verlichting kachelknoppen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

verlichting kachelknoppen

Bericht door djfloske »

hoeveel lampjes zitten hier??

en kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen met slopen euh losschroeven??
Ecotec Powerrrrrrr
Gebruikersavatar
Caveman
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
Locatie: Beringen (B)
Contacteer:

Bericht door Caveman »

hehe.

Ik ben er ooit eens mee begonnen om mijn interieur op te spuiten. Maar hoeveel lampjes erin zitten weet ik niet meer.

Als ik het mij goed herinner, want het is al lang geleden, kun je alleen de knop van de achteruitverwarming niet losmaken. De rest kun je lostrekken. Daar zitten schroefjes achter.

Achter de roosters van de ventilatie zitten ook schroefjes. Evenals de voorziene gaten onderaan. Maar let wel op voor het terugplaatsen van de knop om de lucht van het interieur terug goed te monteren, want de mijne blijft niet meer aanstaan :)

En ik dacht dat je ook een deel van je dashboard moet losmaken om de hele handel eruit te halen. Het is een heel gedoe, maar veel succes.
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

argh neej man niet zo moeilijk doen.

3 lampjes, en nog 1 achter je recirculatieknop.

1) Demonteer de aanjagerschakelaar:
Hiervoor de knop uittrekken (dus achterruitverwarming aan) en in stand 1 zetten. dan aan de onderkant van di eknop zie je een gaatje zitten. Hier een smalle schroevedraaier indrukken en met dat je stevig de schroevedraaier in dat gat drukt aan de knop trekken.
Doppie schiet er dan af en je ziet de schakelaar zelf zitten.
Pak dan 2 schroevedraaiers en druk daarmee aan beide kanten de lipjes in die aan de schakelaar zitten en trek gelijk aan het asje van de schakelaar. De schakelaar schiet er dan uit.
Pak met een punttang het lampje eruit.
2) Demonteer de radio + inbouwframe.
3) Je ziet door het radiogat de 2 andere lampjes zitten. Deze kunnen allebei los in een fittign zijn geklikt in je kachelhuis (makkie, even met tangetje de fittinkjes uit het huis trekken en klaar) maar ik dnek dat jij al het nieuwere type hebt die een heel brugje heeft zitten. Dan moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit even moeten ontgrendelen (weerhaak onderkant even wegdrukken vi ahet radiogat) en de stekker naar achteren wegduwen. Dan komt het brugje vrij die de 2 lampjes op zijn plek houd. Even loswippen en nieuwe lampjes erin drukken.
4) Recirculatieklep: Dunne schroevedraaier aan beide kanten van de schakelaar drukken en schakelaar eruti wrikken.
Verlies de veertjes en het messing geleidertje niet.
Met punttang lampje eruit trekken en vervangen.

Dichtbouwen in omgekeerde volgorde :wink:

suc6!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Kijk Marcel...dat zijn nog eens tips jongen! Laten nou net mijn lampjes ook aan vervanging toe zijn... :P
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

thanx marcel, ik zal van de week eens gaan beginnen :D
Ecotec Powerrrrrrr
Plaats reactie