Pagina 1 van 1
Kompressor monteren
Geplaatst: 21 apr 2005 18:13
door Ali-GSI
Ik ben laatst eens even een beetje met iemand aan de praat geweest, en hij zei tegen mij dat als ik eens iets speciaals wil maken i.p.v. een C20XE of een C20LET in me Astra, zou ik er een Kompressor op moeten gaan bouwen...
Nou..> Dit klinkt best aardig, want heb nog niet echt iets gezien met een C20NE Kompressor...
Alleen wat zal ik motorisch allemaal aan moeten gaan passen? Compressie van het blok moet verlaagd worden, dikkere koppakking ertussen... Wat nog meer? Want ben echt serieus aan het nadenken hierover... Lijkt me echt kicke... Alleen het geluid van een kompressor al...
Ben al een beetje aan het snuffelen naar turbo remmerij dus dat word ook gelijk aangepast...
Geplaatst: 21 apr 2005 18:26
door Sin
blok moet anders
dikke koppaking om compressie te verlagen is hillbilly toepassing
andere zuigers enz enz
dikke geldboom ook
Geplaatst: 21 apr 2005 18:39
door RobbieS
Komt VEEL bij kijken.
Wat voor compressor neem je. Roots/lysholm nemen al behoorlijk wat plek in beslag. Aangezien ze aangedreven worden door een riem, waar laat je zo'n ding aan de achterkant van je blok? Dat wordt of je dynamo opofferen/helemaal andere plaatsgeven. Of een custom made inlaatspruitstuk = duur.
Je moet je poelie van de krukas aanpassen voor een riem.
Andere injectoren, intercooling+piping, aansturing/motormanagement welke goed werkt met overdrukken. Compressieverlaging, dikke pakking kan, maar zuigers is beter (let zuigers bijv.) Hoop zelfbouw, Etc etc.
Superhenk
Hij had een compressor op een NE, alleen ding is pas nog geploft.
Geplaatst: 21 apr 2005 18:55
door djfloske
blijft meer werk dan je in eerste instansie denkt..
maar als het lukt is het zeker origineel
Geplaatst: 21 apr 2005 20:31
door Laagvlieger
Lysholm blower op C20XE:
http://www.tsr.nu/
Geplaatst: 28 apr 2005 17:35
door chucky66
ik zal jullie eff uit een droom helpen
en kompressor is dus helemaal niet veel werk
als je een mosselman systeem neemt valt het allemaal best mee
ik ben er ook mee bezig geweest maar vind TB's vetter
maar niks geen koppakkingen zooi en andere zuigers soft pres. kit
hier een foto van een uitgebreide kit want de soft kit is ook zonder interkoeler en computter
maar voor meer info
http://www.speedequipment.nl/
zit op ongeveer € 2500,-
Geplaatst: 28 apr 2005 17:39
door Sounddragon
Waar is die bruine pakking dan voor rechtsonder op het plaatje
Geplaatst: 28 apr 2005 17:41
door pluggie
Sounddragon schreef:Waar is die bruine pakking dan voor rechtsonder op het plaatje
Bekerhouder voor 4 blikjes cola. Monteer je in je middensteun.
Geplaatst: 28 apr 2005 17:41
door chucky66
ik weet dat jij niet kan lezen en alleen plaatjes kan kijken!!!
maar ik zal het je vertellen!!!!
DIT IS EEN UITGEBREIDEKIT dus GEEN SOFT KIT
Geplaatst: 28 apr 2005 17:42
door Rallyastra
Gewoon proberen ali, alles is mogelijk en we hebben een goede hobby bob bij de club met draaibank en die aluminium kan lassen en zooi. Maar zou je niet beter een kaal LET blok kunnen nemen ? en daar een compressor op drukken dan heb je je compressie al laag, dan hoef je alleen nog maar je compressor een plek te geven en je inlaat aan te passen
Geplaatst: 28 apr 2005 17:46
door chucky66
soft turbo kit bestaat uit een uitlaatspruitstuk met aanpassing, turbo{wel handig}, wat slangen zooi, draadboompje, wat kleine aanpassing spullen.
