Welke verlagingsset?
Welke verlagingsset?
Nu meneer ziekenfonds zo lief is om mij binnenkort de premie terug te geven die mijn baas voor mij aan hun heeft afgedragen, is het de bedoeling dat mijn Astra eens wat meer richting NAP gaat!
Nu heb ik zelf op mijn vorige auto (Corsa A GSi) een Apex-setje gehad en dat is me op zich prima bevallen. Maar nu hoorde ik dat Apex na een tijdje door gaat zakken en das natuurlijk niet zo prettig. Iemand hier ervaring mee?
Iemand raadde mij aan om 4 tientjes meer te geven en voor Eibach te gaan, omdat deze voorzien is van progressieve vering?? Geen idee of dit ook nut heeft & of je dit merkt, maar ik heb ook geen flauw idee of Eibach goeie shit is of niet en dat moet ik wel hebben natuurlijk!
Ik heb max 400 euro te besteden voor het verlagen dus een dikke schroefset zit er niet in. Misschien dat iemand wat meer info voor mij heeft of zal ik er maar gewoon Apex onder knallen?
Alvast bedankt!
Nu heb ik zelf op mijn vorige auto (Corsa A GSi) een Apex-setje gehad en dat is me op zich prima bevallen. Maar nu hoorde ik dat Apex na een tijdje door gaat zakken en das natuurlijk niet zo prettig. Iemand hier ervaring mee?
Iemand raadde mij aan om 4 tientjes meer te geven en voor Eibach te gaan, omdat deze voorzien is van progressieve vering?? Geen idee of dit ook nut heeft & of je dit merkt, maar ik heb ook geen flauw idee of Eibach goeie shit is of niet en dat moet ik wel hebben natuurlijk!
Ik heb max 400 euro te besteden voor het verlagen dus een dikke schroefset zit er niet in. Misschien dat iemand wat meer info voor mij heeft of zal ik er maar gewoon Apex onder knallen?
Alvast bedankt!
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Koni maakt maar 1 veerslag als ik me niet vergis.pluggie schreef:Ik heb misschien beetje raar uitgelegt, maar de APEXen wat ik niet hard verwacht voelden harder dan mijn Koni's op hard, wat meer KADAK KADAK, dan wat rustiger KEDENG KEDENG, kan echt nie uitleggen, demping is korter en harder zeg maar van de APEX 40/40 set.
Tekst..
Kan ook komen omdat Martin 17inch wielen heeft met platte bandjes en jij 15 met dikkere bandjes .... ik heb 16 en vind het hard genoeg ... maak veel lange stukken en heb er geen last van ofzo ... een hele verbetering iig t.o.v. origineel natuurlijkpluggie schreef:Ik heb misschien beetje raar uitgelegt, maar de APEXen wat ik niet hard verwacht voelden harder dan mijn Koni's op hard, wat meer KADAK KADAK, dan wat rustiger KEDENG KEDENG, kan echt nie uitleggen, demping is korter en harder zeg maar van de APEX 40/40 set.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
En dat is ook een prima keuze.....
Ik bn er al dik 2 jaar heel erg tevreden mee..... KOni was toendertijds iets wat buiten mijn budget........
Apex is gewoon Prijs/kwalitiet zeer goed
Ik bn er al dik 2 jaar heel erg tevreden mee..... KOni was toendertijds iets wat buiten mijn budget........
Apex is gewoon Prijs/kwalitiet zeer goed
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Mmmz...dat is dus dat inzakverhaal wat ik gehoord heb. Naja...Martin rijdt al 2 jaar zonder problemen...moet mij dat toch ook lukken! Kan ik daarna altijd nog zien als het te ver inzakt...snarfjuh schreef:Apex is opzich wel een goed setje.
ligt lager dan verwacht, zakt dus nog best ver in.
enigste probleem wat ik met Apex heb,
is dat hij zover inzakt dat de ringen van de veren op elkaar liggen !
ik heb dus een Apex setje 60/40 schokdempers en veren.
en ze zitten op m'n kadett en niet op een astra
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nou sta ik bijna op het punt om een leuk setje te kopen & het gaat waarschijnlijk gewoon Apex worden aangezien je daar een goede set krijgt voor weinig geld (student hè, dan krijg je dat ).
Maar ik ben van plan om (voorlopig iig) met mijn originele bumpers te blijven rijden. Zal ik nou een 40/40 set doen of misschien is 60/60 ook wel vet, maar dan vrees ik dat ik misschien wat gezeik krijg met mijn wielen in de wielkasten & natuurlijk met de drempels op de openbare weg...
Maar ik ben van plan om (voorlopig iig) met mijn originele bumpers te blijven rijden. Zal ik nou een 40/40 set doen of misschien is 60/60 ook wel vet, maar dan vrees ik dat ik misschien wat gezeik krijg met mijn wielen in de wielkasten & natuurlijk met de drempels op de openbare weg...
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
Als ik ergens voor moet sparen dan moet ik echt een hoop geduld hebben...en aangezien ik nog wat andere dingetjes ook wil doen....Metal M GSI schreef:Ik rijdt nu verkorte gele koni's met Eibach 50/50 echt ZO STRAK!!
Alleen wel matsprijs 650ex en ex montage....
Maar ja voor die prijs heb je echt wat. Ik heb van te voren veel geinformeerd en toch even doorgespaard om toch uiteindelijk gewoon iets goeds te kopen.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Idd, Koni met Eibach.
Heb nu gele Koni's onder m'n Corsa met Apex veren.
Maar Eibach staat bekend om de goede vering, de Apex veren zijn meer stugger, en klapperen iets harder.
Had ervoor de oude serie Koni rood veren, dat zijn meer circuitveren, maar niet voor de openbare weg, m'n dash klapperde er zowat uit.
Dan wel te verstaan in combi met de Koni's.
Heb nu gele Koni's onder m'n Corsa met Apex veren.
Maar Eibach staat bekend om de goede vering, de Apex veren zijn meer stugger, en klapperen iets harder.
Had ervoor de oude serie Koni rood veren, dat zijn meer circuitveren, maar niet voor de openbare weg, m'n dash klapperde er zowat uit.
Dan wel te verstaan in combi met de Koni's.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop