Pagina 1 van 2

Met dit warme weer slecht optrekken..

Geplaatst: 24 jun 2005 18:54
door GSI_8v
Is zwaar irritant, ik geef wel gas maar kom gewoon haast niet vooruit, is altyd met zulk weer, hoe kan dat>??

Geplaatst: 24 jun 2005 18:57
door Laagvlieger
temperatuursensor niet goed?
Open luchtfilter?

Geplaatst: 24 jun 2005 18:58
door GSI_8v
Heb iig geen openluchtfilter....

Geplaatst: 24 jun 2005 18:59
door GSI_8v
Mn temeratuurmetertje komt normaal gesproken ook nooit over de helft van de 90, nu een stuk verder, maar nog steeds geen 90....ook vreemd eigenlijk

Geplaatst: 24 jun 2005 18:59
door Laagvlieger
Dan zal het een temperatuursensor zijn.

Geplaatst: 24 jun 2005 19:00
door Rijontzegging
tempsensort hielp bij mij niks en niemand kan het probleem oplossen heb er al mee leren leven


openluchtfilter eraf hielp bij mij heel veel.

maar ik heb er nu met originelbak ook nog steed heel veel last van.

Komt omdat er weinig zuurstof in warme lucht zit.savonds gaat ie gewoon als een tiet.

maar het probleem bij mij is zo erg dat het wel iets anders moet zijn
heb me tempsensor al vervangen hielp niks.

iedereen veklaart me nu voor gek en zegt dat het gewooon aan het weinige zuurstof ligt.maar mn Astra is savonds sneller dan een standaards gsi.en met dit weer kan ik ik nog net mn broertje in een mazda 323 1.6 bijhouden.

heel irritant. heb gehoord dat slechte bougiekabels onder hoge temperaturen ook minder werken.maar ja als het koud is liggen die kabels ook gewoon op een heet blok.

ik weet ook niet of de lmm meter de aangezogen lucht temperatuur meet.

Geplaatst: 24 jun 2005 19:02
door vexz
Is het niet de thermostaat? Die in het blok in het thermostaat huis zit? Deze zorgt er op een bepaalt moment toch voor dat er koelwater door het blok gepompt gaat worden?
Klinkt wel als... Zeker als ie niet warmer wordt dan 90 gr op je meter.

Geplaatst: 24 jun 2005 19:05
door Rijontzegging
ja maar zou in principe toch nikks uit moeten maken.

ook al koelt je thermostaat te veel je blok af dan regelt je motomanagment via de gegevens van je koelwatertempsensor in principe toch nog gewoon een optimale inspuiting?

mijn metertje komt bijna ook nooit over de 90


ik hoop dat iemand dit kan oplossen want zie nu dat ik nie de enige ben met dit probleem

Geplaatst: 24 jun 2005 19:06
door GSI_8v
vexz schreef:Is het niet de thermostaat? Die in het blok in het thermostaat huis zit? Deze zorgt er op een bepaalt moment toch voor dat er koelwater door het blok gepompt gaat worden?
Klinkt wel als... Zeker als ie niet warmer wordt dan 90 gr op je meter.
Hij wordt nieteens 90. Met normaal weer nog nieteens opde 45.

Geplaatst: 24 jun 2005 19:08
door Rijontzegging
ja maar de thermostaat heeft toch geen reet met vermogen te maken(zolang je tempsensor goed is) of benk nou gek

Geplaatst: 24 jun 2005 19:08
door GSI_8v
Maare, over dat warme lucht aanzuigen.... als je nou bij je luchtinlaat zo'n 'schild" maakt, zodattie alleen koude lucht van voren van pakken, zou dat helpen???

Geplaatst: 24 jun 2005 19:12
door Laagvlieger
zit ook nog een sensor voor de aangezogen luchttemperatuur he. Die kunnen ook stuk.

Geplaatst: 24 jun 2005 19:12
door vexz
Rijontzegging schreef:ja maar de thermostaat heeft toch geen reet met vermogen te maken(zolang je tempsensor goed is) of benk nou gek
hmmz daar zeg je ook weer wat.

@gsi_8v een hitteschild kan daar volgens mij nooit geen kwaad.

Geplaatst: 24 jun 2005 19:12
door Rijontzegging
Laagvlieger schreef:zit ook nog een sensor voor de aangezogen luchttemperatuur he. Die kunnen ook stuk.
gvd waar zit da ding
wat een kutopeldealer hier in nijmegen kan er nie over uit
dat is bij mij het probleem weet het zeker

Geplaatst: 24 jun 2005 19:59
door Phoenix
goh dit herken ik ook!!!!!

zeker als de motor een half uurtje stationair heeft gelopen heb ik ook totaal geen vermogen.( heb geen open luchtfilter, dat is troep) even rijden en het is weer goed. Zou iid met warme lucht te maken kunnen hebben. zit veel minder zuurstof in he!!

maar irrie is het zeker.

verder met dit weer niet echt problemen, teminste niet echt merkbaar.

Geplaatst: 24 jun 2005 20:01
door Phoenix
Rijontzegging schreef:
Laagvlieger schreef:zit ook nog een sensor voor de aangezogen luchttemperatuur he. Die kunnen ook stuk.
gvd waar zit da ding
wat een kutopeldealer hier in nijmegen kan er nie over uit
dat is bij mij het probleem weet het zeker
heb je een c20xe?? dan zit ie in je MAF sensor moet je dus de hele MAF sensor vervangen. bij een c20ne zit ie in de lucht volumme meter

Geplaatst: 24 jun 2005 20:24
door Blue Vectra
Phoenix schreef:
Rijontzegging schreef:
Laagvlieger schreef:zit ook nog een sensor voor de aangezogen luchttemperatuur he. Die kunnen ook stuk.
gvd waar zit da ding
wat een kutopeldealer hier in nijmegen kan er nie over uit
dat is bij mij het probleem weet het zeker
heb je een c20xe?? dan zit ie in je MAF sensor moet je dus de hele MAF sensor vervangen. bij een c20ne zit ie in de lucht volumme meter
is dat een duur geintje zo'n maf(ketel)sensor vervangen :?

Geplaatst: 24 jun 2005 20:30
door Blue Vectra
bij mij komt de temp.meter niet verder dan het eerste rode streepje die zegmaar nog onder de 90 gr. staat... ook bij deze extreme warmte :?
of ik nou tot 6000t/pm doortrek en een tijdje aan het knalle ben( alleen met zeer warme motor) blijft die gewoon op dat streepje staan :?

alleen als die even stationair draait loopt die wel op....

Geplaatst: 24 jun 2005 20:33
door pluggie
Dat kan thermostaat zijn die kapoet is. Staattie altijd open.
Heb jij even mazzel dat die bij een C20XE gewoon voorop zit.

Geplaatst: 24 jun 2005 20:36
door Blue Vectra
gewoon even me thermostaat laten vervangen zeker...

Geplaatst: 24 jun 2005 21:30
door Rijontzegging
mafsensor ...klinkt prijzig?

Geplaatst: 24 jun 2005 21:38
door pluggie
Blue Vectra schreef:gewoon even me thermostaat laten vervangen zeker...
Als jij echt nooit warm wordt, dus echt altijd onder de 80 graden blijft ofzo, dan is het thermostaat 9 v/d 10 keer die gewoon kapoet is en openstaat.

Goedkope reparatie. Je kunt hem testen he, haal hem deraf, en gooi hem in teil koud water, erna in teil warm water. Zie je wel oftie wat doet.

Geplaatst: 24 jun 2005 21:52
door Blue Vectra
pluggie schreef:
Blue Vectra schreef:gewoon even me thermostaat laten vervangen zeker...
Als jij echt nooit warm wordt, dus echt altijd onder de 80 graden blijft ofzo, dan is het thermostaat 9 v/d 10 keer die gewoon kapoet is en openstaat.

Goedkope reparatie. Je kunt hem testen he, haal hem deraf, en gooi hem in teil koud water, erna in teil warm water. Zie je wel oftie wat doet.
kan dat altijd eerst proberen :wink:
maar misschien doe ik er beter aan om het maar bij de dealer te laten vervangen... me blokkie heeft al 2 ton gedraait, dus er kan altijd wel iets kapoet zijn.

Geplaatst: 24 jun 2005 22:12
door Laagvlieger
de temp.sensor is bij een C20XE gewoon los van je MAF hoor. Dus das nie zo duur.
Tenminste bij een M2.8 wel, M2.5 weet ik niet zeker.

Geplaatst: 24 jun 2005 22:12
door vexz
Ik heb niks geen last met dit weer. c20xe met openluchtfilter.

Auto loopt als de brandweer :lol:
Temperatuur moet met dit warme weer binnen een notime zeg maar stoplicht omhoog schieten, totdan de fan aanslaat.