Vraagje over nokkenassen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Calibraadworst
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
Locatie: Wanssum, Noord-Limburg

Vraagje over nokkenassen

Bericht door Calibraadworst »

Vandaag hebben we in de klas de nieuwe opdrachten binnen gekregen, en mijn groepje moet iets doen met nokkenassen en zuigersnelheden.
We moeten een tabel maken met 3 nokkenasvormen en een tekening van iedere vorm erboven, plus de eigenschappen van ieder.
Onderlinge verschillen moeten aangegeven worden t.o.v. de:

- lichthoogte
- klepoverlap
- klepversnelling

Zijn er onder jullie mensen die hier een beetje mee bekend zijn :D ?
Gebruikersavatar
ronnie
forum-gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 nov 2004 10:22
Locatie: breda
Contacteer:

Bericht door ronnie »

kijk een hiero misschien helpt t

http://www.ddv-motorsport.nl/nl/nokkenassen.htm
Onderschrift aangepast. Gebruik IMG tag niet toegestaan
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Vraagje over nokkenassen

Bericht door Laagvlieger »

Calibraadworst schreef:Vandaag hebben we in de klas de nieuwe opdrachten binnen gekregen, en mijn groepje moet iets doen met nokkenassen en zuigersnelheden.
We moeten een tabel maken met 3 nokkenasvormen en een tekening van iedere vorm erboven, plus de eigenschappen van ieder.
Onderlinge verschillen moeten aangegeven worden t.o.v. de:

- lichthoogte
- klepoverlap
- klepversnelling

Zijn er onder jullie mensen die hier een beetje mee bekend zijn :D ?
He gadver.
Die zooi heb ik ook nog geleerd jaren terug.
Vooral de zuigersnelheid berekening en de kracht op de cilinderwand enzo brekening... PPFFFFFFF

Maare denk dat je met logisch denken al een eind komt...
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

hahaha leuk he MVT, moet je nagaan ik ben aant studeren voor leraar MVT :lol: :lol:

pak een normale nok, een stompe/vierkante en een hele spitse/driehoek

stompe bijv, heeft meteen een hoge versnelling omdat ie onder een kleine verdraaiing meteen naar vol open schiet, daarna staat ie ook relatief lang vol open.
Hele scherpe juist andersom, openen gaat geleidelijker maar staat ook wat korter maximaal open.
"normale" nok beetje compromis
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

is het verstandig om je nokkenas te slijpen voor meer vermogen of kan je beter een nieuwe getunede nemen???
wat kost zon nieuwe en wat raden jullie me aan???

ben het nog niet van plan maar ben wel benieuwd. In de toekomst zal het cker komen.

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Plaats reactie