Pagina 1 van 1

Bij warme motor stotteren en inhouden

Geplaatst: 25 apr 2005 21:59
door GSI_8v
Als ik een warme motor heb, en terugschakel naar zn 2, en dan flink gas geef, houd mijn GSI in en gaat stotteren en houdt flink in, totdat ik bij de 3500 toeren kom, dan schtiettie weer vooruit.

Heb orginele luchtfilter nog, dus daar ligt het niet aan

iemand een idee?

Geplaatst: 26 apr 2005 00:07
door Caveman
Krijg je enige foutcode op de boordcomputer?

Is dit alleen in tweede of heeft ie het ook als je naar een andere lagere versnelling gaat. BV. van zijn vier naar drie?

Misschien eens kijken of de bougiekabels niet geoxydeerd zijn en of de bougies nog goed zijn.

Geplaatst: 26 apr 2005 02:05
door Rijontzegging
koelwater temperatuursensor checken.

En hoe loopt je auto stationair?mijne liep namelijk slecht stationair en ik had soms een "dip" bij 3500 toeren.toen heb ik de stappenmotor schoongemaakt.had toen ook geen last meer van die dip.

Geplaatst: 26 apr 2005 18:03
door Paintballer
Bij mij loopt ie stationair nog steeds niet helemaal lekker!!!toerental gaat op en neer en zakte laatst zo ver dat ie gewoon weer afsloeg,zou dat ook een smerige stappenmotor kunnen zijn??????GSI is uit "95!!

Geplaatst: 26 apr 2005 18:25
door Metal M GSI
Kan, checken waard natuurlijk!

Geplaatst: 26 apr 2005 18:36
door Paintballer
Metal M GSI schreef:Kan, checken waard natuurlijk!
Ok thanks gaat ik zekers even doen :P

Geplaatst: 01 mei 2005 13:33
door D_V_R_O_S
Paintballer schreef:
Metal M GSI schreef:Kan, checken waard natuurlijk!
Ok thanks gaat ik zekers even doen :P
kan ook je LMM zijn

Geplaatst: 01 mei 2005 16:37
door gijs
is je motor nog orgineel. ik heb het ook maar komt door de brandstof druk omdat er een lekmaul inlaat opzit en een scherpe nokkenas

Geplaatst: 01 mei 2005 16:45
door FrankyGSI
Dit probleem komt echt super vaak voor! Bijna iedere auto met dit probleem hang je aan de computer, en dan blijkt dat je waardes van je luchtmassa meter te laag zijn. Dus je motor denkt dat er minder lught naar binnen komt, dus spuit ie ook minder brandstof in. Dus inhouden. Succes ermee!

Geplaatst: 02 mei 2005 21:38
door D_V_R_O_S
FrankyGSI schreef:Dit probleem komt echt super vaak voor! Bijna iedere auto met dit probleem hang je aan de computer, en dan blijkt dat je waardes van je luchtmassa meter te laag zijn. Dus je motor denkt dat er minder lught naar binnen komt, dus spuit ie ook minder brandstof in. Dus inhouden. Succes ermee!
conclusie.... (hoe los je het op?)

Geplaatst: 03 mei 2005 02:09
door FrankyGSI
Ja misschien met een nieuwe lucht massa meter, maar ik heb geen idee wat de prijs is van zo'n ding, dan kan je hem beter eerst even laten uitlezen. (weet niet precies tot in hoever dat mogelijk is bij een GSI)

Ik heb zelf een tijdje in een garage gewerkt waar voornamelijk mercedes en volkswagen in onderhoud waren. Als er dan mensen kwamen met klachten zoals inhouden, dan was dat het eerste waar ik naar keek, dan hing ik die auto aan de computer, als je dan vol gas geeft moet die lucht massa meter een bepaalde waarde doorgeven aan de computer. (waarde kan je opzoeken in een date base) Soms gaf ie maar de helft van wat het hoort te zijn. Als je dan zo'n lucht massa meter hebt vervangen merk je echt een super groot verschil.

Maarja het is een mooi verhaal, maar ik heb geen idee of die waardes ook uit te lezen zijn bij een GSI. De knipper codes geven geloof ik alleen aan of de spanning te hoog of te laag is. Maar hoe nauwkeirig dat is weet ik niet. Stationair klopt die waarde ook meestal wel. alleen zodra je toeren gaat maken kom je vaak grote verschillen tegen.

Dus hoe je het op moet lossen??

Ik denk dat de meest makkelijke oplossing is, om even bij iemand langs te gaan die ook een GSI heeft, even luchtmassa meter omwisselen ( 2tellen werk) en je weet het.

succes ermee!

Geplaatst: 03 mei 2005 02:14
door FrankyGSI
Maar inhouden hoeft natuurlijk niet altijd aan de LMM te liggen, Het zou alleen een mogelijke oplossing kunnen zijn!

Geplaatst: 03 mei 2005 18:42
door Laagvlieger
Alles is uit te lezen bij de GSi.
Ding is voor zijn leeftijd best geavanceerd.

Luchtmassameter komt voor maar i svaak niet de oorzaak.
De oude LMM's zijn best wel robuust.
Motor raakt ook op leeftijd dus er vervuilen nou eenmaal dingen en er verdrogen slangetjes enzo, ontsteking gaat achteruit.

Maar LMM waardes zijn gewoon uit te lezen bij de dealer.

Geplaatst: 07 mei 2005 19:06
door GSI_8v
Nadat ik gister een paar 100 km over de snelweg geblazen heb...lijkt het over te zijn!

Vage shit...misschien vuil eruit nu ofzo..

Maar wel blij mee uiteraard!

Geplaatst: 07 mei 2005 21:40
door Hans
tis niet nix vor nix een GSI, som even knalle is juist goed!
(wel even rustig op temp. laten komen!!!)

Geplaatst: 07 mei 2005 23:13
door Paintballer
Heb voor Dinsdag even een afspraak staan bij de dealer voor het af en toe afslaan van de motor.Hoop dat het nou eens opgelost gaat worden,heb sowieso gezegt dat ze die stappenmotor eens moeten checken!!!!

Geplaatst: 10 mei 2005 23:02
door Paintballer
GSI is een dag bij de garage geweest en ze hebben LFR klep vervangen en gasklephuis schoon gemaakt en de carterontluchting schoon gemaakt,en nou loopt ie stationair weer helemaal toppie en hij pakt ook weer wat sneller op tussen de versnellingen lijkt het.Ben weer helemaal blij :D :D :D

Geplaatst: 11 mei 2005 11:00
door David
En weer een tevreden GSi-rijder erbij :D :thumbsup: