ERLEBNISWELT NURBURGRING 29.08.04 [modemmers: RENNUH]
Geplaatst: 05 sep 2004 21:54
tHeeft weer even een weekje geduurt, maar daar issie dan.
Zaterdag even vloeistoffen en bandenspanning gecheckt. Nog wat ringvideo gekeken en netjes de papieren bij elkaar klaargelegt en op tijd het bedje in. 06:30 opgestaan. Het plakband van de auto nog even afgehaald van de dag ervoor. Lokale tankstation was al open en ijstheetje mee.
Sleuteltje om, en de snelweg op naar Venlo, invoegen was moeilijk:
Zonsopgang om 07:00 uur boven een verlaten snelweg:
kWas het nie:
7:45 arrival bij de grens. Niemand te zien. Alleen een Marechaussee bus aan de andere kant aan de overkant bij de Nederlandse grens. Och verrek, ik zit verkeerd. kHad plan om even de weg te vragen bij de Marechaussee. Snelweg naar duitsland weer op. Eerste afrit eraf en oprit er weer op naar Nederland. Zie ik die bus als een gek langs me rijden richting Duitsland op de snelweg waar ik net reed. Dus ik stop bij de Nederlandse grens, en zie die Marechaussee bus in de verte de afrit afgaan om ook weer om te draaien.
hmmm. Misschien is het wel een goed idee om de weg te vragen bij een benzinestation en niet te wachten op die Marechaussee als ze zo terug zijn
Snelweg op. Stukje binnendoor. En bij de andere grens bij Venlo waren Pet en Fred al aanwezig met Joy als bijrijder bij Fred. Ook aanwezig een Yaris welke we later ook op de ring zouden zien. Voorbij kwamen al veel motorrijders richting Duitsland.
Even later arriveerde de rest. De AGC mobiele commando en coordinatie wagen:
Erg netjes waren de papieren welke Marty uitdeelde bij Venlo.
Na een kwartiertje babbelen de snelweg op. Germany here we come.
Thuis in hun geboorteland. Astra GSIs in die Heimat :
Gedeelte van de Astra's die meewaren:
AGW:
Nick:
Jan NO Jade:
Jurrien:
Marty:
Geluidsdraak:
Chuck:
Nog wat onderweg picts:
Dichterbij de ring, veel E30 M3s:
Arrival:
Rondom gereden en bij de "artiesteningang" aangekomen. Een blik op de parkeerplaats. tWas nog vrij rustig. Iets wat deze zondag later zou veranderen.
Fast and FJURIOUS celica met Fast and FJURIOUS bestuurder ernaast:
Astra's op de parkeerplaats met leuke wat oudere TVR 450 naast me:
Erg veel Porsches. Waarbij met name de GT3 wel zo'n beetje de meest voorkomende was:
Eindelijk eens wat anders dan de "gewone" GT3s, nl GT2s:
911 Carrera RSen in ringoutfit met kooi:
M3CSL:
Speedster met hoodscoop:
Mercedes 190 EVO II:
Sin vs the EVO II:
R5 Turbo met de brede kasten:
Manta B power:
Lancer EVO VII in ringtrim:
Verdwaald Golfje met identiteitscrisis, was even 2 wielen vergeten:
De ingang naar het circuit:
Meer Porschegeweld:
Ascona's in ringtrim:
Lancia Delta HF Integrale 8V:
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16V:
ZakSpeed just Left. De Dodge Vipert GTSen van de Zakspeed Fahrschule:
Een rondje meerijden kost overigens: Die Kosten: 260,00 € / Runde
Motor: V 10 Zylinder
Hubraum: 7990 ccm
Leistung: 308 KW / 420 PS
Drehmoment: 630 Nm bei 3600 U/min
Beschleunigung: 4,6 Sek. (0-100 km/h)
Getriebe: 6 Gang Renngetriebe
Bremse: optimierte Bremsanlage von Movit
Fahrwerk: KW Gewindefahrwerk
Bereifung: Vorne, 285/30 ZR 20
Hinten, 335/30 ZR 20
Sitze: Recaro Sportsitze
Gurtsystem: Schroth, Safety Products
Aerodynamik: Heckflügel einstellbar
Porsche GT3RS in een van de 2 kleurenschema's: wit met blauw...:
... en wit met rood :
TVR Tuscan:
Ferrari 360 Modena Stradale:
Fairlady. Nissan Z350:
E36 M3s:
Na even rondgekeken te hebben de baan op. Sin ging mee als bijrijder. Auto even warm laten lopen, de laatste losse dingen verwijderd, waardoor we eigenlijk alleen de baan op gingen. Alleen Clint achter ons.
Rustig aan gedaan en nog ga je op enkele bochten flink gierend door een bocht: toch nog maar een tandje terug dan. Clint kon het goed bijhouden met de TDI, alleen in de bochten zag ik hem in mijn spiegel flink dwarshangen terwijl de Koni's geen krimp gaven. Wat me opviel al bij T13, HOOOO, dit is geen openbare weg. Tis meer een achtbaan met onoverzichtelijke soms SCHERPE bochten en behoorlijk hoogteverschil her en der. Een verschil met de openbare weg waar bochten altijd voorspelbaar zijn.
Na 2 km al vlaggen, een Audi S8 doormidden, en paar km verderop een partij Astra's in de berm. Jan, wiens voorbereiding nou niet echt perfect was, was de boarding hard ingegaan op zijn eerste rondje. Erg zonde.
Verder viel me op dat je eigenlijk totaal niets te vrezen hebt van het snellere verkeer. Netjes naar rechts gaan, en je hebt de baan weer voor je alleen. Iets waar ik stiekem van te voren bang voor was. Het niet rechtsinhaal verbod is erg positief.
De fotootjes:
Met name op de rechte stukken gaan ze je HARD voorbij:
En weer op het rechte stuk aan het einde:
Ook Clint was er nog steeds:
En weer terug naar de parkeerplaats:
Omdat de parkeerplaats vol stond meteen doorgereden naar de parkeerplaats aan het einde:
Honda S2000. Leuke auto.
Nemen wij echter een kijkje dichterbij, + 15 Pk door de Halfordssticker:
Alpina:
Lotus Super 7 met.... Ford blok ipv C20XE. ARGHHHH. RENNUHHH:
De Stresi komt Jan terugbrengen:
360 Modena:
Kadeddilac POWERR:
Snelle E36 met taartschep en kooi:
Met zijn alleeee:
tWerdt flink drukker in de middag:
323 GT-R Evo, toch ook een autootje met 200+ Pk en 4x4:
GT3 op de voorgrond met GT2 erachter:
Golf IItjes met kooi. Dit soort apparaten gingen HARD over de ring:
en de Evo II op weg voor zijn rondje:
Astra GSi's bij de Lidl:
Breidscheid waar erg veel motoren te vinden zijn. Links hiernaast is zijn eigenlijk pas de echte rijen te vinden:
Breidscheid:
Ook in de dorpjes om de ring heen komt van alles langs. Sierra RS Cossworth:
Doeds on tour:
Een stukje omgeving:
Heliplaats bij de ErlebnisWelt Nurburgring ingangen:
Michael en Ralf bij snelle Ferrari:
Line-up Astra's parkeerplaats bij Brunnchen:
Uitzicht bij Brunnchen:
Rallyastra op weg naar toptijd:
Nederlandse Aston Martin Vanquish:
Kan me vergissen, maar volgens mij is die witte de Legacy die zich dat weekend ook nog kort zou rijden.
Zo zijn er in heel Nederland 5 Supra Mk IVs ofzo. Zo zie je er stuk of 6 als je dagje om de ring heen zwerft. Hier 1 met Veilside kit
Sin on the track. Op gegeven moment kwamen we door de Adenauer Frost en het publiek begint te juichen. Op dat moment zegt Sin "de Golf die achter ons zat, vliegt er net af". BRB. De fotootjes:
Deze mannen gingen ons echt ontiegelijk hard voorbij. Een strijd waarbij de Porsche uiteindelijk zijn meerdere moest erkennen in de Beamert:
We zijn in totaal door 3 Modena's ingehaald:
En ook weer terug:
Sin met co-piloot Pluggie door Brunnchen, foto door Jurrien:
En nog even met zijn allen getankt voor de weg terug:
Dan als laatste nog deze foto's van Jurrien:
Zaterdag even vloeistoffen en bandenspanning gecheckt. Nog wat ringvideo gekeken en netjes de papieren bij elkaar klaargelegt en op tijd het bedje in. 06:30 opgestaan. Het plakband van de auto nog even afgehaald van de dag ervoor. Lokale tankstation was al open en ijstheetje mee.
Sleuteltje om, en de snelweg op naar Venlo, invoegen was moeilijk:
Zonsopgang om 07:00 uur boven een verlaten snelweg:
kWas het nie:
7:45 arrival bij de grens. Niemand te zien. Alleen een Marechaussee bus aan de andere kant aan de overkant bij de Nederlandse grens. Och verrek, ik zit verkeerd. kHad plan om even de weg te vragen bij de Marechaussee. Snelweg naar duitsland weer op. Eerste afrit eraf en oprit er weer op naar Nederland. Zie ik die bus als een gek langs me rijden richting Duitsland op de snelweg waar ik net reed. Dus ik stop bij de Nederlandse grens, en zie die Marechaussee bus in de verte de afrit afgaan om ook weer om te draaien.
hmmm. Misschien is het wel een goed idee om de weg te vragen bij een benzinestation en niet te wachten op die Marechaussee als ze zo terug zijn
Snelweg op. Stukje binnendoor. En bij de andere grens bij Venlo waren Pet en Fred al aanwezig met Joy als bijrijder bij Fred. Ook aanwezig een Yaris welke we later ook op de ring zouden zien. Voorbij kwamen al veel motorrijders richting Duitsland.
Even later arriveerde de rest. De AGC mobiele commando en coordinatie wagen:
Erg netjes waren de papieren welke Marty uitdeelde bij Venlo.
Na een kwartiertje babbelen de snelweg op. Germany here we come.
Thuis in hun geboorteland. Astra GSIs in die Heimat :
Gedeelte van de Astra's die meewaren:
AGW:
Nick:
Jan NO Jade:
Jurrien:
Marty:
Geluidsdraak:
Chuck:
Nog wat onderweg picts:
Dichterbij de ring, veel E30 M3s:
Arrival:
Rondom gereden en bij de "artiesteningang" aangekomen. Een blik op de parkeerplaats. tWas nog vrij rustig. Iets wat deze zondag later zou veranderen.
Fast and FJURIOUS celica met Fast and FJURIOUS bestuurder ernaast:
Astra's op de parkeerplaats met leuke wat oudere TVR 450 naast me:
Erg veel Porsches. Waarbij met name de GT3 wel zo'n beetje de meest voorkomende was:
Eindelijk eens wat anders dan de "gewone" GT3s, nl GT2s:
911 Carrera RSen in ringoutfit met kooi:
M3CSL:
Speedster met hoodscoop:
Mercedes 190 EVO II:
Sin vs the EVO II:
R5 Turbo met de brede kasten:
Manta B power:
Lancer EVO VII in ringtrim:
Verdwaald Golfje met identiteitscrisis, was even 2 wielen vergeten:
De ingang naar het circuit:
Meer Porschegeweld:
Ascona's in ringtrim:
Lancia Delta HF Integrale 8V:
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16V:
ZakSpeed just Left. De Dodge Vipert GTSen van de Zakspeed Fahrschule:
Een rondje meerijden kost overigens: Die Kosten: 260,00 € / Runde
Motor: V 10 Zylinder
Hubraum: 7990 ccm
Leistung: 308 KW / 420 PS
Drehmoment: 630 Nm bei 3600 U/min
Beschleunigung: 4,6 Sek. (0-100 km/h)
Getriebe: 6 Gang Renngetriebe
Bremse: optimierte Bremsanlage von Movit
Fahrwerk: KW Gewindefahrwerk
Bereifung: Vorne, 285/30 ZR 20
Hinten, 335/30 ZR 20
Sitze: Recaro Sportsitze
Gurtsystem: Schroth, Safety Products
Aerodynamik: Heckflügel einstellbar
Porsche GT3RS in een van de 2 kleurenschema's: wit met blauw...:
... en wit met rood :
TVR Tuscan:
Ferrari 360 Modena Stradale:
Fairlady. Nissan Z350:
E36 M3s:
Na even rondgekeken te hebben de baan op. Sin ging mee als bijrijder. Auto even warm laten lopen, de laatste losse dingen verwijderd, waardoor we eigenlijk alleen de baan op gingen. Alleen Clint achter ons.
