revisie van motor
revisie van motor
hallo
ik had zo eens in gedachten om m'n motor te laten reviseren.
enig idee wat dit kost?
Is het nog nuttig om te doen op astra 2.0 8v met 223000km?
Heeft het veel nut om revisie uit te voeren? ga de auto weer beter rijden?
greetz
ik had zo eens in gedachten om m'n motor te laten reviseren.
enig idee wat dit kost?
Is het nog nuttig om te doen op astra 2.0 8v met 223000km?
Heeft het veel nut om revisie uit te voeren? ga de auto weer beter rijden?
greetz
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Dat vroeg ik me ook af, als ie nog niet teveel olie verbruikt, en zijn druk houdt ie nog goed, waarom reviseren dan?? Maareuh als je het toch wilt doen raad ik je aan een tweedehandse motor te kopen, als je een beetje zoekt vindt je beslist nog een goeie met niet teveel km's. vervang hier dan alle pakkingen, klephoedjes, .... van en je kunt weer gegarandeerd een paar ton voort.Laagvlieger schreef:maar warrom reviseren?
Issie op dan???
Zuipt ie olie?
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb ondertussen prijs aanvraagd voor revisie en toch te veel.
1500€ met alles vervangen +/- 150€ voor uithalen en terugplaatsen. terug jaar garantie op motor.
aan laagvlieger:
welke blok is dat van mij?
Nee ik verbruik nog bijna geen olie,
enkel het zweten van de motor, zoals men het zegt heb ik.
maar motor doet wel raar, vooral bij koude start,
moet toch wel paar keer goed gas geven voor em vooruit wilt.
wordt deze week uitgelezen, om te kijken wat er aan scheelt.
Zit wel met openluchtfilter en die heb ik nog niet zolang geleden gereinigd. zuigt nu weer beter zijn lucht aan.
En ook een remus die 's morgens staat te pruttelen, gelijk of dat em geen naft genoeg krijgt.
Ik heb ondertussen prijs aanvraagd voor revisie en toch te veel.
1500€ met alles vervangen +/- 150€ voor uithalen en terugplaatsen. terug jaar garantie op motor.
aan laagvlieger:
welke blok is dat van mij?
Nee ik verbruik nog bijna geen olie,
enkel het zweten van de motor, zoals men het zegt heb ik.
maar motor doet wel raar, vooral bij koude start,
moet toch wel paar keer goed gas geven voor em vooruit wilt.
wordt deze week uitgelezen, om te kijken wat er aan scheelt.
Zit wel met openluchtfilter en die heb ik nog niet zolang geleden gereinigd. zuigt nu weer beter zijn lucht aan.
En ook een remus die 's morgens staat te pruttelen, gelijk of dat em geen naft genoeg krijgt.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Hey, weer een Belg der bij, dat krijg je als der in België geen fatsoenlijke forums zijn hé. BTW Welcom To The Club!!ZcMgG schreef:hèhè
ps: naft = benzine => Belg é, veel dialect é
Maareuuuh, 1500€ voor een revisie, mhhh klinkt eigenlijk niet slecht, weet je toevallig ook wat ze precies allemaal reviseren aan het blok dan??
Want ik ben ongeveer ook zoiets kwijt voor een ruilblok, dit wil zeggen:
-tweedehands blok (+/- 80.000 km)
-nieuwe pakkingen,
-nieuwe waterpomp,
-nieuwe koppeling en drukgroep,
-kleppen schoongemaakt en terug gerodeert,
-nieuwe dsitributieriem en multie riem,
-nieuwe delco-kop en bougiekabels,
-nieuwe bougie's,
-blok der uithalen en terugleggen)
Het lijkt dan wel heel erg goed koop, want ik heb het meeste werk allemaal zelf gedaan, en de stukken had ik allemaal zonder de btw.
Dat ie naar naft ruikt is niet zo best, kijk je leidingen eens een keer na, die van mij had het ook. De leiding was aan het inlaatspruitstuk gescheurd (verduurt).
En maak je stappenmotor ook eens schoon, zie
http://gsi.vanmeenen.net/forum/viewtopic.php?t=5009
Het kan ook zijn dat je LMM (luchtmassameter) een beetje van zen toeren af is door de openluchtfilter, mja meten is weten zeggen ze, dus laat hem een keertje fatsoenlijk uitlezen met de TECH1, dan ben je zeker.
