stuur trilt als de ziekte!
stuur trilt als de ziekte!
als ik boven de 90km/uur gaat rijden begint mijn stuur te trillen.. hoe harder ik ga rijden hoe meer die trilt.
ik heb hem al laten balanceren en uitlijnen maar alles was goed!
wat zou het kunnen zijn?
ik heb hem al laten balanceren en uitlijnen maar alles was goed!
wat zou het kunnen zijn?
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
Re: stuur trilt als de ziekte!
Sowieso of slag op schijven of slag op velgen.DaVaRiOuS schreef:als ik boven de 90km/uur gaat rijden begint mijn stuur te trillen.. hoe harder ik ga rijden hoe meer die trilt.
ik heb hem al laten balanceren en uitlijnen maar alles was goed!
wat zou het kunnen zijn?
Als het de schijven zijn ga je het harder gaan voelen trillen in het rempedaal bij het remmen.
Maar als het de velgen zijn, is het net het zelfde gevoel als niet uitgebalanceerd.
Dat laatste zal eerder jouw probleem zijn
Re: stuur trilt als de ziekte!
ik snap hier geen reet van.. even wat duidelijker pleazeee!Von Stauffenberg schreef:Sowieso of slag op schijven of slag op velgen.DaVaRiOuS schreef:als ik boven de 90km/uur gaat rijden begint mijn stuur te trillen.. hoe harder ik ga rijden hoe meer die trilt.
ik heb hem al laten balanceren en uitlijnen maar alles was goed!
wat zou het kunnen zijn?
Als het de schijven zijn ga je het harder gaan voelen trillen in het rempedaal bij het remmen.
Maar als het de velgen zijn, is het net het zelfde gevoel als niet uitgebalanceerd.
Dat laatste zal eerder jouw probleem zijn
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
mjah er ging van die grote apparaten op alle 4 de wielen en zo een fucking grote computer die zag ik allerlei berekeningen makenRijontzegging schreef:Heb je het wel echt bij een specialist laten uitlijn en balanceren.
dus geen kwikit of euroboer ofzo?
en is het ook balanceren "aan de auto"? geweest.want dan wordt er automatisch rekening gehouden met onbalans in naven enzo.
en zag allemaal groene pijltjes ofzo
maar was wel serieuze shit hoor,,, is een de grootse banden en velgen zaak hier in ut westland is voor personenauto's en vrachtwagens...
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Terug naar die bandenboer en deze keer balanceren ipv uitlijnen
Zou beginnen met de voorwielen, omdat je stuur trilt, als het in jer achterwielen zit, trilt de hele auto......
Uitlijnen is het afstellen van de wielsporing, dattie niet meer trekt naar rechts of links zeg maar, dan zetten ze je wielen allemaal in dezelfde lijn, vandaar dus uitlijnen...
Bij balanceren halen ze de onbalans uit je wiel, dat is dus wat je nu voelt....als het zomaar ineens begint dat trillen, ben je meestal een loodje verloren onderweg, dat moeten ze er dus nu weer even op de goede plek terug opplakken....
Zou beginnen met de voorwielen, omdat je stuur trilt, als het in jer achterwielen zit, trilt de hele auto......
Uitlijnen is het afstellen van de wielsporing, dattie niet meer trekt naar rechts of links zeg maar, dan zetten ze je wielen allemaal in dezelfde lijn, vandaar dus uitlijnen...
Bij balanceren halen ze de onbalans uit je wiel, dat is dus wat je nu voelt....als het zomaar ineens begint dat trillen, ben je meestal een loodje verloren onderweg, dat moeten ze er dus nu weer even op de goede plek terug opplakken....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
mjah als ik me stuurd los laat heeft ie wel een afwijking naar rechts...
mijn stuur staat volgens mij ook niet helemaal recht ten opzichte van de wielen. maar ik zal hem volgende week als ik terug kwam uit parijs ffies me voorbanden laten balanceren! (achter is goed, dat is pas gedaan omdat er nieuwe achterband om is gegaan)
mijn stuur staat volgens mij ook niet helemaal recht ten opzichte van de wielen. maar ik zal hem volgende week als ik terug kwam uit parijs ffies me voorbanden laten balanceren! (achter is goed, dat is pas gedaan omdat er nieuwe achterband om is gegaan)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Die afwijking naar rechts en dat het stuur in het midden staat, is nou precies wat ze eigenlijk horen te doen met uitlijnen
En hij is net uitgelijnd zeg je ???
En hij is net uitgelijnd zeg je ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Kopuh ???
Heeft een vage kennis van me gemaakt , kvonnum wel aardig idd
Heeft een vage kennis van me gemaakt , kvonnum wel aardig idd
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
nou dan hebben ze bij het bedrijf dus helemaal niets gedaan aangezien je stuur nie recht staat de afwijking er nog iss en je banden trillen.DaVaRiOuS schreef:mjah als ik me stuurd los laat heeft ie wel een afwijking naar rechts...
mijn stuur staat volgens mij ook niet helemaal recht ten opzichte van de wielen. maar ik zal hem volgende week als ik terug kwam uit parijs ffies me voorbanden laten balanceren! (achter is goed, dat is pas gedaan omdat er nieuwe achterband om is gegaan)
poen terugvragen!
officier Groeneveld is
maar heb het zelf gezien.. met uitlijnen gaf hij bij alle lijnen groen aan.
ga het anders even bij een andere bandenboer laten doen...
maar wat ik ook heb is een sorrt knik in me stuur.
als ik recht rijdt (of stil staat) en ik stuur 'zachtjes' naar links toe dan voel ik een knik/tik.
als ik gewoon snel instuurt dan voel ik het vrijwel niet.
het lijkt dan zegmaar of het stuur dan een stukje overslaat (verder springt).
want als ik zegmaar naar links stuurt (zachtjes) dan zit ik zegmaar op een gegeven moment tegen die 'knik' aan. (dat voel je ook omdat je dan iets meer "kracht" moet zetten om hem verder te sturen) maar als je voorbij de "knik" gaat, dan stuurt ie ook weer meteen een stuk scherper, dus hij slaat een stukje over.
ja het is even moeilijk uitleggen, maar denk dat het zo wel het beste is
ga het anders even bij een andere bandenboer laten doen...
maar wat ik ook heb is een sorrt knik in me stuur.
als ik recht rijdt (of stil staat) en ik stuur 'zachtjes' naar links toe dan voel ik een knik/tik.
als ik gewoon snel instuurt dan voel ik het vrijwel niet.
het lijkt dan zegmaar of het stuur dan een stukje overslaat (verder springt).
want als ik zegmaar naar links stuurt (zachtjes) dan zit ik zegmaar op een gegeven moment tegen die 'knik' aan. (dat voel je ook omdat je dan iets meer "kracht" moet zetten om hem verder te sturen) maar als je voorbij de "knik" gaat, dan stuurt ie ook weer meteen een stuk scherper, dus hij slaat een stukje over.
ja het is even moeilijk uitleggen, maar denk dat het zo wel het beste is