Inbouwen hoedeplankspeakers in de Sedan
Inbouwen hoedeplankspeakers in de Sedan
Na wat rond te hebben gezogd voor hoedeplankspeakers heb ik die donderdag dan maar eindelijk aangeschafd.
Het zijn ovaalspeakers van Kenwood, de KFC-HG698, geworden.
Heb voorin een composetjes van sony liggen maar ik miste het geluid (en wat bas) van achteren.
Het probleem was dat ik een sedan heb, dus een doorlopend chassis onder de hoedeplank. Maar goed, na een dagje klussen ziet het er naar mijn mening netjes uit. En het resultaat is in ieder geval geslaagd, een lekkere sound
Gister dan eindelijk aant klussen gegaan.
Heb een plaat mdf (18mm) gehaald om de speakers in vast te zetten.
De plaat mdf:
Na het uittekenen van het gat voor speaker en het creatief zagen met een decoupeerzaag is dit het resultaat, 2 (bijna ) identieke stukken mdf:
De oude situatie met het degelijk opel ICE systeem :
De oude situatie, 2 ronde (17cm) gaten:
Dit doet toch wel pijn, me pa met de decoupeerzaag aan het werk in men Astra
maar toch, het is voor een goed doel :
Het resultaat, een mooi ovaal gat waarvan we de rand gedeeltelijk hebben afgewerkt met "klemrubber" (om trilling te voorkomen en aansluiting te vergroten, en het ziet er netjes afgewerkt uit):
Hetzelfde gat alleen compleet afgewerkt met de rubbers:
De nieuwe speakers in hun nieuwe mdf omgeving (past trouwens netjes ) :
Zonder hulp van men vader was het geheel niet gelukt Hij heeft een grote bijdrage aan het geheel geleverd :
Dan is het tijd passen en moeten de bevestigingsgaten in de hoedeplank worden geboord, terwijl men vader de speaker op de plaats houdt worden de gaten door mij geboord (ik aant werk ) en de foto door men broer gemaakt. Knap staaltje familiesamenwerking :
Dan nu de speaker in zen nieuwe natuurlijke omgeving, ziet er netjes uit al zeg ik het zelf.. :
Nog een keertje de speaker:
Een overzicht van vooruit, beide speakers bevestigd:
Zo ziet ie er van de onderkant uit. Zeer preventief (lees antidiefstal ) bevestigd. Slotbouten aan de onderkant, aangezien ze aan de bovenkant alleen losgemaakt kunnen worden als de hoedeplank, de achtergordel en de afwerkkappen los zijn wens ik degene die ze wil "lenen" veel suc6:
Het weggehaalde restmateriaal, origineel opel :
Zo zitten ze weer veilig onder de hoedeplank verstopt..
Het zijn ovaalspeakers van Kenwood, de KFC-HG698, geworden.
Heb voorin een composetjes van sony liggen maar ik miste het geluid (en wat bas) van achteren.
Het probleem was dat ik een sedan heb, dus een doorlopend chassis onder de hoedeplank. Maar goed, na een dagje klussen ziet het er naar mijn mening netjes uit. En het resultaat is in ieder geval geslaagd, een lekkere sound
Gister dan eindelijk aant klussen gegaan.
Heb een plaat mdf (18mm) gehaald om de speakers in vast te zetten.
De plaat mdf:
Na het uittekenen van het gat voor speaker en het creatief zagen met een decoupeerzaag is dit het resultaat, 2 (bijna ) identieke stukken mdf:
De oude situatie met het degelijk opel ICE systeem :
De oude situatie, 2 ronde (17cm) gaten:
Dit doet toch wel pijn, me pa met de decoupeerzaag aan het werk in men Astra
maar toch, het is voor een goed doel :
Het resultaat, een mooi ovaal gat waarvan we de rand gedeeltelijk hebben afgewerkt met "klemrubber" (om trilling te voorkomen en aansluiting te vergroten, en het ziet er netjes afgewerkt uit):
Hetzelfde gat alleen compleet afgewerkt met de rubbers:
De nieuwe speakers in hun nieuwe mdf omgeving (past trouwens netjes ) :
Zonder hulp van men vader was het geheel niet gelukt Hij heeft een grote bijdrage aan het geheel geleverd :
Dan is het tijd passen en moeten de bevestigingsgaten in de hoedeplank worden geboord, terwijl men vader de speaker op de plaats houdt worden de gaten door mij geboord (ik aant werk ) en de foto door men broer gemaakt. Knap staaltje familiesamenwerking :
Dan nu de speaker in zen nieuwe natuurlijke omgeving, ziet er netjes uit al zeg ik het zelf.. :
Nog een keertje de speaker:
Een overzicht van vooruit, beide speakers bevestigd:
Zo ziet ie er van de onderkant uit. Zeer preventief (lees antidiefstal ) bevestigd. Slotbouten aan de onderkant, aangezien ze aan de bovenkant alleen losgemaakt kunnen worden als de hoedeplank, de achtergordel en de afwerkkappen los zijn wens ik degene die ze wil "lenen" veel suc6:
Het weggehaalde restmateriaal, origineel opel :
Zo zitten ze weer veilig onder de hoedeplank verstopt..
Grtz, $tefan
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,