PS, je hebt een c20ne normaal gezien, nietwaar Laag??
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
wat hij allemaal ging doen bij de revisie weet ik niet allemaal, maar hij zei:
- nieuwe distributie riem
- uitboren(keer door gaan) cilinderkop
- nieuwe pistongs
voor de rest ga 'k nog eens moeten navragen.
nieuwe waterpomp ga 'k normaal niet nodig hebben daar deze vervangen is geweest een 30-40K km geleden.
zal nog eens navragen.
ivm dat uitlezen?
zijn er daar veel soorten in om uit te lezen. m'n garage waar ik ga heeft nu wok z'n uitlezer, maar hij is wel geen opel dealer. dus weet niet welke deze gaat gebruiken om uit te lezen.
- nieuwe distributie riem
- uitboren(keer door gaan) cilinderkop
- nieuwe pistongs
voor de rest ga 'k nog eens moeten navragen.
nieuwe waterpomp ga 'k normaal niet nodig hebben daar deze vervangen is geweest een 30-40K km geleden.
zal nog eens navragen.
ivm dat uitlezen?
zijn er daar veel soorten in om uit te lezen. m'n garage waar ik ga heeft nu wok z'n uitlezer, maar hij is wel geen opel dealer. dus weet niet welke deze gaat gebruiken om uit te lezen.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Mhh nieuwe zuigers en zuigerveren, dan ist best wel goedkoop.
Toch even op papier laten zetten dan, niet dat je voor verassingen komt te staan.
Het uitlezen kan je niet verkeerd doen met een Tech 1, je plugt hem in naast je zekeringen en start de motor, de rest doet je ECU en de Tech zelf, het komt ook allemaal netjes op je display van je Tech te staan, samen met code en wat die code precies in houdt.
Maareuhh als je motor toch niet teveel olie verbruikt, en hij rijdt nog goed, zonder te haperen ofzo, neem dan even rustig de tijd om alles nog een keertje goed op een rij te zetten, wat het precies allemaal gaat kosten, tis te slotte ne hele smak geld hé.
Grtzz
Toch even op papier laten zetten dan, niet dat je voor verassingen komt te staan.
Het uitlezen kan je niet verkeerd doen met een Tech 1, je plugt hem in naast je zekeringen en start de motor, de rest doet je ECU en de Tech zelf, het komt ook allemaal netjes op je display van je Tech te staan, samen met code en wat die code precies in houdt.
Maareuhh als je motor toch niet teveel olie verbruikt, en hij rijdt nog goed, zonder te haperen ofzo, neem dan even rustig de tijd om alles nog een keertje goed op een rij te zetten, wat het precies allemaal gaat kosten, tis te slotte ne hele smak geld hé.
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Mss dat je hier ook iets mee kunt doen, das een lijst van meest voorkomende foutcodes. Code 12 geeft ie altijd aan, das het begin van de uitlezing.
Kijk anders ook eens even op deze site, hij is wel in het Engels, maar dat zal wel geen probleem zijn neem ik aan.
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
12 Diagnosis Initiation / separator
13 Oxygen sensor -open circuit
14 Coolant temperature -voltage low
15 Coolant temperature -voltage high
16 Knock signal circuit -no voltage change
17 Knock signal circuit 2 -no voltage change (V6)
18 Knock control module (ECU)
19 Incorrect RPM signal (Crankshaft sensor -incorrect signal)
21 Throttle position sensor -voltage high
22 Throttle position sensor -voltage low
23 Knock sensor -out of range
25 Injector valve 1 -voltage high
26 Injector valve 2 -voltage high
27 Injector valve 3 -voltage high
28 Injector valve 4 -voltage high
29 Injector valve 5 -voltage high
31 No engine RPM signal -Engine not running (Crankshaft Sensor -No Signal)
~ 32 Fuel pump relay -voltage high
33 Map Sensor (Voltage High)
34 Map Sensor (Voltage Low) -
35 Stepper Motor (No Idle Speed Control) ~- ~--
38 Oxygen circuit -voltage low (weak)
39 Oxygen circuit -voltage high (rich)
41 1 gear ident switch -voltage low C20LET OR EST Line Coil Cylinder 2 & 3 (Voltage High) M2.8 / XEV
42 1 gear ident switch -voltage high C20LET OR EST Line Coil Cylinder 1 & 4 (Voltage High) M2.8 / XEV
43 Linear EGR System XEV
44 Oxygen circuit -voltage low (weak)
45 Oxygen circuit -voltage high (high)
47 Linear EGR Position XEV
48 Battery voltage -low
49 Battery voltage -high
51 ECU fault
52 Check engine light -voltage high
53 Fuel pump relay -voltage low
54 Fuel pump relay -voltage high
55 ECU fault (memory failure)
56 Idle air control -voltage low
57 Idle air control -voltage high
61 Fuel tank vent valve -voltage low
62 Fuel tank vent valve -voltage high
63 EST Line Coil Cylinder 2 & 3 (Voltage Low) M2.8/XEV ,
64 EST Line Coil Cylinder 1 & 4 (Voltage Low) M2.8/XEV
65 Idle CO potentiometer -voltage low
66 Idle CO potentiometer -voltage high
67 Idle position switch -voltage low
69 Intake air temperature -voltage low
71 Intake air temperature -voltage high
72 Full position switch -voltage high (fullload not opening)
73 Air flow sensor -voltage low (Transmission Switch)
74 Air flow sensor -voltage high
75 Torque control -voltage low (Transmission Switch)
76 Torque control -continuous (Transmission Switch)
79 Fullload inhibitor -voltage low (Traction Control Signal)
81 Injector valve 1 -voltage low
82 Injector valve 2 -voltage low
83 Injector valve 3 -voltage low
84 Injector valve 4 -voltage low
85 Injector valve 5 -voltage low
86 Injector valve 6 -voltage low
87 A/C cut-off relay -voltage low
88 A/C cut-off relay -voltage high
93 Hall sensor -voltage low (Quad Driver Module)
94 Hall sensor -voltage high
95 Hot start valve -voltage low
96 Hot start valve -voltage high
97 Ignition/Injection cut-off -voltage high (Tradion Control Signal)
113 Roost controlout of range
114 Boost pressure Idle above upper limit
115 Boost pressure Full below lower limit
116 Boost pressure Full below upper limit
117 Wastegate valve -voltage low
118 Wastegate valve -voltage high
121 Lambda Sensor 2 (Weak Mixture)
122 Lambda Sensor 2 (Rich Mixture)
123 Inlet Manifold Valve 1 (Blocked)
124 Inlet Manifold Valve 2 (Blocked)
132 EGR Valve (Incorrect Signal)
133 EGR Valve 2 (Voltage High)
134 EGR Valve 2 (Voltage Low)
135 Fault Code Light
136 8ectronic Control Unit
PS, als je een TECH 1 ter beschikking hebt, gebruik dan aub niet de paperclip techniek.
Grtzz
Kijk anders ook eens even op deze site, hij is wel in het Engels, maar dat zal wel geen probleem zijn neem ik aan.
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
12 Diagnosis Initiation / separator
13 Oxygen sensor -open circuit
14 Coolant temperature -voltage low
15 Coolant temperature -voltage high
16 Knock signal circuit -no voltage change
17 Knock signal circuit 2 -no voltage change (V6)
18 Knock control module (ECU)
19 Incorrect RPM signal (Crankshaft sensor -incorrect signal)
21 Throttle position sensor -voltage high
22 Throttle position sensor -voltage low
23 Knock sensor -out of range
25 Injector valve 1 -voltage high
26 Injector valve 2 -voltage high
27 Injector valve 3 -voltage high
28 Injector valve 4 -voltage high
29 Injector valve 5 -voltage high
31 No engine RPM signal -Engine not running (Crankshaft Sensor -No Signal)
~ 32 Fuel pump relay -voltage high
33 Map Sensor (Voltage High)
34 Map Sensor (Voltage Low) -
35 Stepper Motor (No Idle Speed Control) ~- ~--
38 Oxygen circuit -voltage low (weak)
39 Oxygen circuit -voltage high (rich)
41 1 gear ident switch -voltage low C20LET OR EST Line Coil Cylinder 2 & 3 (Voltage High) M2.8 / XEV
42 1 gear ident switch -voltage high C20LET OR EST Line Coil Cylinder 1 & 4 (Voltage High) M2.8 / XEV
43 Linear EGR System XEV
44 Oxygen circuit -voltage low (weak)
45 Oxygen circuit -voltage high (high)
47 Linear EGR Position XEV
48 Battery voltage -low
49 Battery voltage -high
51 ECU fault
52 Check engine light -voltage high
53 Fuel pump relay -voltage low
54 Fuel pump relay -voltage high
55 ECU fault (memory failure)
56 Idle air control -voltage low
57 Idle air control -voltage high
61 Fuel tank vent valve -voltage low
62 Fuel tank vent valve -voltage high
63 EST Line Coil Cylinder 2 & 3 (Voltage Low) M2.8/XEV ,
64 EST Line Coil Cylinder 1 & 4 (Voltage Low) M2.8/XEV
65 Idle CO potentiometer -voltage low
66 Idle CO potentiometer -voltage high
67 Idle position switch -voltage low
69 Intake air temperature -voltage low
71 Intake air temperature -voltage high
72 Full position switch -voltage high (fullload not opening)
73 Air flow sensor -voltage low (Transmission Switch)
74 Air flow sensor -voltage high
75 Torque control -voltage low (Transmission Switch)
76 Torque control -continuous (Transmission Switch)
79 Fullload inhibitor -voltage low (Traction Control Signal)
81 Injector valve 1 -voltage low
82 Injector valve 2 -voltage low
83 Injector valve 3 -voltage low
84 Injector valve 4 -voltage low
85 Injector valve 5 -voltage low
86 Injector valve 6 -voltage low
87 A/C cut-off relay -voltage low
88 A/C cut-off relay -voltage high
93 Hall sensor -voltage low (Quad Driver Module)
94 Hall sensor -voltage high
95 Hot start valve -voltage low
96 Hot start valve -voltage high
97 Ignition/Injection cut-off -voltage high (Tradion Control Signal)
113 Roost controlout of range
114 Boost pressure Idle above upper limit
115 Boost pressure Full below lower limit
116 Boost pressure Full below upper limit
117 Wastegate valve -voltage low
118 Wastegate valve -voltage high
121 Lambda Sensor 2 (Weak Mixture)
122 Lambda Sensor 2 (Rich Mixture)
123 Inlet Manifold Valve 1 (Blocked)
124 Inlet Manifold Valve 2 (Blocked)
132 EGR Valve (Incorrect Signal)
133 EGR Valve 2 (Voltage High)
134 EGR Valve 2 (Voltage Low)
135 Fault Code Light
136 8ectronic Control Unit
PS, als je een TECH 1 ter beschikking hebt, gebruik dan aub niet de paperclip techniek.
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Als die beroerd loopt ljikt me dat meer met de bougies te maken hebben hoor, vooral als je naft ruikt. Lijkt me gewoon onverbrande benziene damp door dat de ontsteking niet goed is, even bougied vervangen je rotorkap na kijken of de contactpunten niet zijn ingesleten
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
update - wat wordt er gedaan bij revisie
De cullasse wordt gevlakt
de valven herzet, indien nodig nieuw
de onderblok:
krukas herslepen
nieuwe schelpen
nieuwe pistons
nieuwe lagers
en de blok wordt geholmt.
en al nieuwe dichtingen
waterpomp + distributie riem.
is dat nu duur of niet? half of volledig?
sorry voor het dialect, weet niet hoe het in AN wordt gezegd.
de valven herzet, indien nodig nieuw
de onderblok:
krukas herslepen
nieuwe schelpen
nieuwe pistons
nieuwe lagers
en de blok wordt geholmt.
en al nieuwe dichtingen
waterpomp + distributie riem.
is dat nu duur of niet? half of volledig?
sorry voor het dialect, weet niet hoe het in AN wordt gezegd.
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
kzou die motor lekker dichtlaten, probleem zoeken waarom ie beroerd loopt. Krijg je het echt nie gevonden, even ergens een 2e hands NE zoeken.
ok met revisie is je motor tiptop, maar voor het geld wat een goede complete revisie kost, kun je zowat 10 2ehands NE's verslijten. Ik zou het er niet aan uitgeven, maar dat is ieder voor zich.
En zoals eerder gezegd t zijn prima motoren, waar je veel km's mee kunt rijden, met het juiste onderhoud.
ok met revisie is je motor tiptop, maar voor het geld wat een goede complete revisie kost, kun je zowat 10 2ehands NE's verslijten. Ik zou het er niet aan uitgeven, maar dat is ieder voor zich.
En zoals eerder gezegd t zijn prima motoren, waar je veel km's mee kunt rijden, met het juiste onderhoud.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"