Pagina 1 van 2

koppeling/platen?

Geplaatst: 03 jun 2005 16:31
door Blue Vectra
klopt het dat je koppelingspedaal en je rempedaal op gelijke hoogte moet zitten, zodat je weet dat je koppeling nog goed is...??

de mijne zit al hoger dan het rempedaal, en pakt toch wel hoog :(
zou dat betekenen dat me platen op beginnen te raken?? :shock:

als dat zo is begint het weer lekker... :shock:

Geplaatst: 03 jun 2005 16:54
door D_V_R_O_S
mijn koppelingspedaal zit ook hoger...
zit een maandje of 7 een hele nieuwe koppelingsset in.

alleen ik vindt het wel vreemd bij mij dat me koppelingspedaal nu echt superlicht gaat.
ik dacht altijd dat het zo hoorde, maar ik hoorde dus dat hij bij het plaatsen van de nieuwe set niet goed ontlucht is. kan dat?

Geplaatst: 03 jun 2005 17:04
door Blue Vectra
wat kost een koppelingsset bij de dealer?

weet ik wat ik kan verwachten... :shock:

Geplaatst: 03 jun 2005 17:15
door pluggie
Exclusief uurtjes ? rond de 300 euro ofzo.
Inclusief uurtjes: hangt af van wel of niet komvliegwiel.

Geplaatst: 03 jun 2005 17:20
door Marty
hij heeft een late astra met DIS... dus de bak zal er wel af moeten....

Geplaatst: 03 jun 2005 17:30
door vexz
je kunt het pedaal verstellen dmv koppelingskabel.

Geplaatst: 03 jun 2005 17:32
door Blue Vectra
vexz schreef:je kunt het pedaal verstellen dmv koppelingskabel.
is dat zo... :? kun je hem dan zo afstellen dat die lager pakt :?

Geplaatst: 03 jun 2005 17:33
door Blue Vectra
Marty schreef:hij heeft een late astra met DIS... dus de bak zal er wel af moeten....
hmmz...dat word dan weer een duur geintje :(
nou dat wordt weer een hoop overuren maken 8)

Geplaatst: 03 jun 2005 19:16
door Laagvlieger
Pedaal moet net wat hoger staan dan het rempedaal. Dat is goed.

Geplaatst: 03 jun 2005 19:16
door Ibiza TDI/ ex Astra SE
gelijk een sachs eronder leggen als je toch bezig bent ;)

Geplaatst: 03 jun 2005 19:17
door Blue Vectra
Laagvlieger schreef:Pedaal moet net wat hoger staan dan het rempedaal. Dat is goed.
ok.. en kun je idd de koppelingskabel afstellen?? zodat die wat lager pakt met koppelen :?

Geplaatst: 03 jun 2005 19:18
door Laagvlieger
jawel
maar als het koppelkingspedaal een goede hoogte heeft dan kun je er beter niet aanzitten.

Geplaatst: 03 jun 2005 19:18
door Blue Vectra
Ibiza TDI/ ex Astra SE schreef:gelijk een sachs eronder leggen als je toch bezig bent ;)
even voor mij de leek/noob..wat is een sachs :?

Geplaatst: 03 jun 2005 19:19
door Blue Vectra
Laagvlieger schreef:jawel
maar als het koppelkingspedaal een goede hoogte heeft dan kun je er beter niet aanzitten.
wat is een goede hoogte marcel :?

hij pakt hem nu op net boven het midden lijkt het wel

Geplaatst: 03 jun 2005 19:55
door Ibiza TDI/ ex Astra SE
Blue Vectra schreef:
Laagvlieger schreef:jawel
maar als het koppelkingspedaal een goede hoogte heeft dan kun je er beter niet aanzitten.
wat is een goede hoogte marcel :?

hij pakt hem nu op net boven het midden lijkt het wel
sachs race koppeling. kan meer af dan een gewone koppeling en als je van sportief rijden houd zou ik hem er zeker onder gooien, heb hem in mijn ibiza ook gehad, een wereld van verschil

Geplaatst: 03 jun 2005 20:00
door Maartje
Kost zeker wel wat die Sachs platen, ik denk namelijk dat onze koppeling ook een beetje op begint te raken.
Heb wel oren naar die platen, is er een site (of meerdere) waar je die platen kunt bestellen?

Geplaatst: 03 jun 2005 20:13
door Blue Vectra
nou mocht me koppeling op raken/zijn dan ga ik wel voor de gewone 8)

Geplaatst: 03 jun 2005 20:17
door Marty

Geplaatst: 03 jun 2005 20:26
door Maartje
Dat CB en TS zal wel voor het type bak staan neem ik aan, ik weet niet welke ik heb, kom of die andere.

Geplaatst: 04 jun 2005 03:07
door Von Stauffenberg
Ibiza TDI/ ex Astra SE schreef:sachs race koppeling. kan meer af dan een gewone koppeling en als je van sportief rijden houd zou ik hem er zeker onder gooien, heb hem in mijn ibiza ook gehad, een wereld van verschil
Jep ik steek ook altijd sachs.
Ik kocht men blok met een perfect origineeltje.
Een tijdje later trek ik aan een behoorlijke snelheid de handrem, ik stuur bij, ontkoppel en geef vol gas om men neus in de goede richting te trekken.
KRAAAAAAAK ROOOOOK STIIINK aandrijving weg.
Bak en koppeling uitgehaald.
Koppelingshuis puilde uit van één of ander soort wol.
Bekijk de koppelingsplaat.
Kan vliegwiel perfect! Nieuw staat bijna!
Kant drukgroep weg verpulvert verschroeid letterlijk in wol opgegaan. :shock:
Zelf geen vast hard deeltje te bespeuren.
Ik had men lesje wel geleerd!
ALTIJD SACHS :D

Geplaatst: 04 jun 2005 09:31
door Ibiza TDI/ ex Astra SE
voor mijn ibiza koste hij 600 E. wel veel geld. maar hou er rekening mee dat als ie eronder ligt het een heel andere auto word, je koppel punt ligt anders en alles pakt gewoon beter. als ie toch kapot is en je moet een andere steken en je hebt hem getuned. eronder steken.

Geplaatst: 04 jun 2005 14:51
door Bart(astra)
Je kan het koppelingspedaal idd afstellen met de kabel zodat het aangrijppunt ook verandert.
Maar koppelingspedaal een tikje hoger dan rem is goed ! Staat hij enkele cm's hoger -> afstellen.

Beunhaasmethode om de koppeling te controleren;
auto in zijn 5 zetten en proberen op de koppeling weg te rijden.
De motor moet gaan bokken en afslaan -> Koppeling no goed (genoeg)
Als de auto langzaam weg tuttert (hem er ahw doorheentrekt) -> versleten

Komvliegwile is bak eraf en al gauw een uurtje of drie, vier werk.
Dus met ons uurloon van 57 euro bruto per uur ........

Geplaatst: 04 jun 2005 14:58
door Blue Vectra
Bart(astra) schreef:Je kan het koppelingspedaal idd afstellen met de kabel zodat het aangrijppunt ook verandert.
Maar koppelingspedaal een tikje hoger dan rem is goed ! Staat hij enkele cm's hoger -> afstellen.

Beunhaasmethode om de koppeling te controleren;
auto in zijn 5 zetten en proberen op de koppeling weg te rijden.
De motor moet gaan bokken en afslaan -> Koppeling no goed (genoeg)
Als de auto langzaam weg tuttert (hem er ahw doorheentrekt) -> versleten

Komvliegwile is bak eraf en al gauw een uurtje of drie, vier werk.
Dus met ons uurloon van 57 euro bruto per uur ........
die methode hadden we met de proefrit ook gedaan, en hij begon idd te bokken en bijna afslaan.
maar me koppelingspedaal laten afstellen, zodat die wat lager oppakt vind ik wel lekkerder wegrijden :D dus dat laat ik wel doen...

Geplaatst: 08 jun 2005 10:56
door ozzy
ik heb bij mijn vorige astra 240 euries betaalt met inzetten erbij en de meeste zitten rond de 400
[/quote]

Geplaatst: 09 jun 2005 00:11
door Rijontzegging
ozzy schreef:ik heb bij mijn vorige astra 240 euries betaalt met inzetten erbij en de meeste zitten rond de 400
[/quote]

240met arbeidsloon erbij?? originele koppelingsset alleen kost al 340 euro.