Pagina 1 van 1

Motorcode 113 "Boost Control (Out Of Range)"

Geplaatst: 12 mar 2005 19:45
door jeffrey c20let
Het was een regenachtige zaterdag middag en het ging als volgd:

- Motorcode 81 "Injector Valve 1 (Voltage Low)"

De injectoren na gekeken, en daar hing wel een wazig massadraadje, wat na er tegen te blazen in tweeen brak.

Toen de accu los gemaakt (codes gereset) en de auto gestart, een rondje gereden en de codes opnieuw uitgelezen.

Toen hadden we motor code 81 en 73.

- Motorcode 73 "Air Flow Sensor (Voltage Low)"

Draadje weer vast gezet, wederom de accu los gemaakt, gestart en de codes uitgelezen. Geen fouten gevonden toen!

Daarna een rondje gereden, en opeens begon de auto in lage toeren te schokken. Na even het gas los te laten (in lage toeren) en daarna het er weer op te zetten ging de auto schokken. Dit ging steeds heviger, en na een paar kilometer ook in hoge toeren. Thuis gekomen opnieuw de motorcodes uitgelezen en daar kwam uit:

- Motorcode 113 "Boost Control (Out Of Range)"

Ik ben clueless nu en heb even geen idee meer wat dit kan zijn! Iemand met opelhanden nog vrije tijd over?

Grtz,

Jef

Geplaatst: 12 mar 2005 19:59
door Hans
boost control?


nightrider ? :lol:

Geplaatst: 12 mar 2005 22:08
door Laagvlieger
Ja laaddruk buiten bereik.

METEN.
Wat is de uitgangsspanning van de laaddruk sensor.
Die zal een bereik moeten hebben wat ligt tussen de 0,5 en 4,5 volt.
Komt ie daar buiten dan wordt deze code gezet.
Dus de sensor zelf kan kapot zijn, maar kan ook dat de 5 v voeding sluiting maakt met de sensor uitgang.
Maare kan ook komen door een te hoge laaddruk he :wink:
Die code geeft dus aan dat die sensor BUITEN zijn meetbereik komt.

Geplaatst: 14 mar 2005 23:38
door jeffrey c20let
draatje los :lol: :lol: :lol:

alle bedankt

jef

Geplaatst: 15 mar 2005 07:55
door Hans
ghi :lol:

Geplaatst: 15 mar 2005 18:28
door Laagvlieger
:wink: geen dure reparatie dus.
:lol: