Slecht stationair lopen, kop gescheurd ?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Slecht stationair lopen, kop gescheurd ?

Bericht door Rallyastra »

Nu kom ik vandaag op mijn werk, komt er een jongen naar me toe, ja is die gsi van jou ? ik zo ja hoezo dan. Ja die is van mn kameraad geweesd, verder geen problemen mee gehad ? ik zo neen iet echt, ja wat de kop is namelijk gescheurd en de auto heeft schade gehad. Ik zo: heeft hij dat wet tegen de dealer verteld dat de kop gescheurd was ? ja heeft hij wel gedaan. Nou de dealer heeft dus niet tegen mij gezegd.

De laatste tijd loopt mijn auto als die warm is beroerd stationair en soms valt die uit na een eind rijden, kan dat komen door dat de kop gescheurd is ? de LFR heb ik laatst al schoon gemaakt maar toen liep die nog niet goed. Als de kop de oorzaak is van het slechte lopen ga ik eens even bij de dealer langs, zal ik hun koppen eens even scheuren :x Ik heb al in het expantie vat gekeken maar er zit geen drap in, koelvloeistof voelde wel beetje vettig aan. Toen ik de auto kocht heb ik dat ook al bekeken en koelvloeistof gevoeld maar toen merkte ik niets, dus misschien dat ze het expantie vat schoon gemaakt hebben en nieuwe koelvoeistof er op.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Als de kop gescheurd is dan zie je echt wel een drapje in het expansievatje ... kan je de koelvloeistof tien keer verversen maar blijft terug komen. Zelfs nadat de kop gerepareerd is komt er nog wel eens olie naar boven drijven omdat het vast blijf zitten aan de leidingen enzo. EN dan zie je echt een zwart drapje.

Maar volgens mij gaat ie daar niet echt beroerd van lopen :roll:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Dafly
forum-gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 nov 2004 16:21
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Bericht door Dafly »

Idd,

Snow had ook een gescheurde kop toen der tijd, zit inmiddels een kompleet nieuw blok in. maar de drek komt nog steeds uit alle hoeken en gaten naar het koelvloeistof geservoir gesijpelt

laatst nog laten uitzlurpen bij ze garage
Ranzige drek
Huub Huub Huub... Astra GSi Truc
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nou dan heeft de dealer denk ik de kop lateren repareren ofzo, zal hier eens lang de garage gaan. Maar hoe kan dat slechte stationair lopen nou komen ? tis zelfs erger geworden na dat ik de lfr schoon heb gemaakt
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Misschien is de lfr gewoon sjutoek :wink:

Ik weet verder ook niet .... :roll:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

je hebt toch een C18XE, daarvan heb ik nog nooit eerder iets gehoord dat die scheuren.......
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja heb een c18xe, ik zal eens even een andere lfr uitproberen dan :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

bij mijn c18xe was mijn LMM de boosdoener :? nu ik die vervangen heb loopt ie een stuk beter en valt ook nooit meer uit !
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

C18XE hoeft niet te smeren in het Koelvloeistofpotje hoor.

meestal heb je gewoon behoorlijke drukopbouw in koelsysteem.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Hoe kun je dat testen, een druk meter er op zetten en dan auto warm laten draaien ? wat is de normale druk dan
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Wat Laag bedoeld, is dat er ook een lek kan zijn van 1 van de cilinders naar een koelwaterkanaal. Dat kan je bij de dealer laten testen.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
raymondvanderploeg
forum-gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 mar 2003 08:43
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Bericht door raymondvanderploeg »

Maak je gasklephuis ook maar eens schoon :wink: Op mijn site (astra-gsi.nl) bij de aankooptips kun je beschrijving (in .pdf formaat) downloaden in het nederlands :wink:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Bedankt, maar ik weet wel hoe ik een gasklephuis moet schoonmaken :wink: denk dat er gewoon iets overleden is
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

snarfjuh schreef:bij mijn c18xe was mijn LMM de boosdoener :? nu ik die vervangen heb loopt ie een stuk beter en valt ook nooit meer uit !
heb jij een andere Lmm :wink:
Ecotec Powerrrrrrr
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Mijn auto doet het alleen als die warm is, als die koud is loopt die perfect
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

koelwatertemp.sensor mss, daar hoeft ie geen foutcode op te geven en kan geloof ik gaan bokken als je motor warm is.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

djfloske schreef:
snarfjuh schreef:bij mijn c18xe was mijn LMM de boosdoener :? nu ik die vervangen heb loopt ie een stuk beter en valt ook nooit meer uit !
heb jij een andere Lmm :wink:
hoezo ? niels heeft toch ook een c18xe ?
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja heb ook een c18xe, net nog even weer gereden om te kjiken wanneer die het nou doet. Auto net rustig warm gereden, weer beroerd lopen toen even stukkie de auto tot de 6500 toeren getrapt maar motor temparatuur blijft gewoon iets onder de 90 graden zitten, koelslangen zijn wel behoorlijk hard. Zal volgende week eens even langs de dealer gaan, anders toch maar even een c20xe er in zetten, zou ik eigenlijk vorige maand al doen maar voor dat geld heb ik nu dus mn remmen gekocht :( aan de ene kant misschien ook maar goed, anders had ik misschien iemand een slecht blok verkocht :(
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie