Pagina 1 van 1

nieuw probleem

Geplaatst: 07 feb 2005 17:01
door sandro
vandaag bij de dealer geweest om mijn beesie uit te laten lezen aangezien hij sins een paar dagen af en toe een fout code geeft..

nou kome er 3 fout code te voorschijn...

dc 19 onjuist toerental signaal

dc 31 geen signaal van motor toerental

dc 94 hall sensor spanning te hoog..

volgens de monteur moet ik de hall sensor vervangen ,maar aan gezien ik niet altijd een fout code heb dacht ik meer aan bedrading..

kan het zijn dat de hall sensor af en toe een verkeerde signaal geeft of is zo'n ding of goed of stuk????

sandro

Geplaatst: 07 feb 2005 18:31
door Laagvlieger
Kan dus ook half stuk zijn en een wankelcontact maken.
Als je zeker weet dat de bedrading goe dis is het waarschijnlijk gewoon je Hall gever ja.

Geplaatst: 07 feb 2005 21:39
door sandro
kun je die sensor los kopen of moet je het hele gedeelte kopen waar de vrdelerkap op gemonteerd moet worden ????

en wat kost dat ongeveer..

sandro

Geplaatst: 11 feb 2005 23:21
door sandro
ben nog even bij de dealer geweest om meteen mijn b.c. op nederlands te zetten maar hij kan hem niet veranderen ,omdat het uitlees apparaat aangeeft dat hij niet kan comuniceren met de b.c.

weet iemand of dit komt doordat ik nu met een let rij of dat het andere redenen heeft..

volgens de monteur ligt het er aan dat de calibra geen b.c. had en dat hij nu de computer van de let ziet en niet die van de xe

kan het op een of andere manier wel omgeprogrameerd worden???

sandro

Geplaatst: 12 feb 2005 09:24
door Laagvlieger
kunnen 2 dingen zijn.
a) BC kapot,
b) Ergens los draadje van de diagnoseleiding naar de BC.

Geplaatst: 12 feb 2005 14:37
door sandro
@laag heb jij enig idee welke kleuren er naar de b.c. gaan


sandro

Geplaatst: 12 feb 2005 16:34
door Laagvlieger
diagnose is uit het hoofd altijd bruin/geel dacht ik.... Zul je even moeten checken vanuit een schema.

Geplaatst: 13 feb 2005 16:12
door Rijontzegging
als je motor "gechipt" is kan bij sommige chips ook de bc diagnose verloren gaan.

Geplaatst: 13 feb 2005 16:26
door sandro
hij is nog niet gechipt,dus daar kan het niet aan liggen...

sandro

Geplaatst: 15 feb 2005 16:53
door chucky66
je hebt het hier over twee soorten computers hoor
bc en motronic zijn twee afzonderlijk

Geplaatst: 16 feb 2005 21:43
door sandro
ik heb van de week de kompleete onstekingshuis over gezet van mijn oude c20xe blok naar mijn let ..

geen hall sensor storing meer (in ieder geval geen motronic lampje meer)

maar ik heb van mijn oude let de lfr gedemonteerd en deze schoon gemaakt ,vervolgens deze gemonteerd op mijn blok maar nu valt af en toe gewoon mijn motor uit .

gewoon tijdens het rijden (net als of hij verzuipt ) als ik dan een paar minuten wacht dan start hij weer,en is er niets meer aan de hand.

kan ik beter de lfr schoon maken die ik van de week van het blok afgehaald heb en weer terug monteren.

en er vanuit gaan deze lfr defect is of moet ik naar wat anders kijken
anders word het een dealer bezoek begin van volgende week..

sandro

Geplaatst: 17 feb 2005 07:37
door Blue Vectra
sandro schreef:kun je die sensor los kopen of moet je het hele gedeelte kopen waar de vrdelerkap op gemonteerd moet worden ????

en wat kost dat ongeveer..

sandro
die hall sensor kun je bij los krijgen en hij monteerd hem ook voor je waar je bij staat voor €100,- tenminste dat was ik toen voor mijn GSI kwijt daar bij hem :D

die man heet ap de ruiter
adres is staverdenseweg 78a in elspeet
tel: 0577-491082

suc6 8)

Geplaatst: 17 feb 2005 11:43
door Rijontzegging
sandro schreef:ik heb van de week de kompleete onstekingshuis over gezet van mijn oude c20xe blok naar mijn let ..

geen hall sensor storing meer (in ieder geval geen motronic lampje meer)

maar ik heb van mijn oude let de lfr gedemonteerd en deze schoon gemaakt ,vervolgens deze gemonteerd op mijn blok maar nu valt af en toe gewoon mijn motor uit .

gewoon tijdens het rijden (net als of hij verzuipt ) als ik dan een paar minuten wacht dan start hij weer,en is er niets meer aan de hand.

kan ik beter de lfr schoon maken die ik van de week van het blok afgehaald heb en weer terug monteren.

en er vanuit gaan deze lfr defect is of moet ik naar wat anders kijken
anders word het een dealer bezoek begin van volgende week..

sandro
zou iddd even die lfr terugzetten
en anders zou ik met dit probleem ook es je brandstofpomrelais checken/vervangen

Geplaatst: 19 feb 2005 21:08
door schomouse
lfr schoonmaken is vaak maar een tijdelijke oplossing.

Geplaatst: 20 feb 2005 11:31
door sandro
ik vroeg me trouwens af hoef je niets af te stellen aan het ontstekings huis???

ik kan me mijn oude kadetje nog herineren waarbij je hem op tijd moest zetten..

hij loopt prima hoor maar vroeg het me toch af???

sandro

Geplaatst: 15 mar 2005 16:33
door sandro
nou mijn beesie gaat morgen naar de dealer want ik wordt er gek van ..

hopen dat ze nu wel iets kunnen vinden..

sandro

Geplaatst: 17 mar 2005 17:36
door sandro
nou volgens dealer komt het allemaal doordat de start onderbreker niet goed functioneerd ..

nou ga vanavond maar eens wat rond rijden ..

kijken of het echt verholpen is..


sandro

Geplaatst: 17 mar 2005 18:25
door David
Jij hebt ook alleen maar gezeik met dat blok zeg :roll: