inhouden??
inhouden??
voorige week begon me auto ineens te stotteren en stopte er tijdens het rijden zomaar mee. nou auto na laten kijken was me brandstof filter helemaal verstopt dus das nie zo gek dat ie er mee stopt, maar nu als je onderin ze toeren zit en je gaat op het gas dan gaat de motor schoksgewijs accelereren en pas vanaf 4000 toeren gaat ie er als een raket vandoor.
maar kan ik nou wat gesloopt hebben door even met heel weinig brandstof te rijden of is er wat anders loos?
zelf denk ik dat de brandstof druk regelaar naar de knoppen is of niet lekker werkt omdat we hem al hebben opgevoerd. want tussen accelereren vanuit het middengebied is ook niet zo vlot meer als het geweest is. en dat herken ik nog omdat ik voorig jaar een andere nokkenas er in heb gestopt en toen reed ie ook onderin als een dweil met de orginele brandstof druk.
b.v.d. gijs
maar kan ik nou wat gesloopt hebben door even met heel weinig brandstof te rijden of is er wat anders loos?
zelf denk ik dat de brandstof druk regelaar naar de knoppen is of niet lekker werkt omdat we hem al hebben opgevoerd. want tussen accelereren vanuit het middengebied is ook niet zo vlot meer als het geweest is. en dat herken ik nog omdat ik voorig jaar een andere nokkenas er in heb gestopt en toen reed ie ook onderin als een dweil met de orginele brandstof druk.
b.v.d. gijs
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
zeef zit onder d epomp in het slingerpotje in de tank.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
Ja zit weer eens muurvast! alles aan mn auto zit muurvast!Laagvlieger schreef:zeef zit onder d epomp in het slingerpotje in de tank.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
astra verbruikt meer kruipolie dan benzine
officier Groeneveld is
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
nog 1 vraag :
hij houd dus in vanaf reserve ongeveer.
maar dat inhouden lijkt op drie cilinders lopen.
Nou is mijn vraag:Als je brandstofpomp het aant begeven is en bij lege tank minder druk opbouwt,is het dan logisch dat 1 bepaalde injector als eerste minder brandstof krijgt of kan ik er vanuit gaan dat er gewoon 1 injector waarschijnlijk nie hele maal meer ok is en dat je dat eerder merkt door die lage druk?
hij houd dus in vanaf reserve ongeveer.
maar dat inhouden lijkt op drie cilinders lopen.
Nou is mijn vraag:Als je brandstofpomp het aant begeven is en bij lege tank minder druk opbouwt,is het dan logisch dat 1 bepaalde injector als eerste minder brandstof krijgt of kan ik er vanuit gaan dat er gewoon 1 injector waarschijnlijk nie hele maal meer ok is en dat je dat eerder merkt door die lage druk?
officier Groeneveld is
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
sja moeilijk te zeggen. Kan zoveel oorzaken hebben.
Bv bougie die even anders vonkt in een cilinder of temperatuur van de cilinders. Sja zeg het maar.
Maar (laat) meet(en) je brandstofdruk eens met volle tank en met lege tank. Of dat uitmaakt.
Anders gewoon op sloop even pompje scoren en gewoon proberen.
Bv bougie die even anders vonkt in een cilinder of temperatuur van de cilinders. Sja zeg het maar.
Maar (laat) meet(en) je brandstofdruk eens met volle tank en met lege tank. Of dat uitmaakt.
Anders gewoon op sloop even pompje scoren en gewoon proberen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