Pagina 1 van 1
aanhaalmomenten ASTRA GSI
Geplaatst: 25 jul 2005 14:43
door carloderckx
ik ben op zoek naar de aanhaalmomenten van Astra GSI 2.0 8v van 1992 wie kan me hier aan helpen ik kan ze zosnel niet op internet terug vinden
Geplaatst: 25 jul 2005 16:40
door djfloske
aanhaalmomenten voor wat??
Geplaatst: 25 jul 2005 20:48
door carloderckx
Cilinderkop en alle verdere gegevens zijn ook makkelijk ik ga namelijk een koppakking vervangen maar misschien trek ik meteen alles even uit elkaar dus maar met alleen de aanhaalmomenten van de kop ben ik dik tevreden
Geplaatst: 25 jul 2005 23:02
door Laagvlieger
uit me hoofd:
25Nm, en daarna 3X 90 graden hoekverdraaiing.
Kheb nu even geen tijd voor meer waardes.
morgen misschien.
Geplaatst: 26 jul 2005 00:50
door pluggie
Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
Geplaatst: 26 jul 2005 09:31
door Laagvlieger
pluggie schreef:Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
die waarde klopt niet plugz.
Natrekken hoeft niet en in een keer 3 X 90 moet ie hebben.
Vraagbaak heeft het wederom fout
Geplaatst: 26 jul 2005 13:31
door carloderckx
bedankt !
ja ik zelf hou niet van vraagbaken dus gewoon via een Forum of de echte garage gegevens maar die heb ik na de verhuizing niet meer terug gezien
Geplaatst: 26 jul 2005 14:09
door pluggie
Laagvlieger schreef:pluggie schreef:Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
die waarde klopt niet plugz.
Natrekken hoeft niet en in een keer 3 X 90 moet ie hebben.
Vraagbaak heeft het wederom fout
Pfff ! Lekker boekkie !
Geplaatst: 27 jul 2005 11:22
door JoyRider
watahyahknow schreef:hmmm inderdaad toch maar blij dat de haynes manual heb gekocht
En wat zegt die dan?
Geplaatst: 27 jul 2005 15:12
door carloderckx
3x 90 of 4x 90 ??
Geplaatst: 27 jul 2005 15:36
door Looyke
haynes manual zegt 4 x...... laag zegt 3 keer.
Je twijfelt toch niet over wie er gelijk heeft zeker ?
Laagvlieger is over het algemeen erg betrouwbaar met zijn info !
Geplaatst: 27 jul 2005 16:34
door Laagvlieger
Haynes zegt het zelfde:
Stage 1-> 25 Nm
Stage 2-> 90 gr.
Stage 3-> 90 gr.
Stage 4-> 90 gr.
Dus 3 X
Geplaatst: 27 jul 2005 18:45
door carloderckx
daar twijfel ik ook niet aan vond die 4x 90 wel een beetje gek denk dat de cilinderkop er blij mee zal zijn
ik denk dat dit ook één van de weinige motors van opel waar ik nog niet aan gewerkt heb want als je hem goed warm laat lopen doet die koppaking helemaal niets maarja je hebt van die beulen rondlopen
en Laagvlieger bedankt voor de juiste gegevens
waar herken je de cilinderkop aan want er waren 2 soorten koppen voor de 2.0 8v van 1992 want ik zag op op Hbase.nl dat er 2 soorten distributieriemen waren er zitten 2 tanden verschil in
Geplaatst: 27 jul 2005 18:47
door carloderckx
ik ga morgen de koppakking testen maar ik weet al dat hij eruit ligt wat het hele onderblok is nat van de olie. de eigenaar klaagt over temperatuurs problemen en water lekkage en de kachel binnen word niet warm.
kippetje toch ??
Geplaatst: 27 jul 2005 23:07
door Laagvlieger
Twee type koppen? GEEN idee. Je hebt de C20NE en de 20SEH. beide hebben dezelfde kop.
Verschil in tanden klopt.
Oude type C20NE heeft geen spanrol, die span je met de waterpomp.
Nieuwere heeft automatische spanrol, en heeft dus een andere riem.
Geplaatst: 28 jul 2005 09:27
door MrDeeJay Loves His Astra
Je hebt idd twee verschillende types van c20ne:
- Het oude type (uit Kadet en Astra t/m 1992):
De distributieriem afkasting heeft een ronde vorm. Meer en grofere tanden op de tandwielen (deze zijn ook groter), en wordt idd met de waterpomp opgespannen (hier zit ook verschil in, der ziet vanachter op de waterpomp een plaatje waar je je afkasting over heen bouwt) Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een dubbel V-riem.
-Het niewue type (uit Astra vanaf 1993):
De distributieriem afkasting heeft een vierkante vorm. Kleinere tanden maar meer op kleinere tandwielen, een spanrol, een andere olieppomp (hier zit de beugel op om de spanrol op te zetten)
Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een multie-riem
Er zit dus verschil in de krukas tandwielen, het nieuwe type heeft er nog een dikke ring opzitten, die er voor zorgt dat je multieriem polie ver genoeg uit de motor komt.
De onderblokken en koppen zijn hetzelfe, en daarmee is de distriebutie perfect over te zetten, mist je wel de oliepomp (wel en nieuwe oliekeerring in je oilepomp steken, hier kan je niet meer aan als je blok in de auto ligt, en lekken gelijk hell al je niet oppast!!!
) mee over neemt.
Ik weet dit toevallig omdat ik gisteren een hele dag der aan aant klote ben geweest bij mijn astra, en het lukte perfect, de tijden komen perfect uit.
Ik hoop dat je der iets mee bent,
Grtzz
Geplaatst: 28 jul 2005 11:21
door Caveman
Gewoon ARP kopbouten gebruiken.
Twee keer op het juiste aanhaalmoment aandraaien en dan nog een hoek en klaar is kees. Niet warmdraaien ofzo.
Geplaatst: 28 jul 2005 20:16
door carloderckx
oke ik heb de met de rondere kap en ik dacht al dat het een kadette koppie was aan de motor tezien