Pagina 1 van 2
klein probleem bij starten
Geplaatst: 07 mar 2005 10:57
door smatse
ja het onderwerp zegt het al,
Maar als ik s'morgens in mijn auto stap en draai de sleutel in het contact om te starten dan doet ie allen bzzzd.
Sleutel terug draaien en nog een keer proberen en hij start weer.
Raar maar waar wat kan het zijn, ergens een kortsluitinkje ????
wie kan me helpen.
Geplaatst: 07 mar 2005 11:19
door ronnie
gooit ie wel de startmotor rond?
zoja, klinkt als misschien lekke benzine leiding NIET roken en ffkes kijken of dr ergens bij je benzi inlaat iets lekt, zojah, is t dat!
Geplaatst: 07 mar 2005 11:28
door smatse
De eerste keer gooit hij de stratmoter niet rond, wandaar dat ie bzzd doet zeg maar,
En dan draai ik de sleutel terug en probeer het nog een keer en dan gooit hij de startmoter wel rond.
Dusje kweet ook niet.
Kga vanmiddag effe de moter checken enzo, en vloeistoffen etc etc
Geplaatst: 07 mar 2005 13:07
door ronnie
misschien dat je startmotor gewoon kapot is dan
Geplaatst: 07 mar 2005 14:41
door waxweazle
check ook effe je batterij, is snel gedaan.
want met zo koud weer kan een batterij het wel eens begeven.
mzzl
Geplaatst: 07 mar 2005 18:13
door Laagvlieger
Waar komt dat Bzzd geluid vandaan?
Contactslot kan het ook heel goed wezen dattie een beetje versleten is ofzo.
Bzzd wat achter de auto wegkomt is je benzinepomp.
Geplaatst: 07 mar 2005 18:17
door Sounddragon
klinkt een beetje alsof het startertandwiel niet ver genoeg uit de startmotor komt en de krans mist.....heb ik met mijn Ghadett wel eens gehad, even ding erafslopen, en met een beetje kruipolie/WD 40 weer een beetje gangbaar maken....
Geplaatst: 07 mar 2005 20:06
door smatse
ja het klinkt meer als tok, alsof de startmoter niet goed aan slaat, en daarna doet ie het gewoon, en af en toe doet ie het ook niet....
Maar we wachten wel af wat ie gaat doen, kheb er nu niet echt last van
Geplaatst: 08 mar 2005 15:52
door waxweazle
ja zijn waarschijnlijk de eerste stappen van een stervende startmotor.
heb ik ook aan de hand gehad. oppassen dat je binnekort helemaal niet meer kunt starten. beter nu al vervangen of laten reviseren.
greetz
Geplaatst: 08 mar 2005 17:27
door Sounddragon
Als ie echt alleen maar 'tik' doet en dan ineens weer wél start de volgende poging, kan het óók het schakelblokkie achter je kontaktslot zijn, zoals Laag al zei, je kan dat testen door even te hufterstarten met een schroevendraaier op je startmotor (weet alleen even niet zo gauw hoe 'k dat moet uitleggen, is nogal een listig geintje...) mijne doet het ook af en toe, heb al een jaar ofzo zo'n blokkie in me dashkassie liggen, maar zit er nog steeds niet op
Geplaatst: 08 mar 2005 17:32
door Rijontzegging
listig hufterstarten
zeker zoiets als bitch-slappen
Geplaatst: 08 mar 2005 18:09
door Laagvlieger
Whahahha
even met de schroevedraaier het startrelais activeren
Geplaatst: 08 mar 2005 18:26
door Sounddragon
Werkt als de brandweer, je schroevendraaier is er niet blij mee, maar hij doet ut altijd
Maar nou breng ik wel weer mensen op het slechte pad natuurlijk
Geplaatst: 08 mar 2005 18:47
door David
Geplaatst: 08 mar 2005 18:54
door Sounddragon
Geplaatst: 08 mar 2005 19:17
door smatse
Sounddragen heeft wel gelijk met dat tok en dat ie dan de 2e keer wel start maar wat bedoel je precies met de hufter start methode
Geplaatst: 08 mar 2005 19:20
door Rijontzegging
Laagvlieger schreef:Whahahha
even met de schroevedraaier het startrelais activeren
Geplaatst: 08 mar 2005 19:44
door Sounddragon
Eerst even om te beginnen :
je gaat dit geheel op eigen risico doen !!!
Achtterop je startmotor zitten 2 aansluitingen, een dikke (pluskabel, DIREKT vanaf je accu) en een dunne...
Zet je kontakt aan, kijk 3 keer of je auto in vrij en op de handrem staat, ZEKER weten, want je rijdt jezelf voor je donder als het niet zo is
Let op dat je kleding e.d. nergens tussen kan komen, maak met een GOED GEISOLEERDE schroevendraaier kontakt tussen de dikke en de dunne aansluiting, let op dat je nergens anders kontakt maakt...
Als je het goed doet, zal je auto starten
Als dit werkt, terwijl hij op de sleutel niet start, dan zijn de sleepkontakten in het blokje achter je kontaktslot versleten/vuil, bij elke automaterialenhandel of bij de dealer verkrijgbaar, kost niet al te veel geloof ik...
wees voorzichtig, want je speelt met een hele berg ampères
Geplaatst: 08 mar 2005 21:11
door Laagvlieger
yupz 100 Amperetjes
Maar goede tips van Jeff.
En schrik niet van de vonken want het vonkt best en hou NIET het metaal van de schroevedraaier vast. Je zet spanning op een spoel (is startrelais) en dat geeft een flinke piekspanning.
Geplaatst: 09 mar 2005 19:00
door illie010
waxweazle schreef:check ook effe je batterij, is snel gedaan.
want met zo koud weer kan een batterij het wel eens begeven.
mzzl
Over welke batterij heb jij het als ik vragen mag en waar zit ie precies?
Want die van mij starte sinds vorige week ook nie meer en nu nog steeds nie
Alvast bedankt
Geplaatst: 09 mar 2005 19:11
door smatse
das belgies voor accu
Geplaatst: 09 mar 2005 19:13
door smatse
illie is je naam he, daar hebben ze ook een nummer van gemaakt...
Ik ben illie, illie met mijn kleine 9 miliie meter peile....
nummer is van THC
Geplaatst: 09 mar 2005 19:13
door Sounddragon
Nou ehhhhh, da's een beetje moeilijk uitleggen die batterij, maar je kan hem wél herkennen hoor...
Als je nou je motorkap open doet, dan zit er aan de rechterkant vooraan een vierkant ding, met allemaal draden eraan, die om 2 ronde kleine dingetjes geknoopt zitten...Je kan hem testen door op allebei die ronde dingetjes een keertje goed te spugen, en dan leg je op de ene je plassert, en dan moet je aan die andere likken
Als je dan een beetje een vreemd gevoel ervaart, dan issie waarschijnlijk nog wel goed, voel je nix, dan moet je even een nieuwe, en daarna de test herhalen
TIP : het maakt niet uit aan welke van de 2 je likt
Geplaatst: 09 mar 2005 19:13
door smatse
peile = piele maar dat snappen jullie wel
Geplaatst: 09 mar 2005 19:14
door Sounddragon
KUDT !!!! is die Matze me net weer even voor