Back in town!
- tuneman
- forum-gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
- Locatie: ik weet het zelf niet!
Back in town!
Daar bent ik weer!
Weet niet goed waar te beginnen na een jaar er niet te zijn geweest.
Liep vrijdag nacht stomdronken op automaxx opeens HEEEEEEEEEEE! TUNEMAN!!!
De stem van David [edit] Clint [/edit] herkende ik meteen.
Ik heb een hele tijd met hem staan praten waarom ik niet meer op de club kwam en hoe het met de gsi is enz.
ik heb gezegt na AMSE kom ik weer eens langs op de club dus bij deze deze David hier ben ik dan weer.
nu zal iedereen wel nieuwschierig zijn of er nog een astra is, Rijd die? etc.
maar dat komt morgen of zo wel ga eerst maffen 4 dagen AMSE zijn mega slopend.
Weet niet goed waar te beginnen na een jaar er niet te zijn geweest.
Liep vrijdag nacht stomdronken op automaxx opeens HEEEEEEEEEEE! TUNEMAN!!!
De stem van David [edit] Clint [/edit] herkende ik meteen.
Ik heb een hele tijd met hem staan praten waarom ik niet meer op de club kwam en hoe het met de gsi is enz.
ik heb gezegt na AMSE kom ik weer eens langs op de club dus bij deze deze David hier ben ik dan weer.
nu zal iedereen wel nieuwschierig zijn of er nog een astra is, Rijd die? etc.
maar dat komt morgen of zo wel ga eerst maffen 4 dagen AMSE zijn mega slopend.
Laatst gewijzigd door tuneman op 27 jun 2005 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- tuneman
- forum-gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
- Locatie: ik weet het zelf niet!
er is ook niets veilig!
Valt gelukkig mee ben geen homo of zo, laast toch echt nog smoor op een meid en die vond de wallpapers leuk zo doende.
ga nu geen verkeerde ideen van mij krijgen
ben druk bezig met het fiksen van de pc die vondt de stroom storingen niet zo leuk als die weer draait dan zal ik eens wat picca's posten van wat ik nu met de gsi gedaan heb. inderdaat hij is er nog, helaas ben ik nog lang niet klaar met het beesie maar gaat goed komen.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Yeah right ! ! !tuneman schreef:er is ook niets veilig!
Valt gelukkig mee ben geen homo of zo, laast toch echt nog smoor op een meid en die vond de wallpapers leuk zo doende.
Die wallpapers staan er al sinds voor je weg ging hiero
Maakt verder niks uit hoor, ieder zijn meug
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- tuneman
- forum-gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
- Locatie: ik weet het zelf niet!
Ok Komt ie dan he
Na autmaxx vorig jaar de auto geschorst.
Heeft de hele winter gaar voor mijn deur gestaan aangezien ik geen garage heb moest ik wachten op beter weer.
Die tijd heb ik gebruikt om te kijken wat er mis is met het beesie en om voor me zelf te beslissen wat te doen.
Naar de sloop brengen was geen optie, een moter revisie en cylinders uithonen veel te duur, Want de lijst wat er mis is ziet er als volgt uit:
schokbrekers achter lekken en moetten vervangen worden er moet een stuk dorpel ingelast worden, kop is kaduuk en er zit een kras van ong 8 cm in een cylinderwand en dan moetten voor nog andere remschijven op komen die zijn op zijn zachts gezegt een beetje verroest.
dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden in welke staat het onderblok is weet ik nog niet daar heb ik niet naar gekeken.
dus tja wat moet je dan?
Ik zit zowie zo vast aan een revisie, dus heb ik een ander blok gekocht de kop omgezet zodat de gsi weer loopt en dan kan ik op mijn gemak het ander blok gaan reviseren en dan mik ik er meteen race parts in zodat ik het dan ook lekker kan gaan tunen en dat het ook nog 2 ton mee gaat.
dat is dus wat ik ga doen, De GSI is nu motorisch vrijwel klaar nou ja klaar het moet zo maar effe.
Had er mee naar AMSE willen gaan maar haalde het niet op tijd om alles helemaal klaar te krijgen en haasten had ik ook geen zin in aangezien ik het ding toch helemaal uitelkaar moest halen heb ik toen ook besloten het mooi te reinigen en te lakken.
Hij loopt nog niet (das ook niet waar hij heeft laast effe 30 sec gepruttelt) moet nog een paar dingen doen namelijk carterpan pakking vernieuwen olie vervangen en de koelvloeistof verversen en de distributie riem goed afstellen een stukje over de dorpel lassen en remschijven vervangen dan kan ik hem laten keuren en kan ik weer rijden.
schokbrekers moetten het nog maar effe uit houden.
van de winter als alles volgens plan wil lopen wordt alle roest aangepakt.
en wordt de dorpel gefikst en gespoten.
en tot de tijd dat ik het ander blok klaar heb moet dit blokje het maar even uithouden.
hier wat foto's van wat ik nu al gedaan heb
Hier het doner blok
Kijk eens goed naar de 2de cylinder van onder daar zie je 2 dikke krassen zitten
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kop te laten vlakken en aangezien ik niet van vieze moters hou meteen maar mooi bling bling schoon gemaakt.
dit is dus wat ik tot nu toe gedaan heb, ik heb een 2way alarm gekocht dat moet binnen nog worden ingebouwd.
maar zoals julie zien het gaat helemaal goed komen
Na autmaxx vorig jaar de auto geschorst.
Heeft de hele winter gaar voor mijn deur gestaan aangezien ik geen garage heb moest ik wachten op beter weer.
Die tijd heb ik gebruikt om te kijken wat er mis is met het beesie en om voor me zelf te beslissen wat te doen.
Naar de sloop brengen was geen optie, een moter revisie en cylinders uithonen veel te duur, Want de lijst wat er mis is ziet er als volgt uit:
schokbrekers achter lekken en moetten vervangen worden er moet een stuk dorpel ingelast worden, kop is kaduuk en er zit een kras van ong 8 cm in een cylinderwand en dan moetten voor nog andere remschijven op komen die zijn op zijn zachts gezegt een beetje verroest.
dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden in welke staat het onderblok is weet ik nog niet daar heb ik niet naar gekeken.
dus tja wat moet je dan?
Ik zit zowie zo vast aan een revisie, dus heb ik een ander blok gekocht de kop omgezet zodat de gsi weer loopt en dan kan ik op mijn gemak het ander blok gaan reviseren en dan mik ik er meteen race parts in zodat ik het dan ook lekker kan gaan tunen en dat het ook nog 2 ton mee gaat.
dat is dus wat ik ga doen, De GSI is nu motorisch vrijwel klaar nou ja klaar het moet zo maar effe.
Had er mee naar AMSE willen gaan maar haalde het niet op tijd om alles helemaal klaar te krijgen en haasten had ik ook geen zin in aangezien ik het ding toch helemaal uitelkaar moest halen heb ik toen ook besloten het mooi te reinigen en te lakken.
Hij loopt nog niet (das ook niet waar hij heeft laast effe 30 sec gepruttelt) moet nog een paar dingen doen namelijk carterpan pakking vernieuwen olie vervangen en de koelvloeistof verversen en de distributie riem goed afstellen een stukje over de dorpel lassen en remschijven vervangen dan kan ik hem laten keuren en kan ik weer rijden.
schokbrekers moetten het nog maar effe uit houden.
van de winter als alles volgens plan wil lopen wordt alle roest aangepakt.
en wordt de dorpel gefikst en gespoten.
en tot de tijd dat ik het ander blok klaar heb moet dit blokje het maar even uithouden.
hier wat foto's van wat ik nu al gedaan heb
Hier het doner blok
Kijk eens goed naar de 2de cylinder van onder daar zie je 2 dikke krassen zitten
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kop te laten vlakken en aangezien ik niet van vieze moters hou meteen maar mooi bling bling schoon gemaakt.
dit is dus wat ik tot nu toe gedaan heb, ik heb een 2way alarm gekocht dat moet binnen nog worden ingebouwd.
maar zoals julie zien het gaat helemaal goed komen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
hahahah tonijnman is goed bezig {redelijk goed bezig}
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- tuneman
- forum-gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
- Locatie: ik weet het zelf niet!
Laagvlieger je hebt helemaal gelijk ik heb de oude gebruikt als het ander blok klaar is moet ik de kop toch weer omzetten en dan pak ik ook de nieuwe kopbouten.
Heb wel al de nieuwe carterpan pakking die met die metalen plaat was volgens mijn dealer beter dan de oude die moet ik er dus nog opzetten, Maar ik moet wachten tot ik weer kan beschikken over een brug staat nu een tigra op met 14 kromme kleppen en 2 gescheurde zuigers.
Dat is dus de reden waarom ik geen 16v gekocht heb ik kan dat niet betalen, Aanschaf wel maar als er iets stuk is dan zal het lang duren eer ik het kan fiksen.
Een 8v blok heb je voor 150 euries lekker boeie als het blokkie klapt.
En daarbij lijkt het me wel gaaf om ong evenveel pk's uit een 8v te persen als een standaard letje.
daarom dus geen 16v.
Heb wel al de nieuwe carterpan pakking die met die metalen plaat was volgens mijn dealer beter dan de oude die moet ik er dus nog opzetten, Maar ik moet wachten tot ik weer kan beschikken over een brug staat nu een tigra op met 14 kromme kleppen en 2 gescheurde zuigers.
Dat is dus de reden waarom ik geen 16v gekocht heb ik kan dat niet betalen, Aanschaf wel maar als er iets stuk is dan zal het lang duren eer ik het kan fiksen.
Een 8v blok heb je voor 150 euries lekker boeie als het blokkie klapt.
En daarbij lijkt het me wel gaaf om ong evenveel pk's uit een 8v te persen als een standaard letje.
daarom dus geen 16v.
als jij net zo veel pk {204}uit je 8v wil halen mag je wel efkes flink in de buidel
en jij zegt dat je geen knaken hebt om een 16v te kopen nou ga maar eens uit van € 100,- per pk
zit je op 115 pk en wil naar 200pk mis je 85 pk dus ben je ongeveer € 8500,- kwijt
GOED BEZIG TONIJNMENS
en jij zegt dat je geen knaken hebt om een 16v te kopen nou ga maar eens uit van € 100,- per pk
zit je op 115 pk en wil naar 200pk mis je 85 pk dus ben je ongeveer € 8500,- kwijt
GOED BEZIG TONIJNMENS
Laatst gewijzigd door chucky66 op 27 jun 2005 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
K'zou het niet beter kunnen formulerenchucky66 schreef:als jij net zo veel pk {204}uit je 8v wil halen mag je wel efkes flink in de buidel
en jij zecht dat je geen knaken hebt om een 16v te kopen nou ga maar eens uit van € 100,- per pk
zit je op 115 pk en wil naar 200pk mis je 85 pk dus ben je ongeveer € 8500,- kwijt
GOED BEZIG TONIJNMENS
- tuneman
- forum-gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
- Locatie: ik weet het zelf niet!
daar heb je een goed punt te pakken maar vind a maar een 16v die goed is dus kun je er van uit gaan dat je die ook moet reviseren en das dubbel zo duur dan een 8 v dat geld kan ik dus in het tunen stoppen en dan ben je al een heel eind op weg in de goede richting plus vergeet niet ik kan dit in stappen doen het blok hoeft niet op een paar maanden klaar te zijn.
plus het is weer wat aparts iedereen rijd met 16v of let,maar niemand rijd met een vet getunde 8v
ook wel logiesch kun je idd beter een 16 v nemen.
maar ik wil toch iets aparts.
dus daareom doe ik het zo.
Want tel eens mee kop vlakken snelle nokkenas een ddv chip en je bent al een heel eind op weg naar 200pk, 20 pk van de chip zit ik al op 135 kop vlakken en nokkies geen idee wat dat oplevert maar dan zal ik al op 150 pk zitten webers erop en ik zit op ong 165 a 170pk begint dan al aardig in de goede richting te gaan
en dan zit ik op 600 euro voor chip en nokkenas en dan de webers ok die zijn prijzig maar dan nog altijd veel minder dan jou 8500 euro
ietwat omslachtig maar goed zo ben ik nu eenmaal
plus het is weer wat aparts iedereen rijd met 16v of let,maar niemand rijd met een vet getunde 8v
ook wel logiesch kun je idd beter een 16 v nemen.
maar ik wil toch iets aparts.
dus daareom doe ik het zo.
Want tel eens mee kop vlakken snelle nokkenas een ddv chip en je bent al een heel eind op weg naar 200pk, 20 pk van de chip zit ik al op 135 kop vlakken en nokkies geen idee wat dat oplevert maar dan zal ik al op 150 pk zitten webers erop en ik zit op ong 165 a 170pk begint dan al aardig in de goede richting te gaan
en dan zit ik op 600 euro voor chip en nokkenas en dan de webers ok die zijn prijzig maar dan nog altijd veel minder dan jou 8500 euro
ietwat omslachtig maar goed zo ben ik nu eenmaal
Laatst gewijzigd door tuneman op 27 jun 2005 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.