Foutcode 55 (motronic M1.5.2) (C2.0NE)
Foutcode 55 (motronic M1.5.2) (C2.0NE)
Mijn start probleem lijkt tot op heden opgelost, (brandstof pomp relais vervangen) Maar ik dacht laat ik eens kijken of er foutcodes vindbaar zijn.
codes contact stand:
12 inleiding diagnose
31 Impilsgever (geen toerentalsignaal)
55 Stuurapparaat defect
codes lopende motor:
12 inleiding diagnose
55 Stuurapparaat defect
12 en 31 lijkt me normaal! maar die code 55 bezorgde me toch bijna een maagzweer! ondanks dat ik verder geen problemen heb ben ik er toch niet zo gelukkig mee. Kan iemand me vertellen wat dit precies betekend en wat ik hiermee moet doen. en of ik er iets aan moet doen, want alles doet het verder prima. In het ergste geval komt mijn start probleem toch uit de computer en ligt het niet aan het brandstof relais. Ben benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met dit probleem. en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.
Alvast bedankt
Groetjes Frank
codes contact stand:
12 inleiding diagnose
31 Impilsgever (geen toerentalsignaal)
55 Stuurapparaat defect
codes lopende motor:
12 inleiding diagnose
55 Stuurapparaat defect
12 en 31 lijkt me normaal! maar die code 55 bezorgde me toch bijna een maagzweer! ondanks dat ik verder geen problemen heb ben ik er toch niet zo gelukkig mee. Kan iemand me vertellen wat dit precies betekend en wat ik hiermee moet doen. en of ik er iets aan moet doen, want alles doet het verder prima. In het ergste geval komt mijn start probleem toch uit de computer en ligt het niet aan het brandstof relais. Ben benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met dit probleem. en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.
Alvast bedankt
Groetjes Frank
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Makkelijkste om er aan te doen (ook het meest logische) als de foutmelding klopt en niets te maken heeft met bijv. de Massa op de Motronic is het vervangen van de Motronic.
Die zijn van een C20NE wel goed en niet te duur te krijgen... wel even opletten... er zijn en paar verschillende!
Die zijn van een C20NE wel goed en niet te duur te krijgen... wel even opletten... er zijn en paar verschillende!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
resetten of repetten
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Heb eerst de foutcodes uiteglezen, terwijl ik gelijk doorstarte, toen was fout code 55 weg, daarna dacht ik, ik probeer het ook nog even op de contact stand, en toen was code 55 ook weg. Dus mijn probleem heeft zichzelf opgelost geloof ik. Ik heb wel het idee hoe het kan komen. Toen hem voor het eerst wilde uitlezen, snapte ik het plaatje in de vraagbaak niet helemaal, dus heb perongeluk eerst de 2 computer uilees uitgangen met elkaar verbonen. Mischien dat daardoor de computer even van slag is geweest. Nu is ie in ieder geval verdwenen!
bedankt!
bedankt!