Pagina 1 van 1
inhouden??
Geplaatst: 02 feb 2005 20:22
door gijs
voorige week begon me auto ineens te stotteren en stopte er tijdens het rijden zomaar mee. nou auto na laten kijken was me brandstof filter helemaal verstopt dus das nie zo gek dat ie er mee stopt, maar nu als je onderin ze toeren zit en je gaat op het gas dan gaat de motor schoksgewijs accelereren en pas vanaf 4000 toeren gaat ie er als een raket vandoor.
maar kan ik nou wat gesloopt hebben door even met heel weinig brandstof te rijden of is er wat anders loos?
zelf denk ik dat de brandstof druk regelaar naar de knoppen is of niet lekker werkt omdat we hem al hebben opgevoerd. want tussen accelereren vanuit het middengebied is ook niet zo vlot meer als het geweest is. en dat herken ik nog omdat ik voorig jaar een andere nokkenas er in heb gestopt en toen reed ie ook onderin als een dweil met de orginele brandstof druk.
b.v.d. gijs
Geplaatst: 02 feb 2005 23:44
door Laagvlieger
Ik denk eerder dat je brandstofpomp kapot (verbrand) is/Zeef verstopt is.
Hierdoor te weinig druk/opbrengst.
Geplaatst: 03 feb 2005 13:06
door Rijontzegging
ik jat even het topic.waar zit die brandstofzeef ,ik neem aan dat hier NIET het brandstoffilter mee wordt bedoeld?
Geplaatst: 03 feb 2005 13:55
door Hans
zeef moet volgens mij aan de dompelpomhangen,, in de tank dus...
iemand foto's ?
tips uit/in-bouw ???
Geplaatst: 03 feb 2005 15:44
door Melbo
Misschien de accu eens 10 minuutjes loskoppelen??
Geplaatst: 03 feb 2005 18:19
door Laagvlieger
zeef zit onder d epomp in het slingerpotje in de tank.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
Geplaatst: 03 feb 2005 18:35
door gijs
maar jullie denken dus dat dat het miss dan nog wel kan wezen, omdat ook het filter verstopt zat
Geplaatst: 03 feb 2005 19:58
door sandro
waar zit het brandstof filter eigenlijk en kun je er bij zonder brug???
sandro
Geplaatst: 03 feb 2005 20:01
door RobbieS
voor je rechterachterwiel ter hoogte van het krikpunt meen ik. Je kán er denk wel bij zonder brug als je m op bokjes zet achter, maar moet je wel zeker zijn dat ie niet naar beneden kan donderen........
Geplaatst: 07 feb 2005 13:57
door Rijontzegging
Laagvlieger schreef:zeef zit onder d epomp in het slingerpotje in de tank.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
Ja zit weer eens muurvast! alles aan mn auto zit muurvast!
astra verbruikt meer kruipolie dan benzine
Geplaatst: 07 feb 2005 18:32
door Laagvlieger
Wat zit muurvast?
Geplaatst: 07 feb 2005 18:54
door Rijontzegging
heb alle schroeven losgedraait maar krieg die pomp nie omhoog.
is da normaal dat ie zo vast zit?
en kan het kwaad om een beetje tew wikken met een platte schroevedraaier?
Geplaatst: 07 feb 2005 23:19
door Laagvlieger
zit een rubber tussen. Zal wel een beetje vastgeplakt zitten.
Effe wrikken met schroevedraaie rkan geen kwaad zolang je beetje met beleid doet.
Geplaatst: 08 feb 2005 13:00
door Rijontzegging
ok dan,en stel me pomp is kaduuk kan dat motorschade veroorzaken omdaar te lang mee door terijden.want hij houdt in vanaf 60KM rijberijk.
maar ik rij nooit op reserve dus heb eigenlijk ook nooit last van inhouden.
Geplaatst: 08 feb 2005 20:29
door Laagvlieger
Op een te lage brandstofdruk gaat je motor te arm (arm = heet) lopen.
Op ten duur KAN dat schade opleveren ja.
Maar dat merk je wel hoor alssie te arm loopt.
inhouden bij zware belasting en brandend foutcodelampje.
Geplaatst: 08 feb 2005 20:33
door Rijontzegging
ok dank je.
Geplaatst: 13 feb 2005 16:22
door Rijontzegging
nog 1 vraag :
hij houd dus in vanaf reserve ongeveer.
maar dat inhouden lijkt op drie cilinders lopen.
Nou is mijn vraag:Als je brandstofpomp het aant begeven is en bij lege tank minder druk opbouwt,is het dan logisch dat 1 bepaalde injector als eerste minder brandstof krijgt of kan ik er vanuit gaan dat er gewoon 1 injector waarschijnlijk nie hele maal meer ok is en dat je dat eerder merkt door die lage druk?
Geplaatst: 13 feb 2005 20:47
door Laagvlieger
sja moeilijk te zeggen. Kan zoveel oorzaken hebben.
Bv bougie die even anders vonkt in een cilinder of temperatuur van de cilinders. Sja zeg het maar.
Maar (laat) meet(en) je brandstofdruk eens met volle tank en met lege tank. Of dat uitmaakt.
Anders gewoon op sloop even pompje scoren en gewoon proberen.