mosselman duitsland maakt deze kits al lang en bij een soft turbo heb je geen compressie verlaging nodig
Geplaatst: 28 apr 2005 17:50
door Rallyastra
chucky66 schreef:soft turbo kit bestaat uit een uitlaatspruitstuk met aanpassing, turbo{wel handig}, wat slangen zooi, draadboompje, wat kleine aanpassing spullen.
mosselman duitsland maakt deze kits al lang en bij een soft turbo heb je geen compressie verlaging nodig
Alleen kun je dan de pk's niet zover opschroeven met een soft turbo setup, wil je voor echt veel pk's zou je toch je compressie moeten verlagen. Alleen zou ik dan toch voor een compressor kiezen das een stukkie aparter
Geplaatst: 28 apr 2005 17:52
door Sounddragon
chucky66 schreef:ik weet dat jij niet kan lezen en alleen plaatjes kan kijken!!!
maar ik zal het je vertellen!!!!
DIT IS EEN UITGEBREIDEKIT dus GEEN SOFT KIT
Volgens mij staan er ineens ook wat meer lettertjes in die post
Maar kweenie zeker hoor, ik kijk normaal alleen plaatjes
Geplaatst: 28 apr 2005 18:10
door chucky66
chucky66 schreef:ik zal jullie eff uit een droom helpen
en kompressor is dus helemaal niet veel werk
als je een mosselman systeem neemt valt het allemaal best mee
ik ben er ook mee bezig geweest maar vind TB's vetter
maar niks geen koppakkingen zooi en andere zuigers soft pres. kit
hier een foto van een uitgebreide kit want de soft kit is ook zonder interkoeler en computter
maar voor meer info
http://www.speedequipment.nl/
zit op ongeveer € 2500,-
of hing het haar voor je ogen
Geplaatst: 28 apr 2005 18:23
door Sin
mosselman levert(de) ook kitjes voor jaja de EVO 2
Geplaatst: 28 apr 2005 19:20
door Rijontzegging
Ali ik heb nog wel een compleet compressor kitje voor je liggen.
kwil er wel minimaal 4 rooien voor hebben.
maar dan hebbie wel iets aparts:
Geplaatst: 28 apr 2005 19:41
door Sounddragon
Geplaatst: 28 apr 2005 20:08
door Bart(astra)
Of dakdragers mag ook !
Maar als je dan toch origineel wilt zijn (met opel)
Ga dan eens bij de nieuwe 1.4 van vw kijken, want daar schijnt een turbo plus een compressor op te komen !
Koop daarna een Let en probeer dat ook eens voor elkaar te krijgen !
...sja en met dit soort dingen heb je gewoon erg veel geld nodig, dus misschien eerst daar aan werken ?
Geplaatst: 28 apr 2005 22:39
door chucky66
moet je wel een lang verlengsnoer hebben
Geplaatst: 28 apr 2005 23:22
door Rijontzegging
chucky66 schreef:moet je wel een lang verlengsnoer hebben
nee hoor:
op je wiel en gaan...
Geplaatst: 29 apr 2005 00:21
door pluggie
Rijontzegging schreef:chucky66 schreef:moet je wel een lang verlengsnoer hebben
nee hoor:
op je wiel en gaan...
Wat nou 4 kleppen per cylinder is zo moeilijk in 1985 ofzo dat we Lotus/Cossworth moeten inschakelen:
Rolls Royce Merlin:
MAX POWER: 1,440 HP AT 3,000 REVS AT 5,500 FT.
Is 1940.
Nog vetter dan compressor. Bij 3000 toeren al 1440 Pk. Trekt meteen de hele Astra doormidden volgens mij.
Maar 4 kleppen per cylinder. Oh ja, hij is 27 liter trouwens. Staat leuk achterop je auto: 27.0 48V GLS ofzo
Geplaatst: 30 apr 2005 00:36
door David
pluggie schreef: .... Staat leuk achterop je auto: 27.0 48V GLS ofzo
En waar ga je zitten?? Net als Mr.Been een stoel monteren OP je dak en met touwtjes sturen??