F 20 versnellingsbak
- Niels
- forum-gebruiker
- Contacteer:
F 20 versnellingsbak
Tja...ik laat me hier ook maar eens zien met reportage's
nou komt ie dan hehehe
Helaas in deze tijd van het jaar moet dit mij weer overkomen...
3 weken terug had ik de bak erachter weg gehad, voor een nieuwe koppeling wegens een druklager wat in 5 stukken lag.
Nu een paar dagen geleden kwam er een heel erg ratelend geluid uit de bak wat zeer storend was in het rijgedrag.(zwaar schakelen o.a)
echter zat er voldoende olie in, wat er ook netjes uitliep toen ik de steekas eruit haalde.
Ik dacht dus eerst dat het een homokineet was, dus ik een andere opgehaald maar toen ik die er dus onder had gezet was het geluid nog hoorbaar en schakelen ging met de dag moeizamer.
Dus maar 1 oplossing, andere bak erachter dus internet even afgespeurt en voor 100 euro 1 kunnen vinden.
Helaas heb ik geen foto's van het in en uitbouwen van de bak door lege batterijen :doh:
Dus die bak die ik opgehaald heb, hangt er nu achter en ben van het probleem af
Tevens ga ik mijn oude bak reviseren en hou ik die voor reserve.
Trouwens wel leuk om ervaring op te doen als je zo'n bak uit elkaar hebt
Hier wel enkele foto's van, wat ik er aan kan vervangen ga ik nog uitzoeken kwa lagers enzo.
En tot slot alles even in een bak en morgen even meenemen naar het werk en daar met de chef even de boel inspecteren.
tot zover maar weer even
Greetz Niels
nou komt ie dan hehehe
Helaas in deze tijd van het jaar moet dit mij weer overkomen...
3 weken terug had ik de bak erachter weg gehad, voor een nieuwe koppeling wegens een druklager wat in 5 stukken lag.
Nu een paar dagen geleden kwam er een heel erg ratelend geluid uit de bak wat zeer storend was in het rijgedrag.(zwaar schakelen o.a)
echter zat er voldoende olie in, wat er ook netjes uitliep toen ik de steekas eruit haalde.
Ik dacht dus eerst dat het een homokineet was, dus ik een andere opgehaald maar toen ik die er dus onder had gezet was het geluid nog hoorbaar en schakelen ging met de dag moeizamer.
Dus maar 1 oplossing, andere bak erachter dus internet even afgespeurt en voor 100 euro 1 kunnen vinden.
Helaas heb ik geen foto's van het in en uitbouwen van de bak door lege batterijen :doh:
Dus die bak die ik opgehaald heb, hangt er nu achter en ben van het probleem af
Tevens ga ik mijn oude bak reviseren en hou ik die voor reserve.
Trouwens wel leuk om ervaring op te doen als je zo'n bak uit elkaar hebt
Hier wel enkele foto's van, wat ik er aan kan vervangen ga ik nog uitzoeken kwa lagers enzo.
En tot slot alles even in een bak en morgen even meenemen naar het werk en daar met de chef even de boel inspecteren.
tot zover maar weer even
Greetz Niels
"Als het ongeluk in een klein hoekje zit.....zit het geluk dan in de rest?"
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Toevallig vandaag een bak (F13 CR) verwisselt van een G'tje uit 2003 (1.6 8v).
Klant was (toen er nog veel sneeuw lag) ineens stil komen te staan zonder aandrijving,maar kon net aan de kant staan.Was toevallig vlak bij,dus even gekeken wat het kon zijn. Hmzz..motor starten...klinkt goed,in zn 1 en op laten komen...hej geen reactie/aandrijving,maar koppeling voelt goed en geen rare geluiden
Conclusie op dat moment: Aandrijfas gebroken ?!
Nadat de auto gesleept en wel op werk stond gelijk even gekeken wat er was.Hej aandrijfassen zijn nog heel! Deksel los van de diff en ja hoor...bakkie vol met stukjes sattelietwieltjes en metaaldeeltjes!!
Bak is intussen gewisseld,ik zal morgen foto's maken van de oude bak ...is leuker dan mn verhaaltje
ps. sorry Niels,moest t even kwijt
Klant was (toen er nog veel sneeuw lag) ineens stil komen te staan zonder aandrijving,maar kon net aan de kant staan.Was toevallig vlak bij,dus even gekeken wat het kon zijn. Hmzz..motor starten...klinkt goed,in zn 1 en op laten komen...hej geen reactie/aandrijving,maar koppeling voelt goed en geen rare geluiden
Conclusie op dat moment: Aandrijfas gebroken ?!
Nadat de auto gesleept en wel op werk stond gelijk even gekeken wat er was.Hej aandrijfassen zijn nog heel! Deksel los van de diff en ja hoor...bakkie vol met stukjes sattelietwieltjes en metaaldeeltjes!!
Bak is intussen gewisseld,ik zal morgen foto's maken van de oude bak ...is leuker dan mn verhaaltje
ps. sorry Niels,moest t even kwijt
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Was gebeurd toen er zoveel sneeuw lag,we denken dat klant flink heeft lopen spinnen waarbij toen 1 wiel grip kreeg.Alleen is hij al rijdend ineens z'n aandrijving verloren en zo uitgerold richting de kant dus jah...
Anyway,er zit al een andere bak op,sloop.Ruilbak kost 1750,- euro,nieuw het dubbele.Of Opel deze bak terugneemt...geen idee...is weinig van te maken denk ik.
Anyway,er zit al een andere bak op,sloop.Ruilbak kost 1750,- euro,nieuw het dubbele.Of Opel deze bak terugneemt...geen idee...is weinig van te maken denk ik.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Moettie toch tegen kunnen ????
Ik had dezelfde bak erin, en daar heb ik wel gekker mee gedaan als een beetje spinnen in de sneeuw
Had ie mooi die bak van me kunnen overnemen, die kan tenminste tegen een stootje, zelf getest
Ik had dezelfde bak erin, en daar heb ik wel gekker mee gedaan als een beetje spinnen in de sneeuw
Had ie mooi die bak van me kunnen overnemen, die kan tenminste tegen een stootje, zelf getest
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Ik heb geen idee,kan zijn dat de bak al olie lekte en er dus te weinig of geen olie in zat.Door dat spinnen is de temperatuur zo hoog opgelopen dat t zooitje is gaan vervormen en uiteindelijk het asje is gaan barsten..
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Vind het maar vreemd, mijn langste burn ever (seconde of 40) heb ik met zo'n zelfde bak gedaan....en dan gewoon hartje zomer met een graadje of 25 -30 Er moet gewoon al iets kapot zijn geweest....
Maar volgens mij zijn we lichies offtopic
Maar volgens mij zijn we lichies offtopic
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dussss, heb ik eigenlijk gewoon al die tijd mazzel gehad ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
wat is het verschil dan ????? Ik mishandelde hem wel en zéker wel wat meer als spinnen op de sneeuw
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer: