Pagina 1 van 1

Vraagje over Corsa 1.4i 16v (1.4xe)

Geplaatst: 31 mei 2005 21:50
door maGSImum
Mijn vriendin heeft een probleem met dr Corsa, misschien dat jullie iets weten. Het probleem is als volgt.. dr motor loopt enorm piekerig, als je bijvoorbeeld continu 3000 toeren rijdt begint ie als een idioot te schokken, net alsof je continu het gas intrapt en weer loslaat. Ook valt het me op dat als je bijvoorbeeld 4000 toeren rijdt en je trapt de koppeling in om af te remmen voor een drempel oid valt hij heel snel terug in toeren, veeeeeeeel sneller als mn astra. En last but not least valt ie soms spontaan uit :?

Het motor storingslampje brandt iig niet.. en die werkt wel.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Het lijkt bijna wel alsof hij te ver tegen de pingel grens aanzit :?:

Geplaatst: 31 mei 2005 23:24
door Laagvlieger
Corsa B????

(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)

Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).

Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.

Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.

En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen :shock:

Geplaatst: 31 mei 2005 23:29
door maGSImum
Ik weet niet wat de motorcode is... de Corsa is van 95 en is inderdaad een B dus... dus ik denk een X14XE... maar ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik nu precies weet wat je bedoeld marcel... misschien dat iemand dat kan toelichten met wat foto's en pijltjes????

Geplaatst: 01 jun 2005 17:10
door djfloske
motorcode staat op je kenteken

Geplaatst: 01 jun 2005 19:00
door Laagvlieger
euhm ja ik heb niet echt een corsa staan hier voor foto's he :roll:

Geplaatst: 02 jun 2005 21:00
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Corsa B????

(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)

Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).

Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.

Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.

En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen :shock:
Voorste steun aan bak-kant lossen en motor voorzichtig laten kantelen.
Komt net nergens tegen, en je hebt een stuk meer ruimte ! Maar blijft klote in corsa/tigra.

Geplaatst: 02 jun 2005 21:19
door Phoenix
dit is een x14xe motor, en je probleem herken ik.

dat is voor 99% zeker je lfr. heb nl het zelfde nu.
ik heb dan een x16xel maar dat zijn de delfde motoren. let wel dat de lfr erg duur is geloof 150 eurie incl. ofzo.

ik ga hem binnen kort wel vevangen wordt er helemaal gek van. het is even wat werk maar dan loopt ie ook weer helemaal fijn.

als je het zelf wil doen suc6. je gasklep moet er tussen weg wil je je lfr vervangen. kun je de boel gelijk even goed reinigen en je EGR dicht maken:) heb ik ook dicht en dat loopt zekers fijner.

suc6

gr Thijs.