem dan wegklik,komt koelvloeistofpeil niet meer trug,..alleen als ik me Astra weer uitzet en daarna weer start
me water is mooi op peil en er zit geen drap of whatever aan dat peilstokkie... vreemd
toen ik hem kocht had die jongen dat al gezegt... en als ik hem dan wegklik,komt koelvloeistofpeil niet meer trug,..alleen als ik me Astra weer uitzet en daarna weer start
me water is mooi op peil en er zit geen drap of whatever aan dat peilstokkie... vreemd
Jammer maar helaas. Na 20km rijden kwam er op mijn boordcomputer weer "koelvloeistofpeil" te staan & zat er weer wat van die zooi aan die sensor!!Melbo schreef:Heb net die peilstok schoongemaakt en vloeistof bijgevuld. Schoonspoelen zal ik een x doen als ik wat meer tijd heb, maar eerst eens kijken of het terugkomt of niet.
In ieder geval bedankt voor de tips! Scheelt me weer een weekend balen!!
Op mijn blok aan de rechterkant staat een nummer dat eindigd op 700 dus dan heb ik toch geen Coscast, maar toch een Kolbensmitt?
Dus al met al wordt het toch nog balen v/h weekend...
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik zou eerst eens even al je slangen los halen en je hele blok door spuiten met een slang. Kan heel goed zijn dat er nog drek in je radiateur en koelwaterkanalen zit en dat daarom er nu weer wat aan je peilstokkie komt. Gewoon even je slangen los tuinslang er in even door spoelen af vullen met water dreft er in even warm laten draaien en weer helemaal uitspoelen daarna gewoon weer afvullen met koelvloeistof. Als je er dan nog weer drap aan krijgt weet je het zeker
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dan blijf ik nog steeds met het probleem zitten waar mijn koelvloeistof na 20km rijden gebleven is. Ik ga gewoon uit van het ergste! Denk dat ik hem v/d week even bij de Opel binnen gooi...dan kijken ze daar maar even, want hier heb ik geen kaas van gegeten!Rallyastra schreef:Ik zou eerst eens even al je slangen los halen en je hele blok door spuiten met een slang. Kan heel goed zijn dat er nog drek in je radiateur en koelwaterkanalen zit en dat daarom er nu weer wat aan je peilstokkie komt. Gewoon even je slangen los tuinslang er in even door spoelen af vullen met water dreft er in even warm laten draaien en weer helemaal uitspoelen daarna gewoon weer afvullen met koelvloeistof. Als je er dan nog weer drap aan krijgt weet je het zeker
Als het nou die koppakking blijkt te zijn, dan kun je toch die kolbensmitt kop laten reviseren + verstevigen & dan zou hij toch steviger moeten zijn als een Coscast kop? Waar kun je dat het beste doen & wat kost dat grapje?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nee dat is juist zo vaag...op de peilstok zit gewoon braaf olie & niets anders!Laagvlieger schreef:jup buisje erdoorheen dan heb je een betere kop dan de coscast.
Maar check je oliepeil ook eens.
wordt die niet hoger of vieze gele drap in je olie?
Die koelvloeistof moet toch ergens heen gaan?? Bijna 1 liter op 20km is nogal wat! Ik heb vanmiddag dat koelvloeistofreservoir eens los gehaald om te zien of daar toevallig een lek zat (aangezien die eraf is gegaan om mijn stabilisatorstang te bevestigen), maar dat was ook niet het geval.
Ik word er wel een beetje moedeloos van in ieder geval!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Hey een beetje late reactie ... misschien is het al opgelost?
Maar ik heb een keer zo ongeveer hetzelfde probleem gehad ook koelvloeistof eruit gooien en vieze smurrie in mn reservoir iedere keer bijvullen en t was amper te ontdekken wat het nou was
Na een hoop gekeken te hebben en gezocht bleek dus dat een kleine slang van het koelstof reservoir als de motor dus goed draaide iets lekkage vertoonde dus als de druk een beetje goed op t systeem stond dan spoot t eruit ook kwam er dus licht zwarte drap mee naar boven.
Bij mij was het het geval dat ik maar bleef bijvullen tot ie netjes boven niveau was en dan gooide ie alles eruit en dus verscheen de melding.
Achteraf bleek dus dat ik gewoon door kon blijven rijden want wanneer al het overtollige eruit was bleef het niveau uiteindelijk gelijk maar de melding bleef uiteraard. Dus Misschien dat afpersen van t systeem een optie is? ben geen automonteur maar bij mij werkte het op die manier perfect aangezien ik snel wist waar het lek dus was en ook soms iets zwart in t reservoir erbij zag komen.
Maar ik heb een keer zo ongeveer hetzelfde probleem gehad ook koelvloeistof eruit gooien en vieze smurrie in mn reservoir iedere keer bijvullen en t was amper te ontdekken wat het nou was
Na een hoop gekeken te hebben en gezocht bleek dus dat een kleine slang van het koelstof reservoir als de motor dus goed draaide iets lekkage vertoonde dus als de druk een beetje goed op t systeem stond dan spoot t eruit ook kwam er dus licht zwarte drap mee naar boven.
Bij mij was het het geval dat ik maar bleef bijvullen tot ie netjes boven niveau was en dan gooide ie alles eruit en dus verscheen de melding.
Achteraf bleek dus dat ik gewoon door kon blijven rijden want wanneer al het overtollige eruit was bleef het niveau uiteindelijk gelijk maar de melding bleef uiteraard. Dus Misschien dat afpersen van t systeem een optie is? ben geen automonteur maar bij mij werkte het op die manier perfect aangezien ik snel wist waar het lek dus was en ook soms iets zwart in t reservoir erbij zag komen.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!