Rustig aan gedaan en nog ga je op enkele bochten flink gierend door een bocht: toch nog maar een tandje terug dan. Clint kon het goed bijhouden met de TDI, alleen in de bochten zag ik hem in mijn spiegel flink dwarshangen terwijl de Koni's geen krimp gaven. Wat me opviel al bij T13, HOOOO, dit is geen openbare weg. Tis meer een achtbaan met onoverzichtelijke soms SCHERPE bochten en behoorlijk hoogteverschil her en der. Een verschil met de openbare weg waar bochten altijd voorspelbaar zijn.
Na 2 km al vlaggen, een Audi S8 doormidden, en paar km verderop een partij Astra's in de berm. Jan, wiens voorbereiding nou niet echt perfect was, was de boarding hard ingegaan op zijn eerste rondje. Erg zonde.
Verder viel me op dat je eigenlijk totaal niets te vrezen hebt van het snellere verkeer. Netjes naar rechts gaan, en je hebt de baan weer voor je alleen. Iets waar ik stiekem van te voren bang voor was. Het niet rechtsinhaal verbod is erg positief.
De fotootjes:
Met name op de rechte stukken gaan ze je HARD voorbij:
En weer op het rechte stuk aan het einde:
Ook Clint was er nog steeds:
En weer terug naar de parkeerplaats:
Omdat de parkeerplaats vol stond meteen doorgereden naar de parkeerplaats aan het einde:
Honda S2000. Leuke auto.
Nemen wij echter een kijkje dichterbij, + 15 Pk door de Halfordssticker:
Alpina:
Lotus Super 7 met.... Ford blok ipv C20XE. ARGHHHH. RENNUHHH:
De Stresi komt Jan terugbrengen:
360 Modena:
Kadeddilac POWERR:
Snelle E36 met taartschep en kooi:
Met zijn alleeee:
tWerdt flink drukker in de middag:
323 GT-R Evo, toch ook een autootje met 200+ Pk en 4x4:
GT3 op de voorgrond met GT2 erachter:
Golf IItjes met kooi. Dit soort apparaten gingen HARD over de ring:
en de Evo II op weg voor zijn rondje:
Astra GSi's bij de Lidl:
Breidscheid waar erg veel motoren te vinden zijn. Links hiernaast is zijn eigenlijk pas de echte rijen te vinden:
Breidscheid:
Ook in de dorpjes om de ring heen komt van alles langs. Sierra RS Cossworth:
Doeds on tour:
Een stukje omgeving:
Heliplaats bij de ErlebnisWelt Nurburgring ingangen:
Michael en Ralf bij snelle Ferrari:
Line-up Astra's parkeerplaats bij Brunnchen:
Uitzicht bij Brunnchen:
Rallyastra op weg naar toptijd:
Nederlandse Aston Martin Vanquish:
Kan me vergissen, maar volgens mij is die witte de Legacy die zich dat weekend ook nog kort zou rijden.
Zo zijn er in heel Nederland 5 Supra Mk IVs ofzo. Zo zie je er stuk of 6 als je dagje om de ring heen zwerft. Hier 1 met Veilside kit
Sin on the track. Op gegeven moment kwamen we door de Adenauer Frost en het publiek begint te juichen. Op dat moment zegt Sin "de Golf die achter ons zat, vliegt er net af". BRB. De fotootjes:
Deze mannen gingen ons echt ontiegelijk hard voorbij. Een strijd waarbij de Porsche uiteindelijk zijn meerdere moest erkennen in de Beamert:
We zijn in totaal door 3 Modena's ingehaald:
En ook weer terug:
Sin met co-piloot Pluggie door Brunnchen, foto door Jurrien:
En nog even met zijn allen getankt voor de weg terug:
Dan als laatste nog deze foto's van Jurrien: